Ollie Roučková provětrala svůj Maverick X RS v Německu

Olga Roučková a její dakarský Can-Am Maverick X RS mají za sebou první závod od návratu z Peru. Novopečená držitelka ceny Elišky Junkové se o víkendu zúčastnila druhého podniku německé série Endurance Masters.

Prostředí německého cross-country šampionátu zná Ollie Roučková dobře už z minulosti, kdy v jeho rámci sbírala úspěchy na čtyřkolce. O víkendu však na náročné písčité tratě v Boxbergu vyrazila poprvé se strojem kategorie side-by-side (SxS).

„Byla to krátká, ale náročná trať. Jeden okruh trval čtyři minuty, jenže už od druhého kola se v měkkém písku vyjely hluboké koleje, což závodu přidávalo na náročnosti,“ popisuje Olga Roučková.

V rámci prvního ostrého svezení po Dakaru 2019 absolvovala Ollie dvě třicetiminutové rozjížďky.

„Na jednu stranu to bylo málo, ale na druhou tak akorát. Brala jsem to jako trénink a jako první jarní svezení. Ale ve srovnání s tím, na co jsem byla zvyklá na čtyřkolce, to bylo hodně zvláštní. Závody, které jsem jezdila se čtyřkolkou, trvaly od 90 minut do tří hodin.“

Ollie Roučková, Can-Am Maverick X RS. Endurance Masters Boxberg 2019. © Ollie Racing Team

První rozjížďka bolela

Hned první jízda s sebou přinesla jistou nepříjemnost.

„Při předjíždění jsem doplatila na nepozornost jednoho ze soupeřů. Tlačil se do prostoru, kde neměl místo, a narazil do mě z pravé strany. Vůbec jsem to nečekala, trochu jsem si odrazila rameno a musela jsem s tím pak bojovat v obou rozjížďkách. Naštěstí to nijak neodnesla technika a ani pro mě to není velká komplikace. Trochu to bolí, není to stoprocentní, ale v tréninku mě to neomezuje.“

Dakarský Can-Am není úplně ideální technikou pro závody německé série, z pochopitelných důvodů ale Ollie jela právě s Maverickem X RS.

„Ve srovnání s ostatními bylo naše autíčko opravdový mastodont. Dakarský speciál je mnohem těžší než malé agilní sériové vozy,“ upozorňuje Ollie.

Přesto obsadila v konkurenci patnácti jezdců sedmé místo. Důležitější než výsledek byly další ujeté kilometry a čas strávený za volantem svého speciálu, který po návratu z Dakaru prošel důkladnou údržbou a v dalším průběhu roku jej čekají některá vylepšení.

„V Boxbergu na autě nic nového nebylo, ale na dílně už máme rozpracované jednotlivé projekty, které budeme v průběhu roku aplikovat.“

V rámci Endurance Series by se Ollie měla znovu představit 6. dubna při závodě v Marisfeldu. V plánu jsou také velké mezinárodní podniky. Prvním z nich by měla být španělská Baja Aragón, která se pojede 25. až 27. července jako čtvrtý podnik Světového poháru FIA v cross-country bajách.

Již tuto neděli (24. března) se Olga Roučková společně s týmem Moto Racing Group (MRG) zúčastní Mogul Dakar Setkání na Autodromu v Sosnové u České Lípy.

Exit mobile version