Hino vyšle na Dakar 2022 hybridní kapoťák

Rubrika: Dakar 2022, Kamiony  
/ Aktualizováno:

Kamiony Hino patří k inventáři Rally Dakar. Od roku 1991 nechyběly japonské vozy ve startovním poli ani jednou. Příští rok v lednu bude mít tokijská automobilka svůj stroj na startu už pojednatřicáté. Tentokrát půjde o přepracované kapotové Hino 600, které je nově osazeno hybridním pohonem.

Hino 600 Hybrid
Hino 600 Hybrid během zkoušek na testovací trati v prefektuře Ibaraki v první polovině roku 2021. © Hino Motors

Hino Team Sugawara nasadil model 600 do závodu poprvé před dvěma lety. Premiéru na Silk Way Rally provázely technické problémy, které navíc zastínila nehoda doprovodného vozu japonského týmu, při níž přišla o život místní obyvatelka a další dvě osoby byly zraněny. Hino v reakci na tragickou událost ze soutěže odstoupilo. Výraznější dojem neudělal japonský kapoťák ani při svém dakarském debutu v roce 2020, neboť posádka Ikua Hanawy první saúdskoarabský ročník nejpopulárnější maratonské rally světa nedokončila.

Od té doby však na voze probíhal intenzivní vývoj. Kamion byl výrazně odlehčen a osazen hybridním pohonem kombinujícím dieselový motor s elektromotorem. V případě elektromotoru vycházeli inženýři ze systému High Voltage, který Hino používá u sériově vyráběných vozů už několik let. Hybridní soutěžní kamion hodlá automobilka, jež je součástí koncernu Toyota Motor Corporation, využít především k ověření a dalšímu tříbení technologických a technických řešení, která ji mají postupně dovést k plně elektrickému soutěžnímu kamionu.

Tatra 815 6x6 Babča, resin
KLIKNUTÍM na obrázek přejděte DO E-SHOPU

„Náš hybridní vůz vznikal za přísného utajení a teď jej čeká první závod. Jedná se o nový projekt, ale naše příprava je důkladná. Chceme naplno využít odborných znalostí personálu, který se na vývoji podílí, a hned napoprvé bojovat o špičkové umístění. Nezklameme vás,“ slibuje šéf týmu a zároveň pilot soutěžního vozu Teruhito Sugawara.

HINO 600 SERIES
základní údaje
motor:čtyřtaktní vznětový šestiválec A09C-TI (s mezichladičem)
objem:8866 l
max. výkon:800 koní (588 kW) při 2900 ot./min
max. točivý moment:2295 Nm při 1700 ot./min
max. výkon elektromotoru:280 koní (206 kW)
max. celkový výkon:1080 koní (794 kW)
systém pohonu:stálý pohon všech kol
převodovka:šestistupňová AT s dvoustupňovým násobičem Hi-Lo a uzávěrkou středového diferenciálu
pneumatiky:Michelin XZL 14.00R20
hmotnost:8600 kg
délka:6700 mm
šířka:2500 mm
výška:3100 mm
rozvor:4170 mm
objem palivové nádrže:800 l
DAKARMANIA #4

Detailní shrnutí zásadních novinek a událostí sezony 2021, preview Rally Dakar 2022, obšírně zpracované kapitoly z dakarské historie, otevřené rozhovory a spoustu dalších zajímavostí naleznete v tištěném magazínu DAKARMANIA #4.

Dvakrát ročně 160 stran mimořádného čtení pro všechny milovníky cross-country rally. Objednávejte na eshop.dakarmania.cz.

Novinka

Mohlo by vás zajímat

Audi RS Q e-tron, testování Maroko 2021

Audi po testech v Maroku: Čeká nás spousta práce

Elektromotory poháněné Audi RS Q e-tron absolvovalo první testy v pouštních podmínkách. Tovární tým Audi strávil necelé dva týdny v Maroku.

Více...
Yazeed Al-Rajhi, Italian Baja 2021

Italian Baja: Al-Rajhi do čela světového poháru

Yazeed Al-Rajhi vyhrál Italskou baju 2021 a před závěrečným podnikem sezony se ujal vedení ve Světovém poháru FIA v cross-country bajách.

Více...
Gert Huzink, testy 2021

Druhá baterie zvýší výkon a sníží emise

MKR Technology má za sebou další intenzivní testování dakarských kamionů. Konstruktéři strávili několik dnů na písečném povrchu v Polsku.

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu