Engel o zbytku Dakaru: Nic nevypustím. Smůlu si může vybrat každý

Rubrika: Dakar 2020, Moto, Tiskové zprávy  
/ Aktualizováno:

Do letošního Dakaru vlétl Milan Engel s vervou. Po loňském patnáctém místě nechtěl nic nechat náhodě a od první etapy se držel mezi nejlepšími. Ve čtvrté etapě postihla jezdce týmu Orion – Moto Racing Group smůla a musel odjet padesát kilometrů na zadním ráfku bez pneumatiky. Zabojoval a svou KTM dostal do cíle. Nyní se prokousává zpět mezi nejlepší a v průběžném hodnocení mu patří sedmadvacátá pozice.

Milan Engel, Dakar 2020
Milan Engel, Orion - Moto Racing Group. Rally Dakar 2020. © MRG

Milane, letos jedeš už svůj šestý Dakar. Máš už tedy něco za sebou. Jak se ti v porovnání s těmi předchozími zatím líbí premiérový ročník v Saúdské Arábii?

„Saúdská Arábie je krásná země. Krajina je vhodná pro závody, protože co se týče profilu, je tu snad úplně vše. Dun jsme zatím tolik nepotkali, ale ty teprve přijdou. Dá se to zatím přirovnat k Maroku nebo Tunisu, kde to máme natrénované. Jediné, co mi tu zatím chybí, jsou diváci a závodní atmosféra. Diváci vždy stáli podél trati, mávali a fandili, což se tu zatím ani jednou nestalo. Naštěstí ale máme ty české, kteří nám píšou a ženou nás dopředu zprávami a vzkazy. Za to jsem moc rád a děkuji jim.“

„Jinak ano, je to můj šestý Dakar a mám z čeho čerpat. Mohu tu prodat své zkušenosti, které také předávám svému týmovému kolegovi Martinu Michkovi. Ten z nich teď skvěle čerpá a trvalo by strašně dlouho, než by je taky nasbíral.“

Úvod této rally se ti povedl náramně. Byl jednoznačně nejlepší za celou dobu, co Dakar jezdíš. Čím to bylo?

„Myslím si, že to bylo také tím, že jsem už do první etapy startoval díky nízkému startovnímu číslu vpředu. Jelo se mi dobře na pistách a v technických pasážích, které tam byly. Nebál jsem se kamenů, což bylo také zásadní. Obecně se mi jelo dobře a chytl jsem se předních jezdců, kteří mi pomohli nastavit dobré tempo. Taky se mi v prvních etapách vyhnula smůla. Vím, že moje starty bývají trochu pomalejší, takže jsem z toho, jak se mi dařilo, měl velkou radost.“

Milan Engel, Dakar 2020
Do cíle rychlostní zkoušky čtvrté etapy dojel Milan Engel po ráfku. Rally Dakar 2020. © MRG

Pak přišla ve čtvrté etapě krizovka se zadní pneumatikou

„Tahle etapa mi trochu pokazila podařený začátek. Bouchla mi pneumatika, respektive mousse [výplň pneumatiky] v pneumatice, posledních sto třicet kilometrů jsem musel jet s narušeným moussem a na posledních padesát jsem kolo musel definitivně zout a dojet etapu na ráfku. Dost mě to vysílilo fyzicky i psychicky, takže jsem vůbec rád, že jsem pořád v závodě. Byly tam kamenité pláně a šotoliny. Stát se to někde, kde by byly velké duny nebo kopce, asi bych se do cíle nedostal, protože by kolo bez pneumatiky nemělo žádnou trakci.“

Je velký rozdíl jet hned od začátku s těmi nejrychlejšími, než se probojovávat někde ze čtyřicátého místa?

