Dakar 2019: Prokop se po 5. etapě posouvá na 8. místo

Rubrika: Tiskové zprávy  
/ Aktualizováno:

Pátá etapa Rally Dakar 2019 zavedla závodníky zpět do Arequipy do jejich týmového zázemí, když noc ze čtvrtka na pátek přečkali v rámci maratónské etapy mimo hlavní bivak. V maratonském bivaku v Tacně se pracovalo na poškozeném Fordu Raptor Martina Prokopa až do nočních hodin.

Společně s Martinem Prokopem a navigátorem Janem Tománkem na opravě pracovala zejména posádka kamionu rychlé asistence ve složení Filip Škrobánek, Petr Lesák a Radim Baculík, aby se Raptor mohl vydat v pátek ráno vstříc nástrahám letošní nejdelší speciálky: nejvyšším dunám, nekonečnému množství prachového feš-feše, v kombinaci s klesající mlhou a blížící se tmou. Ani to nezabránilo Prokopovi s Tománkem ve vybojování osmé příčky v etapě a posunu na osmé místo celkové klasifikace.

„Druhá část maratonské etapy nám dala hodně zabrat a jsme rádi, že jsme se dostali do cíle. Ráno jsme startovali z 24. místa a probíjet se kupředu feš-fešem nebylo nic příjemného, obzvlášť když před námi bylo sedm kamionů a třeba Kamazy vám nedají nic zadarmo, na varovný signál „sentinel“ nereagují a vše si tam člověk musí vybojovat tvrdě sám,“ popisuje Martin Prokop.

„Poslední část etapy jsme jeli v mlze a na feš-feši, takže jsme několikrát museli zastavit a rozhodovat se co a jak dál. Etapu jsme nakonec dokončili, ale krátce po nás ji museli pro mnoho posádek zrušit. Kdyby se do toho všeho ještě setmělo, nedalo by se jet už vůbec.“

„Jsme rádi, že jsme se dostali k volnému dni, nyní je čas si odpočinout a dát dohromady i Shreka, protože zejména poslední dvě etapy mu daly pořádně zabrat. Zvuky, které se z jeho útrob ozývají, připomínají spíše starý autobus než závodní speciál.“

Pilot druhého Fordu Raptor týmu MP-Sports Tomáš Ouředníček a navigátor David Křípal patřili mezi posádky, pro které organizátoři etapu předčasně ukončili.

„Ještě před startem nám kluci z rychlé asistence vyměnili poškozený plyn,“ říká Tomáš Ouředníček. „S Davidem jsme si řekli, že pojedeme úplně na jistotu, že důležité je dostat se do cíle. Podařilo se nám nasadit dobré tempo a pořád jsme někoho předjížděli.“

„Ale pak jsme přijeli do feš-feše a to byl opravdový masakr. Snažili jsme se jet tam, kde bylo aspoň trošku vidět a najednou jsme se dostali do údolí, ve kterém foukal mírný protivítr. Byla tam absolutně bílá tma. Vůbec jsme nevěděli, kam máme jet. Po chvilce jsme zastavili a všimli si, že stojíme jen několik metrů od kamionu týmu Buggyra, do kterého jsme málem narazili. Když jsme zkoušeli jet dál, náhle jsme slyšeli zvuk nějakého motoru a těsně kolem nás projela Toyota. Bylo to strašidelné. Na Dakaru jsem se ještě nikdy takhle moc nebál. Měl jsem strach, že do nás někdo narazí nebo že spadneme ze skály.“

První polovina Rally Dakar je za námi. V sobotu 12. ledna čeká závodníky den volna v Arequipě. Rozhodně to ale nebude den odpočinku. Týmy musí kompletně připravit techniku na druhou část Dakaru, která bude plná dun a písku.

S využitím tiskových zpráv týmu MP-Sports a Tomáše Ouředníčka

Mohlo by vás zajímat

Aleš Loprais, Dakar 2024

Dakar 2024: Aleš Loprais, Jaroslav Valtr ml., Jiří Stross a Instaforex Loprais Praga Team slaví stříbro

Dlouhé čekání je u konce. Aleš Loprais se na Rally Dakar vrací na stupně vítězů v konečném hodnocení

Více...
Vimos No. 55, Iveco "Čenda", Dakar 2023 & 2024

JIŽ SKLADEM : Iveco Macíkovy posádky z Dakaru 2023 a 2024

Vimos uvádí na trh další zajímavou novinku, jež bude nepochybně naprostou nutností pro všechny dakarské fanoušky, kteří zároveň propadli kouzlu papírového modelářství.

Více...
Aleš Loprais, Dakar 2024

Dakar 2024: Aleš Loprais urval etapové vítězství i na prázdném kole!

Předposlední etapa Dakaru 2024 stála za to! V několika kategoriích se dnes měnilo pořadí na medailových příčkách a divoký průběh měla i mezi kamiony.

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu