Big Shock! Racing vyšle na Dakar dvě ostřílené posádky

Tým Big Shock! Racing postaví na start Rally Dakar 2022 dva závodní kamiony Iveco Powerstar. Se starším osvědčeným vozem pojede Martin Macík mladší, nový speciál bude pilotovat Martin Šoltys.

Martin Šoltys a Martin Macík ml., Big Shock! Racing. © MM Photography

Posádku prověřeného Iveca, které si v týmu vysloužilo přezdívku Karel, budou s Macíkem tvořit navigátor František Tomášek a mechanik David Švanda. Po Šoltysově boku se do navigátorského sedadla v kabině nového vylepšeného Arnošta vyhoupne Roman Krejčí a technicky bude posádku jistit mechanik Jakub Jiřinec.

Musíme si pomáhat

Big Shock! Racing několik let usiloval o možnost vyslat na Dakar dva závodní kamiony. Jeho letošní úspěchy, čtvrté místo celkově a tři vyhrané etapy, pomohly přání naplnit. V Sedlčanech postavily nové závodní speciály a k projektu byli přizváni další zkušení závodníci.

„S Martinem Šoltysem se máme rádi, jsme v kontaktu, pravidelně se potkáváme na závodech. Martin má spoustu zkušeností, sedli jsme si a povedlo se nám najít společnou cestu. On sám si pak vybral Jakuba Jiřince, se kterým spolupracuje. A při hledání navigátora nás šťastné okolnosti dovedly za Romanem Krejčím. Za mě super sestava. Kluky jsme rádi přivítali v týmu a věřím, že nám to dobře pojede,“ říká šéf týmu Martin Macík starší.

Oba kamiony z dílen MM Technology se budou na trati dalšího dakarského ročníku podporovat.

KLIKNUTÍM na obrázek přejděte DO E-SHOPU

„Mít v závodě dva kamiony je určitě výhoda. Pokud půjde vše podle plánu, já i Martin se budeme snažit jet co nejvíce vpředu a současně být vzájemně na dohled. Budeme o sobě vědět, budeme si pomáhat. Když se na trati cokoliv stane, zastavíme, vytáhneme se z duny, pomůžeme si s opravou, podělíme se o díly nebo pneumatiky,“ říká Martin Macík mladší.

Obě posádky plánují ještě před Dakarem společné tréninkové jízdy. Palubní mechanik Jakub Jiřinec už také zapadl do party v sedlčanských dílnách, kde tráví dlouhé dny, aby nový vůz dobře poznal a dokázal si na trati poradit s opravami.

Nová posádka poprvé v kamionu s „čumákem“

Členové posádky Martina Macíka ve stejné sestavě pojedou už třetí společný Dakar. Tomášek bude Macíka navigovat posedmé. Dobře se znají, a každý ví, co může od spolujezdců očekávat. Martin Šoltys s Romanem Krejčím a Jakubem Jiřincem se zatím úspěšně sžívají.

„Máme za sebou první společné setkání naší posádky. A myslím, že spolupráce bude dobrá. Jsem rád, že do toho Roman Krejčí jde s námi. Má z Dakaru zkušenosti. Na motorce jel v kategorii bez asistence, takže ho jen tak něco nerozhodí a věřím, že s navigací v kamionu nebude mít problém,“ říká Martin Šoltys, který se na Dakar vydá popáté.

Šoltys & Macík
Martin Macík ml., Martin Macík st. a Martin Šoltys, Big Shock! Racing. © MM Photography

Roman Krejčí se v lednu Dakaru zúčastní počtvrté. Vyrovnaného a přátelského závodníka, který je pověstný svou ochotou pomoci ostatním, bude do tajů navigace kamionů zasvěcovat František Tomášek. Noví členové týmu se v tuto chvíli nejvíc těší, až poprvé vyzkouší nový speciál.

„Ještě jsme se nesvezli. Vše je čerstvé. Arnošta jsme zatím viděli jen v dílnách. Počkáme až kluci v Sedlčanech auto upraví po návratu z Rallye du Maroc. Pak začneme trénovat. Jsem zvědavý na auto s ‚čumákem‘, bude to změna. Ale věřím, že Martin kamion v Maroku otestoval dobře, všechno bude fungovat a nové úpravy se na Dakaru osvědčí,“ říká Martin Šoltys.

S rozšířením závodního týmu souvisí i posílení servisního zázemí. Tým Big Shock! Racing proto vyšle na příští Dakar i nová doprovodná vozidla a rozroste se také parta mechaniků, kteří budou technický servis zajišťovat. Týmy by měly podle předběžných zpráv své závodní a doprovodné vozy odevzdat pořadatelům na přelomu listopadu a prosince v Marseille, odkud technika popluje trajektem do Saúdské Arábie.

Tisková zpráva týmu Big Shock! Racing [editováno]

Exit mobile version