Africa Race 2019: Petr Čapka si plní dlouholetý sen

Petr Čapka se ve světě maratonských soutěží pohybuje už téměř čtvrt století, ale až nyní si plní svůj velký sen. Při Africa Eco Race 2019 si odbude premiéru v roli pilota závodního kamionu.

Čapka začínal v továrním týmu Tatra, kde navrhoval a realizoval reklamní polepy závodních kamionů, později pracoval jako mechanik u Lopraisů a následně u Tomáše Tomečka. Jenže to mu nestačilo. Toužil po místě za volantem.

Proto před dvěma lety koupil dakarský speciál Tatra 815-2T0R45 4×4.1 VK postavený v roce 2005, s nímž André de Azevedo vybojoval na Rally Dakar 2006 čtvrté místo v kategorii kamionů. Po ukončení kariéry prodal Brazilec vůz Čechoaustralanovi Petru Jeriemu, který ho dva roky využíval při vlastním závodění jako rychlou asistenci.

Tatra prošla pod Čapkovýma rukama kompletní repasí, karosářskými úpravami, aby její vzhled korespondoval se současnou modelovou řadou kopřivnické automobilky, a dostala také slušivý červeno-bílo-černý kabát odkazující na stejnou barevnou kombinaci používanou na továrních dakarských tatrovkách z konce 80. let minulého století.

Tatra 815-2T0R45 4×4.1 VK, Čapka Rallysport. Foto: Čapka Rallysport

Při Africa Eco Race bude Čapku navigovat Zdeněk Voda, jenž v minulosti pracoval pro Czech Dakar Team. Posádka týmu Čapka Rallysport se závodu zúčastní bez jakékoliv asistence, vše potřebné si poveze pouze na korbě svého kamionu.

V Africe podle všeho čeká Čapku s Vodou drsné závodění. Pořadatelé slibují navigačně mimořádně náročný ročník, přičemž chtějí opustit trasy známé z předchozích ročníků a zavést závodníky hlouběji do pouště.

Africa Eco Race 2019 odstartuje 30. prosince v Monaku a skončí 13. ledna v senegalském Dakaru. Na posádky čeká 12 etap na území Maroka, Mauretánie a Senegalu. Plánovaná trasa závodu je dlouhá více než 6000 kilometrů, z nichž by se 4000 měly jet v rámci speciálních rychlostních zkoušek.

Exit mobile version