Dakar 2019: Macík dojel bez předního náhonu a brzdy

Rubrika: Tiskové zprávy  
/ Aktualizováno:
Martin Macík, Dakar 2019

V páté etapě Rally Dakar 2019 se pilot Martin Macík s navigátorem Františkem Tomáškem a mechanikem Lukášem Kalankou z týmu Big Shock Racing opravdu zapotili. Po noci na palandách s partou chrápajících závodníků se v úvodu měřeného úseku přetahovali o vedení s ruskými Kamazy. Pak ale následoval skok, který jízdu české posádky letošním Dakarem přibrzdil.

Posádka ztratila několik hodin opravou utrženého kola a dál pokračovala bez předního náhonu, bez pravé přední brzdy, bez tlumičů, bez dofukování a s několika dalšími šrámy. Macík s Tomáškem a Kalankou se snažili kamion dostat do cíle za každou cenu, aby mohli v závodě pokračovat. To se nakonec podařilo.

Etapa začala optimisticky, když na pláži při startu ve dvojicích Macíkova liazka předjela ruský Kamaz a vše se, až na Martinovu nevolnost, vyvíjelo správným směrem.

„Bohužel, na dvoustém kilometru po dlouhé rovince s feš-fešem číhal nenápadný schod, po kterém následoval skok. Pokud bychom jeli o tři metry vedle, tak by se to nestalo. Ale tak to je. Dopad byl tvrdý a odneslo ho kolo. Dali jsme se do oprav. Naštěstí jsme s sebou měli náhradní díly, protože byla maratónská a už se nám podobná věc v minulosti stala. Vše jsme vyměnili, provizorně kolo přichytili a s omezenými možnostmi pokračovali do cíle etapy,“ popisuje Martin Macík.

Posádka ale musela vynechat několik kontrolních bodů v dunách, ke kterým by se bez předního náhonu nedostala. Zároveň však měla štěstí v neštěstí, protože etapa byla z bezpečnostních důvodů, kvůli husté mlze, zkrácena.

„Jeden z nejdrsnějších zážitků v životě,“ tvrdí jezdec, který před pátou příčkou figuroval na čtvrté pozici průběžného hodnocení kategorie kamionů.

Pro tým Big Shock Racing teď bude zásadní, jak velkou penalizaci obdrží, případně, zda mu organizátoři dovolí pokračovat v závodě.

„Chceme jet dál a udělali jsme maximum pro to, aby se to povedlo. Franta jede neskutečně. Ukázali jsme, že je reálné porážet i ruské Kamazy a v druhé polovině na to chceme zase šlápnout a přesvědčit, že to nebyla jenom náhoda, že na to máme,“ dodává Macík.

 

S využitím tiskové zprávy týmu Big Shock Racing

Mohlo by vás zajímat

Michael Metge, Merzouga Rally 2019

Aragón: Tovární týmy i české překvapení [seznam přihlášených]

Velmi solidním obsazením se může Baja Aragón 2019 pochlubit i v kategorii motocyklů. Třetí a zároveň předposlední podnik Světového

Více...
Jaroslav Valtr, testování Tunisko 2019

Aragón: Macík, Valtr i Bonver Dakar Project [seznam přihlášených]

České týmy se příští víkend na Baja Aragón pokusí prodloužit vítěznou sérii, kterou na španělské soutěži v kategorii kamionů

Více...
Martin Prokop, Baja Aragón 2018

Aragón: Trojice českých jezdců proti silné konkurenci [seznam přihlášených]

Baja Aragón patří k nejpopulárnějším cross-country závodům na evropském kontinentu a startovní listina 36. ročníku výsadní postavení španělského podniku

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu