Tovární tým MAZ-Sportauto připravuje zásadní změnu. Do dálkových soutěží hodlá příští rok nasadit nový kapotovaný kamion, v jehož útrobách bude opět bít srdce z roudnické Buggyry.
Minská automobilka oficiálně představila svou novou zbraň těsně před Vánoci, ovšem na první start speciálu MAZ 6440RR si ještě několik měsíců počkáme.
Podvozek běloruské novinky vychází z typu 5309RR, který je v současnosti soutěžním náčiním týmu MAZ-Sportauto. Nová velká kabina byla původně vyvinuta pro model 5440, zatímco kapota motoru pochází z tahače 6440PA.
Přesunutí kabiny do střední části vozu přispělo k příznivějšímu rozložení hmotnosti, snížilo zátěž přední nápravy a mělo by také ulevit posádce, která bude čelit menším nárazům a vibracím. Především však mají tyto změny vést k lepší ovladatelnosti auta.
„Pokusili jsme se postavit jeden z nejkrásnějších závodních kamionů v historii. Není jen výkonný a ovladatelný, ale také skvěle vypadá,“ míní šéf týmu MAZ-Sportauto Sergej Vjazovič. „Během významných soutěží nepochybně vzbudí pozornost. ‚Kapotnik‘ vznikl v první řadě proto, aby vítězil. Ale zároveň ho využijeme, abychom vyzkoušeli technické novinky v extrémních podmínkách. Už teď patří MAZ-Sportauto k favoritům mezinárodních dálkových soutěží a nasazení kapotovaného vozu může naše šance na úspěch ještě zvýšit.“
Na jaře podstoupí MAZ 6440RR sérii důkladných testů, následně s ním tým absolvuje první závody. Pokud se osvědčí, měl by si v lednu 2020 odbýt také svou premiéru na Rally Dakar.
MAZ 6440RR
Délka:
7,05 m
Šířka:
2,55 m
Výška:
3,4 m
Rozvor:
4,3 m
Motor:
šestiválec Gyrtech G-13,
960 koní,
kroutící moment 4500 Nm