Jeho Ford převálcoval kamion. Ouředníček ale chce pokračovat

Rubrika: Tiskové zprávy  
/ Aktualizováno:

Nejhorší okamžik své dakarské kariéry za sebou mají pilot Tomáš Ouředníček a navigátor David Křípal. Na konci šesté etapy Dakaru 2020, která vedla z Hailu do Rijádu, přejel přední část jejich vozu kamion Nizozemce van den Brinka. Jako zázrakem se posádce nic nestalo. Start do nedělní sedmé etapy je ohrožený, ale není vyloučený. Na autě se při sobotním volném dni tvrdě pracuje.

Ouředníček & van den Brink, Dakar 2020
U opravovaného Fordu pózují Tomáš Ouředníček a Martin van den Brink.

Tomáš Ouředníček s Davidem Křípalem byli před poslední etapou první poloviny 42. ročníku Rally Dakar pětadvacátí v celkovém hodnocení aut. A byli odhodlaní stoupat výš.

„Měli jsem skvělou rychlostku, jelo se nám nádherně. Těsně před cílem u náročného výjezdu duny najednou stáli pořadatelé, mávali na nás, ať hodně zpomalíme. Na místě byl i ředitel závadu David Castera. Mě to trochu znervóznilo, rozjel jsem se pomalu a tu dunu nevyjel. Tak jsem couvl zpátky. Pak jsme se rozhodli rozjet znovu a v tom přiletěl Martin van den Brink s kamionem a ustřelil nám předek. Bylo to hrozně nečekané. Vůbec jsme netušili, že tam je. Systémem Sentinel nám bohužel nedal vědět, že je za námi, jak je zvykem. A jel z úhlu, v zrcátkách nebyl vidět,“ popisuje děsivou chvilku Tomáš Ouředníček.

Česká posádka najednou místo rychlého dojezdu do cíle řešila, co bude dál.

David Křípal, Dakar 2020
Práce všeho druhu a chlapík k nezaplacení. David Křípal řeší škody na autě v pátek večer... © Ultimate Dakar Racing

„Na mě to padlo. Psychicky náročný moment. Auto bylo sešrotované. Vypadalo to, že to určitě nepůjde opravit. A že máme s Dakarem utrum. Ale pak se seběhli všichni fanoušci okolo a začali nám ochotně pomáhat. To mě zase zvedlo. Vytáhli nás na silnici a následně na benzínku. Mimochodem, jedním z pomáhajících byl i manažer Fordu ze Saúdské Arábie, což mě trochu pobavilo,“ doplňuje Ouředníček.

Posádka týmu Ultimate Dakar Racing ale není zvyklá něco vzdávat, tím spíš na Rally Dakar.

„Najednou se nám to v hlavě rozleželo, že bychom přece jen třeba mohli pokračovat, když bude druhý den volno v Rijádu. Tak jsme se nechali odtáhnout do cíle jedním ze soutěžních asistenčních kamiónů, což je podle regulí. Jenže se nám koncový průjezdní bod nenačetl. Tak jsme se znovu nechali odtáhnout do pouště, kde se nám načetly všechny zbylé průjezdní body. Proto jsme rychlostní zkoušku dokončili na šedesátém místě, ale měli jsme jasno, že můžeme dál startovat,“ pokračuje navigátor David Křípal.

Když Ouředníčkův Ford Ranger dotáhli do bivaku, na českou posádku už čekal Martin van den Brink.

David Křípal, Dakar 2020
...a do úplného vyčerpání pokračuje i v sobotu. © Ultimate Dakar Racing

„Moc se omlouval. Když jsme viděli videa se srážkou, pochopili jsme, že tomu už nemohl zabránit. Předpokládal, že pojedeme doleva, my jsme se rozhodli jet doprava. Martinovi za ten incident hrozilo vyloučení ze závodu, protože nezastavil a neposkytl pomoc. V sobotu jsme kvůli tomu byli před komisí a řekl jsem, že jsme Martinovi dali signál, že jsme v pořádku. On taky viděl, že kolem dokola je spousta diváků, nedaleko čekali pořadatelé i s vrtulníky. Takže mohl jet dál, protože věděl, že by nám někdo pomohl, kdyby se stalo ještě něco horšího,“ říká smířeně Ouředníček.

Navíc nizozemský pilot kamionu hned po dojezdu do cíle nehodu nahlásil.

„I mechanici Martinova týmu šli na ředitelství závodu a ptali se, jak to s námi dopadlo. Z jeho strany velmi pozitivní přístup. Takže se nakonec ani na něj nemůžu zlobit. A Martin zůstává v závodě. Ironií osudu je, že v roce 2017 Martin vyhrál Morocco Desert Challenge v kategorii kamionů a my jsme ji tehdy vyhráli v autech. Od té doby jsme přátelé. O to víc mi bylo líto, že nás osud znovu spojil tímto nepříjemným okamžikem,“ rekapituluje Tomáš Ouředníček.

Posádka týmu Ultimate Dakar Racing po incidentu klesla na celkové 42. místo.

Ultimate Dakar Racing, Dakar 2020
Mechanici týmu Mammoet Rallysport přikládají ruce k dílu. © Ultimate Dakar Racing

„Pro nás teď končí jakákoli šance na dobré umístění, přestože letošní Dakar jsme měli dobře rozjetý. Ale nově jsme si dali za cíl, že se ho pokusíme alespoň dokončit. Na tom usilovně při sobotním dni volna pracujeme. Martin nám poskytl i své mechaniky, abychom to stihli. Takže nám pomáhají a svařují. Auto totiž bylo silně poškozené. Chyběl kus rámu, byl posunutý motor, ulomené držáky motoru, prasklá olejová vana. Do sání se dostala spousta písku. Takže není jisté, že se auto povede po opravě nastartovat. Ale my pro to uděláme všechno,“ ví Ouředníček.

Nové odhodlání posílily i reakce fanoušků a účastníků letošního ročníku Rallye Dakar.

„Moc děkujeme všem za obrovskou podporu z celého světa. Video s nehodou letělo po sítích neskutečnou rychlostí a sledovanost je obrovská. Všichni se nám snaží dodat sílu a energii. A to se týká i pomoci od týmů a lidí tady v bivaku. Dakarský duch opravdu žije! Děkujeme!“ uzavírá Tomáš Ouředníček.

V neděli se jede sedmá etapa Rijád – Wadi Al Dawasir s měřeným úsekem dlouhým 546 kilometrů.

Tisková zpráva týmu Ultimate Dakar Racing [editováno]

Mohlo by vás zajímat

Aleš Loprais, Dakar 2024

Dakar 2024: Aleš Loprais, Jaroslav Valtr ml., Jiří Stross a Instaforex Loprais Praga Team slaví stříbro

Dlouhé čekání je u konce. Aleš Loprais se na Rally Dakar vrací na stupně vítězů v konečném hodnocení

Více...
Vimos No. 55, Iveco "Čenda", Dakar 2023 & 2024

JIŽ SKLADEM : Iveco Macíkovy posádky z Dakaru 2023 a 2024

Vimos uvádí na trh další zajímavou novinku, jež bude nepochybně naprostou nutností pro všechny dakarské fanoušky, kteří zároveň propadli kouzlu papírového modelářství.

Více...
Aleš Loprais, Dakar 2024

Dakar 2024: Aleš Loprais urval etapové vítězství i na prázdném kole!

Předposlední etapa Dakaru 2024 stála za to! V několika kategoriích se dnes měnilo pořadí na medailových příčkách a divoký průběh měla i mezi kamiony.

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu