Dakar 2019: Van Kasterena zastavily technické potíže

Tohle je jako zlý sen. Předposlední etapa 41. ročníku dakarské rally se stala osudnou pro severočeský kamion z dílny MKR Technology, který pilotoval holandský jezdec Janus van Kasteren. V deváté etapě ho zastavily technické problémy na motoru. Naopak Gert Huzink poznal, jaké to je jít „přes boudu“. Etapu ale na rozdíl od Van Kasterena dokončil.

„Už jsme skoro na konci. Letošní Dakar byl zatraceně těžký. V dunách s jemným pískem feš-feš, kde uvíznout bylo na denním pořádku, dostávala technika – a především motor – pořádně zabrat. Věřili jsme, že kamion to zvládne, ale bohužel došlo v předposlední etapě k selhání a motor ten nápor nevydržel. Jsme z toho zklamaní, naštvaní, zoufalí, těch pocitů se v nás motá aktuálně víc než dost, ale je třeba si přiznat, že Dakar byl prostě opět extrémní a bohužel nad naše síly, přestože lidé v týmu makali naplno a zaslouží velkou poklonu. Se skloněnou hlavou ale zůstat nesmíme, musíme dál hledat způsob, jak se stát silnějšími a všem nástrahám maximálně odolat,“ shrnul nepříjemnou situaci Mario Kress, šéf severočeského konstruktérského týmu MKR Technology.

V rámci předposlední deváté etapy musely posádky zvládnout čtyřsetkilometrovou smyčku se startem i cílem v Piscu. Pilot Janus van Kasteren se zastavil před třetím průjezdním bodem a v tuto chvíli je stále v dunách.

Radost týmu udělal Gert Huzink z Riwaldu, který v soutěži „malého“ Dakaru dojel mezi kamiony ve třetím čase, a to i přes skutečnost, že měl v etapě nehodu, kdy se z duny skutálel. Posádka se dokázala rychle otřepat, dostat na kola a spěchat do cíle.

Do konce letošního Dakaru zbývá závěrečná desátá etapa z Pisca do Limy. Do hlavního města Peru posádky musí urazit takřka tři sta šedesát kilometrů, avšak měřená speciála má jen symbolických sto dvanáct.

Tisková zpráva MKR Technology (editováno)

Exit mobile version