Sébastien Loeb o novém BRX: Dobře se řídí, ale špatně opravuje

Tým Bahrain Raid Extreme sice před svým lednovým debutem na Rally Dakar nakonec neabsolvuje žádný závod, přesto běží jeho příprava na plné obrátky. Speciály BRX T1 4×4 za sebou mají intenzivní testování na Arabském poloostrově.

BRX T1 4x4, Dubaj 2020
BRX T1 4x4, Bahrain Raid Xtreme. Testování v Dubaji, podzim 2020. © BRX

Nani Roma se s vozem, který postavila britská společnost Prodrive, proháněl téměř měsíc dubajskou pouští i po drsných kamenitých cestách.

„S průběhem testů jsme velice spokojení. Není to snadná práce, ale jedná se o nezbytnou součást každého podobného projektu. Myslím, že vynaložení úsilí v budoucnu přinese kýžené ovoce,“ věří Nani Roma. „Každý den jsme o něco posunuli vlastní limity. Najezdili jsme spoustu kilometrů a jsme nadšeni chováním auta v dunách.“

Přibližně polovinu času byl na testování přítomen také Romův týmový kolega Sébastien Loeb.

KLIKNUTÍM na obrázek přejděte DO E-SHOPU

„Spolupracovat se Sébastienem Loebem je radost, protože jde o skvělého a pohodového člověka. Myslím, že si rozumíme. Vše je snazší, neboť vzájemně sdílíme informace a snažíme se pomoct jeden druhému s dalším posunem vpřed. Při práci na projektu, jako je tento, je důležité, abyste vedle sebe měli někoho, s kým se můžete podělit o práci i zkušenosti,“ oceňuje 48letý Španěl.

Zatímco Roma v posledních letech závodil v cross-country rally s automobily s pohonem obou náprav, Loeb si na podobný stroj teprve zvyká. Při svých čtyřech předchozích startech na Dakaru vždy pilotoval buginu Peugeot s jedinou poháněnou nápravou.

„Díky své značné kompaktnosti je auto docela hbité a dobře se řídí, ovšem ze stejného důvodu se na něm obtížněji provádějí mechanické úpravy a opravy,“ připouští Sébastien Loeb. „Ale na Dakar stejně potřebujeme odolný vůz, který se nerozbije. A na tom pracujeme.“

„Je jasné, že jsme nějaké problémy měli. Párkrát jsme opravovali transmise, ale podobné záležitosti se u nového auta objevují vždycky. Mohli jsme také zničit převodovku, motor a spoustu dalších věcí, ovšem to se nestalo,“ těší devítinásobného mistra světa v rally, který se na Dakar vrací po roční absenci.

„Víme, že první start bývá vždycky složitý. Myslím, že nikdo nevyhrál Dakar hned napoprvé. Sám jsem tento závod absolvoval čtyřikrát, proto v žádném případě nepodceňujeme nástrahy, jimž je potřeba během Dakaru čelit. A zvlášť, pokud se jedná o nový tým a vůz. Dál tvrdě pracujeme a v danou chvíli na tom nejsme tak špatně,“ uzavírá 46letý Francouz.

Exit mobile version