Andalucía Rally: Napínavou bitvu uťala Al-Rajhiho neukázněnost

Mohl to být souboj o sekundy až do poslední etapy Andaluské rally. Yazeed Al-Rajhi sváděl rovnocenný duel s Nasserem Al-Attiyahem o vedení v kategorii automobilů. Jenže v pátek porušil pravidla a inkasoval citelnou penalizaci.

Yazeed Al-Rajhi, Andalucía Rally 2020
Yazeed Al-Rajhi/Dirk von Zitzewitz, Toyota Hilux, Overdrive SA. Andalucía Rally 2020. © ODC/MCH Photo

Yazeed Al-Rajhi a Dirk von Zitzewitz s Toyotou šli do předposlední etapy Andalucía Rally 2020 se odstupem pouhých 23 sekund od vedoucího Nassera Al-Attiyaha s dalším Hiluxem. A na velmi rychlých tratích páteční speciálky se do toho pořádně opřeli.

Katařan chvíli bloudil a na jednom z mezičasů ztrácel skoro minutu a čtvrt. I když v závěru ze svého manka téměř půl minuty umazal, v cíli se Al-Rajhi radoval z postupu do čela. Ovšem předčasně. Jak se později ukázalo, na trati překročil maximální povolenou rychlost, inkasoval desetiminutovou penalizaci a v průběžné klasifikaci klesl na třetí místo.

Nasser Al-Attiyah/Mathieu Baumel, Toyota Hilux, Toyota Gazoo Racing. Andalucía Rally 2020. © ODC/MCH Photo

Al-Attiyah a jeho francouzský navigátor Mathieu Baumel si mohli oddychnout. Oficiálně vyhráli druhou speciálku v řadě a před poslední etapou vedou s téměř sedmiminutovým náskokem před Carlosem Sainzem s Mini JCW Buggy.

„Dnes jsme do toho šli opravdu naplno, i když jsme věděli, že jako první auto na trati to nebudeme mít jednoduché. Ale udělali jsme jen jednu chybu,“ těší Nassera Al-Attiyaha. „Digitální roadbook je fantastický a Mathieu je spokojený, protože se mu netřese. Podle mě je to krok správným směrem.“

Den bez zásadnějších nepříjemných příhod si konečně užil Stéphane Peterhansel s Mini JCW Rally. Francouz poskočil ze šesté na čtvrtou pozici, když předstihl Mathieua Serradoriho (Century Buggy) a těžil také z technických problémů Bernharda ten Brinkeho (Toyota).

KLIKNUTÍM na obrázek přejděte DO E-SHOPU

“Dnes to bylo lepší. Auto bylo lépe nastavené. Zvedli jsme ho, takže teď je skoro tak vysoko jako při závodech v poušti. Díky tomu se lépe řídí a má větší přilnavost,“ popisuje Stéphane Peterhansel. „Udělali jsme menší chybu v navigaci v místě, kde došlo k modifikaci roadbooku, ale ani bez ní bychom nedokázali držet tempo s Yazeedem a Nasserem.“

Těsně za medailovými pozicemi dnes skončil bývalý úspěšný motorkář Isidre Esteve Pujol, jenž je od roku 2007 upoután na invalidní vozík a v Andalusii poprvé jede s opravdu špičkovým vozem. Svými výkony za volantem Toyoty Hilux od Overdrivu naznačuje, že na lednovém Dakaru může mířit hodně vysoko. Při generálce je zatím osmý.

Isidre Esteve Pujol/Jose Maria Villalobos, Toyota Hilux. Andalucía Rally 2020. © ODC/DPPI

Při debutu v barvách továrního týmu Monster Energy Can-Am pokračuje ve výborných výkonech Aron Domżała. Polák si upevnil vedení v klasifikaci side-by-side druhým etapovým triumfem v této kategorii. Ve společném hodnocení aut a SSV byl v pátek osmý a celkově je už šestý.

Druhým místem mezi SSV se blýskl Kevin Hansen. Úspěšný rallycrossový závodník jede první cross-country rally své kariéry, ale dnes za sebou nechal oba kolegy z Red Bull Off-Road Junior Teamu, kteří se na tuto disciplínu specializují.

Podrobné ohlédnutí za Andalucía Rally, kompletní přehled nejdůležitějších událostí neobvyklé sezony 2020, novinky ze zákulisí jednotlivých týmů před Dakarem 2021, unikátní a rozsáhlé sondy do dakarské historie, zajímavé rozhovory a spoustu dalšího originálního dakarského čtení najdete na 160 stranách druhého čísla tištěného magazínu DAKARMANIA. Vychází 1. prosince!

Exit mobile version