„Samozřejmě, že to velice ulehčuje práci. Dá se vyvézt a jet pak v dobrém tempu. Těží z toho vlastně i Martin, který se dostal do té elitní skupiny a teď může chytat dobrou rychlost. Dokáže to také pomoct v navigaci. Zkušenější jezdci vědí, kudy a jak jet. Dá se pak více méně neztratit tolik času i na tovární jezdce.“

Engel & Michek, Dakar 2020
Milan Engel a Martin Michek, Orion - Moto Racing Group. Rally Dakar 2020. © MRG

Letos také jedeš s nejnovějším modelem KTM 450 Rally Replica. Jak se na ní cítíš? Je to velký rozdíl oproti předchozímu modelu?

„Je to lehčí a daleko ovladatelnější motorka. Zároveň má o něco menší výkon. Trochu jsem ztrácel v dunách. Výhodou však je, že mě méně unavuje. Mám letos trochu problém s rukama, které mě bolí, a potřebuji je ještě rozjezdit. Doufám, že to ale moje ‚Emička‘ vydrží, dost závodníků už vypadlo kvůli motorům. Jsou tu dlouhé pisty a jede se na plný plyn několik kilometrů.“

Bude se nějak druhá polovina závodu lišit od té první?

„Myslím, že hodně závodníků změní taktiku. V první půlce bylo hodně kamení, rychlá nebezpečná místa, kvůli kterým se dost vypadávalo pro zranění. Teď přijde písek, pláně a bude to spíš rizikové pro techniku. Nebude to jednoduché. Čeká nás hodně kilometrů a maratónská etapa, která vždy zamíchá pořadím. Určitě není o ničem rozhodnuto.“

Milan Engel, Dakar 2020
Milan Engel, KTM 450 Rally Replica, Orion - Moto Racing Group. Rally Dakar 2020. © MRG

Zatím jsi sedmadvacátý a na první dvacítku ztrácíš hodinu a dvacet minut. Dá se to ještě vůbec sjet na trati, nebo je potřeba počítat s tím, že se budou rozdávat penalizace, případně ještě někdo ze závodu odstoupí?

„To se nedá vůbec říct. Každý den někdo odstoupí a smůlu si může vybrat kdokoli kdykoli. Doufám, že jí mám už za sebou, a chci jen stahovat. Nechci jet přes hranu, abych zbytečně neupadl, a rád bych se dostal do cíle, abychom se opět měli od čeho odpíchnout do dalších závodů. Potom, co mě potkalo, můžu být rád, že jsem ještě v závodě, a nehodlám nic řešit bezhlavě. Pojedu s klidnou hlavou, což ale neznamená, že něco vypustím! Postupně se snad budu dostávat dopředu a zkusím udělat co nejlepší umístění.“

„Jsem rád, že za sebou mám celý tým Orion – Moto Racing Group, nejlepšího mechanika, co si jen mohu přát, který se mi stará o motorku od rána do rána, a já tak můžu věřit technice na sto procent. Mám za sebou skvělé zázemí a tým, který má na to, aby jak se mnou, tak s Martinem bojoval mezi nejlepšími o umístění v první patnáctce.“

Tisková zpráva Orion – Moto Racing Group [editováno]

eShop DAKARMANIA

Mohlo by vás zajímat

Century CR6 & Martin Prokop

Martin Prokop a buggy: Tu nabídku mám

Na rozdíl od dvou předchozích let se Martin Prokop se svým Fordem Raptor RS v konečných výsledcích Rally Dakar 2020 do elitní desítky neprosadil.

Více...
Edwin Straver, Dakar 2020

Dakar 2020 má druhou oběť

Týden po skončení 42. ročníku dakarské rally podlehl motocyklista Edwin Straver následkům havárie, k níž došlo minulý čtvrtek v předposlední etapě soutěže.

Více...
Albert Llovera, Dakar 2020

Dakar 2021: Duny v Emirátech? Organizátoři cílí spíš na západ

Společnost Amaury Sport Organisation, která je pořadatelem Rally Dakar, hodlá následující ročních dálkové soutěže uspořádat na území dvou států.

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu