Dakar 2021: Ouředníček se znakem Toyoty na kapotě

Tomáš Ouředníček potvrdil účast na Rally Dakar 2021. Masku jeho vozu tentokrát nebude zdobit modrý ovál Fordu, ale nápis Toyota.

Toyota, Ultimate Dakar Racing
Podoba vozu Tomáše Ouředníčka pro Dakar 2021. © Ultimate Dakar Racing

51letý Ouředníček absolvuje dakarskou rally poosmé. Nejlepšího výsledku dosáhl jako navigátor Miroslava Zapletala, po jehož boku se při prvním jihoamerickém ročníku v roce 2009 radoval ze sedmého místa v kategorii automobilů. Spolujezdcem dřevohostického závodníka a konstruktéra byl také v letech 2010 a 2012.

Jako pilot se Dakaru zúčastnil v letech 2016 a 2018–2020. Nejúspěšnější byl v roce 2019. S Fordem Raptor RS Cross-Country, který si pronajal od týmu MP-Sports, se tehdy prosadil do druhé desítky (17. místo). Při zbývajících startech s vozy vlastního týmu sbíral umístění ve čtvrté, respektive páté desítce.

V průběhu roku došlo v Ultimate Dakar Racingu ke kompletní výměně personálu, jenž se stará o závodní techniku. Z letošní sestavy se s Ouředníčkem do Saúdské Arábie v lednu vrátí pouze navigátor David Křípal, jenž se v této roli představí již počtvrté.

Exkluzivní „plemeno“ bez rodokmenu

Změna se týká i značky automobilu. Ouředníček, jehož tým sídlí ve Velkém Meziříčí, získal podporu jihlavského dealera Toyoty, a proto bude ve startovní listině u jeho jména v kolonce „vozidlo“ uvedena Toyota Hilux. Původ a stáří vozu však zůstávají nejasné.

„Teď jsme koupili starší Toyotu Hilux, ale plánujeme, že bychom příští rok měli tovární vůz,“ uvedl Tomáš Ouředníček. „Stavěl ho někdo v Jižní Africe, ale nebyla to Toyota Gazoo Racing, respektive Hallspeed. Není to poslední model a vzhledem k rozpočtu a celkové situaci to tentokrát bude jen o tom, abychom dojeli. Jestliže jsme v předchozích letech říkali, že chceme být v top 10, tak tentokrát bychom byli mega spokojení s top 20,“ prozrazuje Ouředníček, jaké má ambice s dnes oficiálně představeným vozem. Ten díky celé řadě dobře patrných detailů připomíná spíše Fordy Ranger, které v předchozích letech vznikaly v dílnách South Racingu, než jakoukoliv ze známých variant Toyoty Hilux pro cross-country rally.

Exit mobile version