Dakar 2019: V konkurenci továrních týmů Loprais uspěl

Rubrika: Kamiony, Rally Dakar, Tiskové zprávy  
/ Aktualizováno:
Aleš Loprais, Dakar 2019

Tatra Jamal posádky Aleš Loprais, Ferran Marco Alcayna, Petr Pokora dojela do cíle Rally Dakar 2019 jako pátá v kategorii kamionů. Malý rodinný Instaforex Loprais Team tak nejen zdolal všechny nástrahy extrémně náročného 41. ročníku slavné soutěže, ale dokázal se také prosadit v konkurenci silných a početných továrních týmů.

Organizátoři byli nuceni připravit letošní Dakar pouze v Peru. Rally proto ve srovnání s předchozími lety zkrátili co do počtu ujetých kilometrů i závodních dnů, přesto většina účastníků mluví o dlouhém Dakaru. Pořadatelům se totiž povedlo postavit trať, která až na dřeň prověřila fyzickou i psychickou kondici lidí a také techniku. V průběhu deseti etap řešili nějaké problémy úplně všichni. Z 41 kamionů, které do soutěže 6. ledna v Limě odstartovaly, se jich o jedenáct dní později do peruánské metropole vrátila pouze třetina.

„Pro mě to byl asi nejtěžší Dakar, když nepočítám ty, na nichž jsme havarovali. Co do náročnosti a výkonu byl tohle jeden z nejtěžších ročníků. Je to takový návrat k dřívějšímu charakteru maratonského závodění. Myslím si, že právě toto by nám do budoucna mohlo svědčit,“ míní Aleš Loprais.

Před závěrečnou etapou Aleš s Ferranem a Petrem slíbili, že se ještě pokusí atakovat průběžně čtvrtého Federica Villagru. Na relativně krátké rychlostní zkoušce, která měřila 112 kilometrů, byli druzí nejrychlejší, ale na úplné smazání deficitu to už nestačilo. V cíli dělilo Královnu, jak Aleš Loprais své Tatře přezdívá, od Argentincova Iveca necelých 11 minut.

„Moc jsme chtěli, ale potřebovali bychom, aby byl tento Dakar ještě trošičku delší. Osud tomu tak chtěl a my musíme být rádi za to, kde jsme. Jsme malý soukromý rodinný tým bez tovární podpory a uspěli jsme mezi těmi továrními,“ připomíná frenštátský závodník fakt, že zbylých devět míst v první desítce konečné klasifikace patřilo právě fabrickým posádkám.

„Je to prostě radost a hlavně bych chtěl poděkovat klukům, celému týmu, rodině, fanouškům, partnerům, protože bez nich by to nešlo. I když jsme prožili jen dvě úplně bezproblémové etapy, tak právě ony stály za to a naplnily nás do budoucna nadějí. Pokoušet se porážet tovární týmy je veliká výzva a já věřím, že v tom budeme pokračovat,“ uzavírá Loprais.

Muchas gracias, Perú! Adiós!

Tisková zpráva Instaforex Loprais Teamu

Mohlo by vás zajímat

Michael Metge, Merzouga Rally 2019

Aragón: Tovární týmy i české překvapení [seznam přihlášených]

Velmi solidním obsazením se může Baja Aragón 2019 pochlubit i v kategorii motocyklů. Třetí a zároveň předposlední podnik Světového

Více...
Jaroslav Valtr, testování Tunisko 2019

Aragón: Macík, Valtr i Bonver Dakar Project [seznam přihlášených]

České týmy se příští víkend na Baja Aragón pokusí prodloužit vítěznou sérii, kterou na španělské soutěži v kategorii kamionů

Více...
Martin Prokop, Baja Aragón 2018

Aragón: Trojice českých jezdců proti silné konkurenci [seznam přihlášených]

Baja Aragón patří k nejpopulárnějším cross-country závodům na evropském kontinentu a startovní listina 36. ročníku výsadní postavení španělského podniku

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu