Jenson Button pojede legendární Baju 1000

Mistr světa formule 1 z roku 2009 Jenson Button si letos vyzkouší populární americké offroadové závody. V listopadu se zúčastní slavné mexické Baji 1000, ale premiéru s pohárovým truckem si odbude už na počátku března.

V neděli 10. března odstartuje 39letý Brit v Las Vegas do závodu Mint 400. Truck třídy 6100 připraví pro Rocket Motorsport renomovaná kalifornská společnost Brenthel Industries, pro kterou jsou offroadové závody amerického typu nejdůležitějším pilířem její činnosti.

„Jízda s tímto truckem se nedá porovnat s ničím, co jsem dosud poznal,“ tvrdí Jenson Button. „Absolvovali jsme zatím jen krátké testy. Už dlouho jsem si tohle chtěl vyzkoušet, ale teď mám pocit, že se budeme muset učit vše úplně od začátku. Pomoc Jonathana a Jordana Brenthelových je neocenitelná, nicméně dostává nás naprosto z naší komfortní zóny!“

„Mint 400 je největším offroadovým závodem v USA. Těším se do pouště kolem Vegas, kde zjistíme, o čem to celé vlastně je. Jenže Baja 1000 bude pravděpodobně ještě úplně jiná! Více než dvacetihodinové závodění v terénu se nepodobá ničemu z toho, co jsme zatím poznali. Už jsme zhlédli hodiny onboardů a je neuvěřitelné, kolika rozdílným typům povrchu bychom měli čelit.“

Společně s vítězem Le Mans

S Buttonem si extrémní americký offroad vyzkouší také další členové posádky Chris Buncombe a Mazen Fawaz. Ani oni s podobným speciálem nikdy dříve nejeli.

„První svezení s truckem mi otevřelo oči,“ přiznává Chris Buncombe, který v roce 2007 zvítězil ve třídě LMP2 při čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans. „Pro někoho, kdo pochází z prostředí okruhových závodů, je ovládání offroadového trucku něčím zcela novým. Auto je mimořádně měkké, zavěšení má obrovský zdvih a při zatáčení a zastavování musíte zvládnout velkou hmotnost speciálu. Ve Vegas každý ujedeme okolo 130 mil a pak ještě absolvujeme další testy. Proto věřím, že na Baju 1000 budeme připravení.“

„Na Mint 400 i na Baje 1000 chceme získat cenné zkušenosti, nerozbít truck a nedostat se do problémů. Při obou závodech totiž tradičně spousta účastníků vůbec nedojede do cíle,“ uzavírá Mazen Fawaz, výkonný ředitel společnosti Singer Vehicle Design.

Exit mobile version