Macíkův nový kamion vyjede v dubnu, chybí už jen kola

Martina Macíka mladšího jsme na autodromu v Sosnové zastihli už v sobotu odpoledne. Uděloval pokyny spolupracovníkům, kteří v paddocku připravovali vyhrazené místo ještě před příjezdem kamionů týmu Big Shock Racing. A stavbu týmového bivaku dirigoval i poté, co „těžká vozba“ dorazila. Zkrátka šéf. Sršící energií, velmi aktivní a zaneprázdněný. Ale vždy také uvolněný a vstřícný.

Proto jsme využili chvilky klidu a probrali s Martinem alespoň několik aktuálních témat. Abyste se třeba u nedělní ranní kávy ještě před odjezdem na Dakar Setkání 2019 mohli naladit na to, co vás během dne v Sosnové čeká.

Martine, nebudu z vás tahat značku vozu, ale musím se v první řadě zeptat, jak pokračují přípravy nového soutěžního speciálu a jak daleko jste s jeho stavbou?

„Zatím nemáme kola, ale to je asi to poslední. Jinak si myslím, že už jsme velmi daleko. Šasi, pohonné jednotky, podvozek, všechno je kompletně připravené. Ještě nastrojit kabinu a nandat kola a můžeme jet.“

Kdy byste tedy s „Karlem“ mohli vyrazit na první test?

„Doufám, že do konce dubna. Ale máme relativně dobrý předstih, proto nevyjedeme, dokud nebude vše připravené opravdu do detailu. Auto chceme představit a nejvíc vyzkoušet v Tunisku, kam jedeme na testování na přelomu května a června.“

Big Shock Racing. Dakar Setkání 2019. © Big Shock Racing
Znamená to, že nový vůz představíte až v Africe?

„Přiznám se, že ještě nevím, jestli bude nějaké oficiální představení. Karla světu určitě představíme ještě před tím, než odjedeme. Ale jakou formou, to zatím netuším.“

Po Dakaru jste mluvil o Karlově možném startu už na Morocco Desert Challenge. Ta se však jede v polovině dubna. Tedy před nyní plánovaným prvním testem. Takže na jakých závodech by se měl nový stroj poprvé objevit?

„Bude to Baja Aragón ve Španělsku, následně Baja Poland a pak nejspíš Rallye du Maroc. A pak už Dakar.“

Teď aktuálně před sebou máme Dakar Setkání 2019. Jak se těšíte a na co se mohou zítra těšit fanoušci?

„Těším se moc. Přiznám se, že pro mě to je jedna z nejlepších akcí, které u nás vůbec jsou. Máme tady celé zázemí a lidi se budou moct podívat úplně na všechno, co tady je. V akci poprvé uvidí Brabčáka [motocyklistu Jana Brabce], který tady ještě nikdy nebyl. Já budu samozřejmě na trati s Frantou [současný soutěžní Liaz] a bude to určitě záživná jízda. Nikde jinde mě asi neuvidíte dělat s Frantou takové kousky, jako tady. Člověk se tu snadno trošku rozvášní a pak to jde samo. Občas to je i na hraně, ale o tom to tady je. Aby to bylo opravdu pěkné a lidi si to užili. Je to o zábavě. Češi jsou národ, který má k Dakaru velmi blízko. Máme silnou historii a několik špičkových jezdců. To vše si zaslouží minimálně takovou akci. A myslím si, že ne jenom jednu za rok! Fanoušků je tady strašně moc a je potřeba se jim věnovat.“

Martin Macík, Liaz 111.154, Big Shock Racing. Dakar Setkání 2019. © Big Shock Racing
Vy jste se jim v posledních měsících věnovali i v rámci projektu Posedlí Dakarem, který se setkal s mimořádným ohlasem. Jak jej hodnotíte a čím na něj navážete příští rok?

„Začnu od konce. Už teď mám naplánovanou sezonu 2020 a vím, co budu dělat po Dakaru 2020. Nechte se překvapit, bude to velké. Zase to bude jiné. Rád vymýšlím nové věci, rád jsem inovátorem. V tomto sportu u nás inovátory jsme a jdeme opravdu dopředu. Strašně se na to těším, bude to samozřejmě ještě na domluvě s partnery, protože to není nic malého. Já nemám rád malé věci. Opravdu se chystáme posunout to zase někam dál.“

„Posedlí Dakarem sklidili obrovský úspěch. Sám jsem nečekal, že to bude takhle moc, a myslím, že ani partneři. Nakonec to dopadlo úplně výborně. Ale hlavně díky fanouškům, ne díky nám! Fanoušci to vyprodali, fanoušci tam byli, za což jim patří obrovský dík!“

My děkujeme za rozhovor a přejeme celému týmu Big Shock Racing co nejlepší zábavu na Dakar Setkání 2019.

Exit mobile version