Baja Poland: Valtr udržel vedení mezi kamiony a je devátý absolutně

Mimořádně náročná sobotní etapa Polské baji svědčila kamionům. Jaroslav Valtr a Martin Macík ml. svedli na deštěm zkrápěných a promáčených tratích strhující bitvu o první příčku ve své kategorii. Souboj o každou vteřinku navíc katapultoval obě Iveca do první desítky celkového pořadí všech startujících vozů.

Jaroslav Valtr, Baja Poland 2020
Jaroslav Valtr st./Jaroslav Valtr ml./Radim Kaplánek, Iveco Powerstar, Valtr Racing Team. Baja Poland 2020. © Valtr Racing Team

Jaroslav Valtr starší, jemuž v posádce sekundují syn Jaroslav a Radim Kaplánek, nastupoval do sobotní části úvodní etapy s nepatrným náskokem necelých dvou sekund. První ze dvou průjezdů rozblácenou speciálkou ve vojenském prostoru Drawsko Pomorskie však zvládl výborně a na 172 kilometrech svého soupeře porazil o pět minut a 22 sekund.

„Metr vody všude, obrovské kaluže, museli jsme hodně zvolňovat, protože jsme měli nějaké problémy, ale jelo se hezky a byl to dobrý trénink,“ shrnul Martin Macík první sobotní dějství.

„Rozhodně to nebyla pouštní rally. Tohle auto není stavěné na to, aby plavalo. Máme speciály do pouště, a ne do brodů, kde je vody po pás,“ doplnil navigátor František Tomášek. „Nechceme si stěžovat, ale vůbec jsme neviděli, protože se nám mlžilo čelní sklo. Ale jeli jsme, co jsme mohli.“

Martin Macík ml./František Tomášek/David Švanda, Iveco Powerstar, Big Shock! Racing. Baja Poland 2020. © Big Shock! Racing

Ovšem odpoledne Macík s Tomáškem a palubním mechanikem Davidem Švandou předvedli, že mohou ještě přidat. Navíc výrazně. Vlastní čas z rána překonali o čtyřicet minut a rivaly z Valtr Racing Teamu tentokrát porazili o čtyři minuty a 38 sekund. Díky tomu snížila trojice Big Shock! Racingu svůj odstup na pouhých 46 sekund.

Do vzájemného souboje však následně promluvily penalizace. Zatímco Valtr inkasoval dvacet sekund za pozdní příjezd do jedné z časových kontrol, Macík byl u maršálů jednou později a jednou dříve, a tak k jeho dosaženému času přibylo sedm minut a dvacet sekund. Rozestup obou českých truckerů tudíž narostl o dalších sedm minut.

O tom, v jakém tempu obě posádky v Polsku jedou, svědčí pohled do celkových výsledků soutěže. Na RZ3 si Macík připsal čtvrtý čas absolutně, když nestačil jen na trojici závodníků s osobními vozy. Sklonit se musel pouze před Stéphanem Peterhanselem (Mini), Martinem Prokopem (Ford) a Michałem Małuszyńskim (Mini). Ke zdolání 172 kilometrů potřeboval o devět a půl minuty více než nejrychlejší Francouz.

Valtr byl na RZ3 celkově sedmý a v průběžné klasifikaci všech automobilů je před nedělním finále devátý. Macík figuruje pouze o příčku níž.

KLIKNUTÍM na obrázek přejděte DO E-SHOPU

Daniel Stiblík, jenž na Polské baje ve světě cross-country rally debutuje, první sobotní erzetu nedokončil. Odpoledne se do soutěže s pronajatým Liazem vrátil a po velmi solidním výkonu byl na měřeném úseku o patnáct minut pomalejší než Macík.

Pro závěrečnou etapu připravili polští pořadatelé dva krátké testy (9,5 a 17 km), které se pojedou dvakrát. Jméno vítěze Polské baji v kategorii kamionů bychom měli znát v neděli 6. září okolo 14. hodiny.

BAJA POLAND 2020
KAMIONY
průběžné pořadí po 1. etapě (RZ3)
1. Valtr/Valtr/Kaplanek Iveco Powerstar 5:50:01
2. Macík/Tomášek/Švanda Iveco Powerstar +7:35
3. Stiblík/Němeček/Motl Liaz 111.154 +2:37:22
Exit mobile version