Petr Pokora o 4. etapě: Bál jsem se o podvozek, i když jsme jeli krokem

Po dojezdu do bivaku v Al Ule musel Petr Pokora nejprve zorganizovat práci mechaniků Instaforex Loprais Teamu na denní údržbě nové Pragy V4S DKR. Pak si ale našel chvíli, aby podrobně popsal, co vše se dělo na trati čtvrté etapy Rally Dakar 2020, která mnohým účastníkům nejspíš ještě dlouho zůstane v živé paměti.

Petr Pokora, Dakar 2019
Petr Pokora, Instaforex Loprais Team. © Loprais Team

„Po včerejší opravě konečně čistá etapa bez defektů a jakýchkoliv jiných problémů. Auto fungovalo dobře, i když s malinko menším výkonem, který jsme včera z bezpečnostních důvodů nepatrně snížili,“ informuje Lopraisův palubní mechanik Petr Pokora.

„Dnes to bylo spíše o profilu trati. Když jsme vjeli do skalnaté a kamenité části, byl to takový masakr, že jsem naivně doufal, že to bude jen kousek. Bohužel to byl strašně dlouhý a rozbitý ‚kousek‘ s velikými kameny. Rány od kamenů ve mně poprvé v životě probouzely strach o podvozek, a to jsme chvílemi jeli fakt krokem. V podstatě trial, ale dlouhý.“

Aleš Loprais/Khalid Alkendi/Petr Pokora, Praga V4S DKR, Instaforex Loprais Team. Rally Dakar 2020. © Loprais Team

„Myslím, že tohle pořadateli nevyšlo. Nebo vyšlo, ale jen pokud chtěl prověřit pevnost aut a odolnost posádek, kterým to fakt dalo ‚po zádech‘.“

„Ještěže mám za zády Romana Krestu, který mi na dálku v minulých dnech pomohl zmenšit naše utrpení radou při nastavení tlumičů, které fungují na jedničku s hvězdičkou.“

„Má záda tuto etapu zvládla, ale se spodní částí těla to už tak slavné není. Kostrč mám natlučenou, rozedřenou a to nejsme ani v půlce. Popravdě se fakt těším do písku. Tam nám to většinou jde a je to takové soft,“ uzavírá 41letý Plzeňan.

Posádce Aleš Loprais, Khalid Alkendi, Petr Pokora se i v těchto podmínkách dařilo a po čtvrté etapě, která uzavřela první třetinu letošního Dakaru, postoupila na páté místo.

Exit mobile version