Dakarský Maverick díky českým tlumičům „změkl“

Rubrika: SxS  
/ Aktualizováno:

Hned po návratu z Dakaru 2019 věděli Olga Roučková a Daniel Zelenka, co bude potřeba změnit na jejich speciálu Can-Am Maverick X RS. Práce na vylepšeních se rozběhly prakticky okamžitě po návratu techniky z Jižní Ameriky. Tento týden pak Ollie s Danem v Milovicích vyzkoušeli první výrazné novinky.

Minulý víkend se na dílně na Maverickovi usilovně pracovalo. Kromě běžné údržby a výměn provozních kapalin došlo také na úpravu chlazení variátoru.

„Máme tam filtry, tudíž to bere míň vzduchu. Proto jsme radši přidali větráky, aby trošku pomohly,“ vysvětluje Dan Zelenka, který je nejen navigátorem, ale byl prakticky po celou dobu u příprav vozu na letošní Dakar a pracuje i na současných úpravách.

Daniel Zelenka
Daniel Zelenka při přípravě Mavericku X RS na Dakar 2019. © Archiv O . Roučkové

Spolupráce na vývoji

Zásadní změnou jsou nové tlumiče, které přímo pro posádku připravila česká firma specializující se právě na produkci těchto komponentů pro automobilový sport.

„Máme k dispozici zatím jedinou sadu, která byla vyrobena. Ollie s firmou Protlum spolupracovala už v době, kdy jezdila na čtyřkolce. Proto to z naší strany byla jasná volba. Zeptali jsme se, jestli nám pomůžou a oni nám vyšli maximálně vstříc. Vzali si buginu, navážili ji, naměřili a udělali nám tlumiče. Dnes je máme na autě poprvé a zatím to vypadá, že fungují pěkně,“ pochvaloval si Dan a vysvětlil hlavní rozdíl oproti tlumičům, které měla posádka k dispozici v Peru: „Jsou měkčí, jízda je pohodlnější, auto je celé malinko níž.“

Tím ale práce na Maverickovi rozhodně nekončí: „Určitě budeme upravovat chlazení a zapracujeme na předku. Chceme jiná ramena. A pak řešíme takové kosmetické věci uvnitř auta, aby práce při závodě byla pro posádku pohodlnější.“

Olga Roučková, Dakar Setkání 2019
Dan usedá za volant Mavericku často a rád. Na chvíli třeba i při Dakar Setkání 2019. © DAKAR MANIA / Martin Blažek

Nejlepším testem je závod

Ollie s Danem čeká několik testů i v dalších týdnech a na začátku příštího měsíce také první společný start v nové sezoně na maďarské Riverside Baja (10. a 11. května).

„První závod se v Maďarsku jel ve stejném termínu, kdy jsme byli na Dakar Setkání v Sosnové, ale zbytek šampionátu bychom chtěli odjet komplet. Kdyby to dobře dopadlo, chtěli bychom jet na přelomu srpna a září také řecký Hellas. A pak nějaké testování v Maroku a Tunisku,“ uzavírá Dan.

Mohlo by vás zajímat

Sergej Vjazovič, Morocco Desert Challenge 2019

Silk Way: MAZ se Kamazům postaví s kapotnikem [seznam přihlášených]

Do devátého ročníku Silk Way Rally odstartuje v kategorii kamionů šestnáct posádek. Největšími soupeři továrních Kamazů by měly být

Více...
Petr Hozák, Italian Baja 2019

Petr Hozák nástrahy italské soutěže nezdolal, a tak se těší do Španělska

Premiérová účast na Italian Baja, ve které Petr Hozák startoval v nových barvách a s novým spolujezdcem René Kilianem,

Více...
Henk Lategan, Kalahari Desert Race 2019

SACCS: V nejtěžším závodě sezony hvězdy Toyoty neuspěly

Giniel de Villiers ani Henk Lategan se úspěchu při rally Botswana Kalahari Desert 1000 nedočkali. Oba hlavní favorité na

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu