Dakar 2019: Macík dojel bez předního náhonu a brzdy

Rubrika: Tiskové zprávy  
/ Aktualizováno:

V páté etapě Rally Dakar 2019 se pilot Martin Macík s navigátorem Františkem Tomáškem a mechanikem Lukášem Kalankou z týmu Big Shock Racing opravdu zapotili. Po noci na palandách s partou chrápajících závodníků se v úvodu měřeného úseku přetahovali o vedení s ruskými Kamazy. Pak ale následoval skok, který jízdu české posádky letošním Dakarem přibrzdil.

Posádka ztratila několik hodin opravou utrženého kola a dál pokračovala bez předního náhonu, bez pravé přední brzdy, bez tlumičů, bez dofukování a s několika dalšími šrámy. Macík s Tomáškem a Kalankou se snažili kamion dostat do cíle za každou cenu, aby mohli v závodě pokračovat. To se nakonec podařilo.

Etapa začala optimisticky, když na pláži při startu ve dvojicích Macíkova liazka předjela ruský Kamaz a vše se, až na Martinovu nevolnost, vyvíjelo správným směrem.

„Bohužel, na dvoustém kilometru po dlouhé rovince s feš-fešem číhal nenápadný schod, po kterém následoval skok. Pokud bychom jeli o tři metry vedle, tak by se to nestalo. Ale tak to je. Dopad byl tvrdý a odneslo ho kolo. Dali jsme se do oprav. Naštěstí jsme s sebou měli náhradní díly, protože byla maratónská a už se nám podobná věc v minulosti stala. Vše jsme vyměnili, provizorně kolo přichytili a s omezenými možnostmi pokračovali do cíle etapy,“ popisuje Martin Macík.

Posádka ale musela vynechat několik kontrolních bodů v dunách, ke kterým by se bez předního náhonu nedostala. Zároveň však měla štěstí v neštěstí, protože etapa byla z bezpečnostních důvodů, kvůli husté mlze, zkrácena.

„Jeden z nejdrsnějších zážitků v životě,“ tvrdí jezdec, který před pátou příčkou figuroval na čtvrté pozici průběžného hodnocení kategorie kamionů.

Pro tým Big Shock Racing teď bude zásadní, jak velkou penalizaci obdrží, případně, zda mu organizátoři dovolí pokračovat v závodě.

„Chceme jet dál a udělali jsme maximum pro to, aby se to povedlo. Franta jede neskutečně. Ukázali jsme, že je reálné porážet i ruské Kamazy a v druhé polovině na to chceme zase šlápnout a přesvědčit, že to nebyla jenom náhoda, že na to máme,“ dodává Macík.

 

S využitím tiskové zprávy týmu Big Shock Racing

eShop DAKARMANIA

Mohlo by vás zajímat

Al-Attiyah & Przygoński, QCCR 2019

Qatar CCR: Przygoński poprvé s novým vozem

Seznam posádek přihlášených na Qatar Cross-Country Rally 2020 odhalil, s jakou technikou bude o další úspěchy usilovat Kuba Przygoński.

Více...
Sergej Vjazovič, Dakar 2020

MAZ na Dakaru 2021 minimálně se dvěma kapotniky

Běloruský tovární tým MAZ-Sportauto chce porazit Kamaz, vyhrát Rally Dakar a má jasno, jaký další krok na své cestě musí učinit.

Více...
Miroslav Zapletal, Ha’il Rally 2020

Zapletal se Sýkorou druzí na saúdské Ha’il Rally

Miroslav Zapletal s Markem Sýkorou si dojeli do Saúdské Arábie pro další úspěch. Do nové sezony vstoupili druhým místem na Ha’il Rally.

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu