Kozlovský před Silk Way Rally: Po dlouhé době se moc těším

Ve čtvrtek odstartuje jedna z největších cross-country rally na světě. V ruském Omsku začne Silk Way Rally, při které nebude chybět ani kamion z dílny Maria Kresse a severočeského týmu MKR Technology. V kabině s nizozemským pilotem Martinem van den Brinkem navíc bude roudnický palubní mechanik Daniel Kozlovský.

Martin van den Brink, Silk Way Rally 2021
Martin van den Brink/Wouter de Graaff/Daniel Kozlovský, Renault C460, Mammoet Rallysport. Silk Way Rally 2021. © MKR Technology

„Musím upřímně přiznat, že se po dlouhé době moc těším do kabiny. Provedli jsme hodně změn a jednou z těch zásadních je i úprava tlumičů. S odpružením jsme úplně někde jinde. Není to už takové trápení, které jsem zažíval, a sám se dostávám do fáze, kdy opravdu zase chci závodit,“ sdělil těsně před pondělním odletem do Ruska Daniel Kozlovský, mechanik týmu MKR Technology, jenž bude na místě tentokrát jediným zástupcem severočeské stáje. K sobě bude mít kolegy z nizozemského týmu Mammoet Rallysport, pro který je závodní kamion Renault Trucks vyvíjen.

Posádka je v dějišti letošní Silk Way Rally již kompletní. Sestava v kabině červeného Renaultu C460 bude stejná jako na letošním Dakaru. Speciál povede Martin van den Brink, palubním mechanikem je Roudničan Daniel Kozlovský a o navigaci se stará Wouter de Graaff.

„Wouter při letošním Dakaru utrpěl nepříjemný náraz do hlavy, kvůli kterému pro něj bylo dokončení rally doslova utrpením. Teď už je ale zase v plné kondici a všichni věříme, že si závod naplno užijeme. Pojedeme proti sedmi Kamazům a třem Mazům. Bude to parádní prověrka,“ věří Kozlovský, který těsně před odjezdem do Ruska absolvoval s týmem MKR Technology a Mammoet Rallysport společné finální testování v Nizozemsku.

KLIKNUTÍM na obrázek přejděte DO E-SHOPU

„Byl to funkční test, abychom si potvrdili, že je kamion v plné kondici. Věřím, že jsme po technické stránce maximálně připraveni. Cítím, že vše funguje opravdu tak, jak má, a ze závodění bude skutečná radost. Pokud chceme uspět, tak musíme být stoprocentní, nesmíme pochybit a snad se nám nějaký výsledek podaří,“ odjížděl pozitivně naladěn palubní mechanik Kozlovský, jehož tým se po letošním Dakaru zaměřil na snížení teplot a chlazení motoru, úpravu odpružení a zvýšení spolehlivosti celého systému.

Na účastníky letošního ročníku čeká celkem deset etap, včetně tří okružních a jedné maratonské. Ve středu a ve čtvrtek jsou na programu technické přejímky a ve čtvrtek 1. července v Omsku slavnostní startovací ceremoniál. V pátek závod odstartuje první etapou do Novosibirsku. Letos se závod jede ve dvou zemích. Začíná se v Rusku a třetí den se přejíždí do Mongolska. Na programu jsou trasy, na kterých se dosud nezávodilo. Posádky projedou ruským pohořím Altaj i mongolskou částí pouště Gobi. V součtu budou muset zvládnout zhruba 5 200 kilometrů, z nichž bude přes tři tisíce měřených. Do cíle v mongolském Ulánbátaru dorazí v neděli 11. července.

Tisková zpráva MKR Technology [editováno]

Exit mobile version