Dakar 2019: Martin Prokop po havárii na pokraji kolapsu

Rubrika: Auto, Rally Dakar  
/ Aktualizováno:

Do sedmé etapy Rally Dakar vyráželi Martin Prokop s Janem Tománkem ze sedmého místa celkové klasifikace, které se jim podařilo i přes dramatický průběh uhájit. Jihlavský závodník absolvoval velkou část měřeného úseku s bolestivě poraněnou rukou.

Zhruba na šedesátém kilometru měřeného úseku totiž spadl Ford Raptor v barvách stáje MP-Sports z několikametrového valu a zapíchl se přední částí do písku. Přestože auto vydrželo a mohlo bez problémů pokračovat v etapě, nedá se to samé říct o zápěstí a prstech Martina Prokopa, které dostaly ránu od volantu. Český pilot musel dokončit více než 260 kilometrů měřeného úseku v bolestech a s použitím pouze jedné ruky.

„Dnešní etapa nezačala nejlépe. Na šedesátém kilometru jsme po pádu ze srázu zapíchli auto do země. Protože jsem do poslední chvíle držel ruce na volantu, vypadá to, že mám na levé ruce zlomené zápěstí a na druhé prsty,“ vysvětloval po dojezdu rychlostní zkoušky Martin Prokop. „Bez rozmýšlení jsem pokračoval v jízdě dál, i když v bolestech a s velkým sebezapřením. Hlava chtěla, ale tělo neposlouchalo. Bolesti byly šílené. Řídil jsem i řadil jednou rukou po celý zbytek etapy, což mi sebralo obrovský kus energie. Takto jsme se dostali i přes největší dunová pole a Jenda sám měnil defekt, protože jsem mu nemohl pomoci. Je to obrovská komplikace. Dojet do cíle celého Dakaru bude už jen očistec a zkouška vůle.“

Ihned po příjezdu do bivaku se Martin podrobil vyšetření na rentgenu, které naštěstí nepotvrdilo žádné zlomeniny, takže obě ruce jsou jen těžce pohmožděné.

„Martin dojel do cíle etapy ve velkých bolestech a po vystoupení z auta málem zkolaboval,“ popsal týmový fyzioterapeut Marek Hochmal. „Ihned po rentgenovém vyšetření dostal Martin silné prášky na bolest a obě ruce jsem mu na noc zafixoval do dlah. Do zítřejší etapy mu ruce ošetřím obdobným způsobem, ale tak, aby ho to příliš neomezovalo při řízení a řazení. Medikace bude muset být samozřejmě mírnější, aby neovlivnila jeho pozornost na trati.“

„Včera jsme zaznamenali první letošní dakarskou etapu bez problémů a komplikací a dnes bohužel pokračujeme ve smolném trendu. Martin prokázal obrovskou vůli a bojovnost, když dnes dotáhl auto do bivaku. To je naštěstí po havárii nepoškozené, takže pokud bude Martin aspoň trochu v pořádku, neztrácíme naději na slušný, těžce vydřený a zasloužený výsledek,“ dodal manažer MP-Sports Quirin Müller.

Tomáš Ouředníček s Davidem Křípalem si s nástrahami sedmé etapy poradili ve svém standardním spolehlivém stylu a byli sedmadvacátí. I přes dvě dnešní zapadnutí a včerejší hodinovou penalizaci za minutí waypointu si drží dvacátou příčku v průběžné klasifikaci.

Tisková zpráva týmu MP-Sports (editováno)

Novinka

Mohlo by vás zajímat

Tomáš Vrátný, Baja Aragón 2021

Baja Aragón: Bronz pro Fesh Fesh, i když Ford málem přišel o střechu

Dvoudenní Baja España Aragón 2021 je minulostí. Ostravský tým Fesh Fesh Group vybojoval v kvalitně obsazené kategorii kamionů třetí místo.

Více...
Martin Macík, Baja Aragón 2021

Martin Macík vyhrál Baju Aragón

Tým Big Shock! Racing slaví další úspěch: s přehledem zvítězil v kategorii kamionů na Baje Aragón. Martin Macík vedl od startu do cíle.

Více...
Martin Macík, Baja Aragón 2021

Macík počtvrté vyhrál Baju Aragón

Martin Macík, František Tomášek a David Švanda na Baje Aragón stoprocentně potvrdili roli hlavních favoritů a s Ivecem

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu