Macík už zvolil kamion pro Dakar 2022

Martin Macík už má jasno, s jakým kamionem bude závodit na Dakaru 2022. Vybíral mezi starším osvědčeným Ivecem a nedávno dokončeným vylepšeným speciálem. Nakonec rozhodly spíše pocity než technické parametry. Ale zdá se, že na Dakar 2022 se nakonec podívají oba závodní kamiony.

Martin Macík, Dakar 2021
Z českých účastníků Dakaru 2021 dosáhli nejlepšího výsledku napříč všemi kategoriemi Martin Macík, František Tomášek a David Švanda, kteří byli s Ivecem týmu Big Shock! Racing v kategorii kamionů čtvrtí. © Big Shock! Racing

Martin Macík vsadí na osvědčené Iveco Powerstar přezdívané Karel, se kterým absolvoval dva předchozí Dakary a v kategorii kamionů obsadil páté a čtvrté místo.

„Nebylo to vůbec snadné rozseknout. Po Maroku bylo vybírání ještě náročnější. Nakonec je to víc pocitové než rozumové rozhodnutí. Myslím, že se nedá říct, že jedno auto je lepší než druhé. Obě jedou kudlu, obě mají něco do sebe. Ale Karel si zaslouží, aby s námi projel ještě jeden Dakar. Jsme už sžití a do třetice si to společně užijeme ve vší parádě,“ vysvětluje pilot Martin Macík.

Rallye du Maroc Martinovi výběr vozu pro příští Dakar příliš neusnadnila. Hlavním cílem bylo otestovat nový kamion, jenž dostal přezdívku Arnošt a sedlčanský tým MM Technology jej dokončil krátce před soutěží.

„Arnošta jsme otestovali perfektně. Proto jsme tam jeli. Úplně nové auto jsme vytáhli na druhý nejextrémnější závod sezony. Některé z etap letos byly dokonce drsnější než samotný Dakar. Víme teď vše, co jsme potřebovali zjistit. Kluci mechanici už na Arnoštovi znova pracují podle přesného plánu,“ popisuje Martin Macík starší.

Všechny části, které zůstaly nezměněné z předešlého vývoje, fungovaly podle Macíka staršího tak, jak je tým zvyklý. V rámci nových úprav se projevily zejména očekávané slabiny. Nevydržela provizorní nádrž, kterou měl kamion jen dočasně. Nová už čeká v sedlčanské dílně. Ladit se dál bude i podvozek. Ten projde ještě dalším testem. A řeší se také další dílčí úpravy.

Martin Macík/František Tomášek/David Švanda, Iveco Powerstar, Big Shock! Racing. Rallye du Maroc 2021. © Big Shock! Racing

„Já jsem po Rallye du Maroc spokojený. Mechanici mají, co potřebují. Skvěle jsme si zajezdili. František [Tomášek] si osvěžil navigaci. A třetí místo, které jsme i přes velké penalizace za nedojetí etapy nakonec získali, je spíš třešničkou na dortu. Závod byl pro všechny náročný. Ale hodně nám dal,“ pokračuje Martin Macík.

Teď nastává finální fáze technických příprav na Dakar 2022. Nové Iveco prochází naplánovanými úpravami. Osvědčený starší vůz podstupuje pravidelnou údržbu. Jako každý rok před Dakarem se auto rozebere do nejmenších součástek, každou z nich mechanici projdou, zkontrolují, vymění, zavaří, nastříkají, dají nové šrouby, dotáhnou… A montovat budou také upravené a posílené spojovačky, které právě úspěšně prošly testy v Maroku.

„Počítáme, že zhruba za dva týdny bude Karel kompletně připravený na Dakar 2022,“ doplňuje palubní mechanik David Švanda.

Pokud vše půjde podle plánu, v což všichni členové týmu Big Shock Racing pevně věří, budou oba vozy už brzy perfektně připravené na Dakar 2022. Tým současně rozšiřuje i svou flotilu asistenčních dakarských vozů.

Tisková zpráva týmu Big Shock! Racing [editováno]

Exit mobile version