Fernando Alonso poprvé testuje dakarskou Toyotu Hilux

Fernando Alonso myslí svou účast na Rally Dakar zřejmě skutečně vážně. Dvojnásobný mistr světa formule 1 a vítěz 24 hodin Le Mans testuje tento týden s týmem Toyota Gazoo Racing SA v poušti Kalahari v Jižní Africe. Mentorem mu je tovární jezdec Toyoty a vítěz Dakaru 2009 Giniel de Villiers.

37letý Španěl si soutěžní Hilux poprvé vyzkoušel ve středu 27. března. K dispozici měl vůz, s nímž De Villiers letos závodil na Dakaru a před necelými dvěma týdny s ním zvítězil v úvodním podniku jihoafrického šampionátu, rally Mpumalanga 400 v Dullstroomu. Testování se účastní také Dennis Murphy, který De Villierse naviguje právě na domácích soutěžích.

„Za poslední dva roky jsem poznal různé disciplíny a různé vozy. Tohle auto je ale úplně jiné než všechna, která jsem byl dosud zvyklý řídit,“ dělil se o první dojmy Fernando Alonso. „Je to nepochybně jiné, ale zajímavé. Auto snese hodně drsné zacházení. Je to velká zábava.“

Giniel de Villiers & Fernando Alonso, Toyota Hilux, Toyota Gazoo Racing SA. Testování v Jižní Africe, březen 2019. © Toyota Motorsport GmbH

„Všechno je jinak. Zrychlovali jsme postupně, kolo za kolem, jak jsem získával jistotu. Není snadné číst terénní nerovnosti, odhadnout jejich velikost a jak rychle na ně můžete najet. Auto jede výborně, má dobrou přilnavost, rozložení hmotnosti, výkon i brzdy. Všechno je neuvěřitelné. I když jsem v autě zatím strávil jen pár minut, cítím se v něm dobře. Možná lépe, než jsem čekal, a to i navzdory horku, které je uvnitř,“ konstatoval Španěl.

„Jsme v poušti Kalahari, což není zrovna místo, kde byste za normálních okolností očekávali setkání se šampionem formule 1,“ připomněl Giniel de Villiers. „Je skvělé, že si Fernando přijel vyzkoušet Hilux právě sem. Je to nejlepší způsob, jak si může vyzkoušet vše, co je pro něj tak nové a odlišné. Jde o to zvyknout si na terén, čtení skoků, dun a všeho, na co není zvyklý.“

Pod De Villiersovým dohledem bude Alonso pokračovat v testování i ve čtvrtek.

Fernando Alonso, Toyota Hilux, Toyota Gazoo Racing SA. Testování v Jižní Africe, březen 2019. © Toyota Motorsport GmbH

Po Le Mans naplno do cross-country rally?

Dalším Alonsovým závodem na okruzích bude na počátku května šestihodinovka ve Spa, která je součástí mistrovství světa ve vytrvalostních závodech. Na konci měsíce se pak po roční přestávce vrátí do Indianapolisu. Pokud by se mu podařilo vyhrát závod Indy 500, stal by se teprve druhým jezdcem historie, jenž by se mohl pyšnit tzv. trojkorunou (titul v F1, vítězství v Le Mans a Indy). Letos v lednu si navíc připsal triumf i ve slavné 24hodinovce v Daytoně.

Právě po Daytoně Španěl připustil, že by se mohl pokusit o úspěch i mimo závodní okruhy. Jedinými dalšími potvrzenými Alonsovými starty jsou výše zmíněné závody v Belgii a USA a červnová 24hodinovka v Le Mans.

„Z různých sérií a od různých týmů jsem dostal nabídky k účasti ve slavných závodech, ale odmítl jsem je. Teď není správný čas,“ nechal se Alonso slyšet minulý měsíc při předsezonních testech F1 v Barceloně. „Doufám, že druhá polovina sezony bude hlavně o přípravě na velké závody roku 2020. Na letošek toho v plánu moc nemám, ovšem příští rok by toho mělo být víc. Nic konkrétního v hledáčku není, ale jsem naprosto otevřený dalším věcem.“

[foogallery id="4710"]
Exit mobile version