Tatra Buggyra vsadí na flexibilitu

Roudnický tým Tatra Buggyra Racing bilancoval v úterý po návratu z Peru letošní ročník nejnáročnějšího dálkového závodu světa, Rally Dakar.

„Letošní ročník se určitě zařadí mezi nejtěžší, co jsme absolvovali. Peru má co nabídnout a je dobře, že se pořadatel vydal tímto směrem. Bylo to především o schopnosti přežít. Problémy se nevyhnuly nikomu, dokonce ani Kamazu. Úmrtnost techniky byla enormní,“ poukazoval manažer týmu Jan Kalivoda na náročnost letošního Dakaru. Soutěž dokončilo v kategorii kamionů pouhých čtrnáct posádek z jednačtyřiceti. „Máme za sebou lepší výsledky, nicméně díky letošní novince – půlmaratonu, máme alespoň jedno auto v cíli. Měli jsme sice větší ambice, vzhledem k okolnostem ale považuji konečný výsledek za maximum možného.“

Do letošního ročníku Rally Dakar vstoupili oba piloti s novou taktikou. „S oběma jezdci jsme se shodli, že na začátku nepojedeme na krev, ale hlavou. Věděli jsme, že rozhodovat se bude až v cíli a rozestupy budou v řádu několika hodin, což se v konečném součtu i potvrdilo. Bohužel nás potkaly dvě opravy v těžko přístupném terénu a bylo po nadějích,“ bilancoval Jan Kalivoda.

V cíli díky půlmaratonu

I přes velké technické problémy, které Martina Kolomého v honbě za vytouženým beduínem potkaly, nakonec bruntálský jezdec dovezl svou Tatru Phoenix až do cíle v Limě na konečném pátém místě v hodnocení půlmaratonu: „Jak už jsem řekl, z mého hlediska se jednalo o jeden z nejtěžších závodů vůbec. Vysoké duny, rozježděný písek a hromada feš-feše. Sice oproti minulým letům pořadatelé snížili počet etap, ale jejich náročnost vzrostla. Musím ale organizátory z A.S.O. pochválit za letošní novinku v podobě ‚malého‘ Dakaru. Jednalo se o jeden z nejlepších nápadů za posledních deset ročníků. Pravda, motivace už tam nebyla taková, ale pět etap jsme mohli využít k testování a nabrání dalších zkušeností. Ty nám nikdo nevezme.“

Martina Šoltyse připravila o životní výsledek až sedmá etapa: „Rozjeté jsme to měli dobře, ale tři etapy před koncem jsme zapadli v náročném terénu tak nešťastně, že jsme tam museli nocovat. Ráno za svítání pak kvůli mlze nebylo vidět ani na krok. To nás zdrželo a nestihli jsme start do další etapy. Celý Dakar byl hodně náročný jak pro techniku, tak pro posádky. Určitě to pro mě byla další cenná lekce.“

Jednačtyřicátý ročník byl mimořádně náročný i díky komplikované navigaci. „V první polovině to ještě šlo, ale v té druhé to byl ‚mazec‘. Trasy již byly rozježděné z předešlých dnů, navíc posádky v půlmaratonu měly jiný roadbook než v hlavním závodě, tak se to tam různě motalo. Několikrát nám GPS zahlásila, že jedeme o několik kontrolních bodů dopředu, při tom jsme jeli správně. Z mého hlediska se jednalo o opravdový očistec,“ vzpomínal na krušné chvíle navigátor Kolomého posádky Rostislav Plný.

„Teď nás čeká konečné vyhodnocení a určení priorit pro další sezonu. Těžko můžeme začít něco plánovat, když neznáme trať dalšího ročníku. Budeme muset být co nejvíce flexibilní,“ dodal Jan Kalivoda.

Tisková zpráva týmu Tatra Buggyra Racing (editováno)

Exit mobile version