Richards o Elenově odchodu: Nároky na spolujezdce se změnily

David Richards reagoval na ostrá slova Daniela Eleny, která monacký navigátor pronesl poté, co se dozvěděl, že s ním Richardsova společnost Prodrive již nepočítá. Osmašedesátiletý Brit zároveň nastínil další program a plány týmu Bahrain Raid Xtreme.

David Richards, Bahrain Raid Xtreme
David Richards, Bahrain Raid Xtreme. Shakedown před Rally Dakar 2021. © BRX

O svém odchodu z týmu, v jehož barvách absolvoval jediný start při lednové Rally Dakar, se Daniel Elena dozvěděl v úterý dopoledne z telefonátu se Sébastienem Loebem. Francouzský závodník svému dlouholetému spolujezdci oznámil, že na přání týmu Bahrain Raid Xtreme, jehož chod Prodrive zajišťuje, jejich spolupráce končí.

Elena na nepříjemnou zprávu emotivně reagoval prostřednictvím videa zveřejněného na sociálních sítích. Kromě jiného nesouhlasil s kritikou své navigátorské práce a vytkl týmu, že nenaslouchal radám z úst členů svých posádek.

„Celou záležitost jsme konzultovali se Sébastienem. Podobné rozhodnutí samozřejmě nelze brát na lehkou váhu, na druhou stranu se však musíte dívat na věci objektivně a občas je potřeba učinit drsná rozhodnutí,“ říká k situaci David Richards.

KLIKNUTÍM na obrázek přejděte DO E-SHOPU

„Podívejme se na výsledky podniku a na to, co se v jeho průběhu dělo. Řekl bych, že Dakar je nyní čímsi opravdu unikátním. Za posledních několik let se úplně změnil,“ hodnotí šéf společnosti Prodrive, pro kterou byl Dakar 2021 první cross-country rally v celé její historii. „Už to není stejný podnik, jako býval v Africe nebo Jižní Americe. Pokud jde o navigaci, je naprosto unikátní, což vyžaduje spoustu zkušeností a velkou praxi.“

„Naše vystoupení na Dakaru jsme důkladně vyhodnotili. Uplynuly dva měsíce, během kterých jsme absolvovali spoustu porad a debat, při nichž jsme do sebemenších detailů probrali naše počínání i možnosti budoucího zlepšení. Nic jsme neopomněli a pod drobnohled se dostalo naprosto vše. Ať už se to týkalo přístupu, vozu, výkonů jezdců a spolujezdců, ale i všech jednotlivců v týmu, který také měníme. Jakákoliv změny v organizaci jsou obtížné a nelze je činit lehkomyslně, proto jsme vše a se všemi důkladně konzultovali.“

„Byli jsme si velmi dobře vědomi dlouholetého vztahu mezi Sébastienem a Danielem a pokud bychom si mysleli, že Sébastien neakceptuje závěry, k nimž jsme všichni společně dospěli, něco takového bychom ani nenavrhli,“ tvrdí Richards, ale konkrétní důvody, proč tým o Elenovy služby ztratil zájem, blíže komentovat nechce.

Sébastien Loeb/Daniel Elena, BRX Hunter, Bahrain Raid Xtreme. Rally Dakar 2021. © ASO/DPPI

Zatím není jasné, kdo by měl Elenu po Loebově boku nahradit.

„Momentálně zjišťujeme a zvažujeme možnosti. Rád bych zdůraznil, že najít někoho se zkušenostmi, jaké vyžaduje podnik tohoto typu, není snadný úkol,“ říká Richards. „Peterhansel byl letos při shánění nového spolujezdce mimořádně úspěšný a závod vyhrál. Nároky kladené na spolujezdce se dramaticky změnily, což je v celé situaci klíčové. Je čas přivést někoho jiného.“

„Sébastien chce vyhrát Dakar a my bychom příští rok rádi vyhráli mistrovství světa v cross-country rally. Teď máme čas, abychom vše vyřešili, protože znovu budeme testovat až v polovině roku, jakmile upravíme auto podle nových předpisů. Před příštím Dakarem bychom rádi startovali v Maroku a na několika dalších soutěžích,“ uzavírá Richards.

Obsáhlé ohlédnutí za Rally Dakar 2021, otevřené rozhovory a další velké příběhy dakarské historie najdete v právě vydaném magazínu DAKARMANIA #3. Objednávat můžete na eshop.dakarmania.cz.

Exit mobile version