Audi už testuje elektrický dakarský speciál

Audi zahájilo další fázi příprav na svůj start na Rally Dakar 2022. Necelý rok od chvíle, kdy vznikly první návrhy jeho konceptu, absolvovalo elektrické Audi RS Q e-tron úvodní testy.

Audi RS Q e-tron, testování
Audi RS Q e-tron, Audi Sport. Testování červenec 2021, severní Německo. © Audi

Dakarský speciál RS Q e-tron ujel první kilometry na počátku července na testovací dráze Audi v Neuburgu. První rozsáhlejší testy se uskutečnily koncem minulého týdne na severu Německa. Za volantem se již vystřídali všichni tři piloti, kteří by měli v lednu startovat na Dakaru.

„Když jsem auto viděl poprvé, říkal jsem si, že je strašně široké. Ale při jízdě se chová opravdu velmi dobře. Díky velmi nízko umístěnému těžišti se ovládá podobně jako rallycrossové auto,“ popisuje Mattias Ekström. „Sám jsem byl trochu překvapený, že tak velké auto může být tak dobře ovladatelné. Opravdu jsem si užil každý metr jízdy.“

Audi RS Q e-tron, Audi Sport. Testování červenec 2021, severní Německo. © Audi

„Už při pohledu zvenčí je evidentní, že tohle auto je plné špičkových technologií, a to se jich ještě mnohem víc ukrývá pod kapotou: samostatný elektromotor z formule E na každé nápravě; žádná převodovka, prostě jen stálý výkon, jakmile sešlápnete plynový pedál; rekuperace energie při brzdění; software simulující funkci centrálního diferenciálu… To vše napomáhá ke skutečně skvělým jízdním vlastnostem,“ dělí se o první dojmy Švéd, jehož týmovými kolegy u Audi jsou Stéphane Peterhansel a Carlos Sainz.

Další zkušební jízdy čekají dakarský speciál Audi příští týden ve Španělsku.

„Už v průběhu předchozích měsíců jsme se v rámci projektu hodně naučili, ale teď potřebujeme nasbírat data. V první řadě si potřebujeme ověřit, že jsme se při vývoji vydali skutečně správným směrem. Okruhové závodění jsme za desítky let, kdy jsme se mu věnovali, znali opravdu důkladně a do nejmenších detailů. Naopak tento projekt pro mě byl na začátku něco jako pirátský poklad: otevírali jsme truhlu a vůbec jsme netušili, co bychom měli čekat,“ přiznává Stefan Dreyer, šéf vývoje Audi Sport v rámci projektů v oblasti motoristického sportu.

Jedinečnost celého projektu zdůrazňuje i Sven Quandt, jehož nově zformovaný Q Motorsport bude zajišťovat chod týmu.

„Jedná se o fascinující a zároveň velmi komplexní auto. Určitě mohu říct, že je to jedno z nejkomplexnějších aut, jaká jsem za celý svůj život viděl,“ tvrdí Sven Quandt. „Je to trochu jako první cesta na Měsíc. I lidé, kteří tehdy stavěli raketu pro tuto cestu, vůbec nevěděli, co mají čekat. Myslím, že jsme v hodně podobné situaci.“

Audi RS Q e-tron, Audi Sport. Testování červenec 2021, severní Německo. © Audi

V rámci přípravy na Dakar 2022 absolvují Audi Sport a Q Motorsport během léta a podzimu celou sérii testů a později také přípravné závody.

„Všechny projekty jsou vždy do značné míry především o přípravě. Nás teď čeká opravdu zajímavý testovací program, při kterém budeme řešit spoustu věcí s různou prioritou. Zásadní je samozřejmě veškerý software a zavěšení. Hlavně však potřebujeme ujet spoustu kilometrů, abychom zjistili, jestli máme opravdu bezproblémové auto, nebo naopak musíme pár věcí ještě pořešit a doladit,“ uzavírá Mattias Ekström.

Exit mobile version