Roučková oprášila čtyřkolku a postavila se finským chasníkům

Rubrika: Moto/Quad  
/ Aktualizováno:

Olga Roučková si v rámci přípravy na Dakar 2020 dává pořádně do těla. Po sérii startů v extrémních běžeckých závodech Predator Race, které absolvovala v předchozích týdnech, se po delší době vrátila za řídítka čtyřkolky. A nešlo o pouhý trénink. Své síly poměřila se Seveřany v náročném závodě ve Finsku.

Společnost Nordic Sport & Event pořádá dva podniky s označením Grand National. Jeden se jede koncem října na švédském ostrově Gotland, druhý hostila o uplynulém víkendu (25. a 26. května) Vesivehmaa ležící přibližně hodinu a půl jízdy od finské metropole Helsinek.

Cross-country, enduro nebo trial?

„Vůbec jsme nevěděli, do čeho jdeme, ale nakonec se nám to moc líbilo,“ popisuje Ollie Roučková. „Čtyřkolky jely na tomto podniku letos poprvé a bylo to hodně zajímavé. Závod má sice označení cross-country, ale když jsem si v sobotu okruh procházela, připomínal mi spíš terény pro endurovou Šestidenní.“

Po sobotním programu, kterého se v různých kategoriích zúčastnilo více než 400 motocyklistů, byla úzká trať plná vyjetých kolejí, obnažených balvanů a kořenů, nechyběly náročné kolmé výjezdy. V těchto podmínkách čekal Ollie v neděli dvouhodinový závod, přičemž průjezd jedním kolem trval čtyřkolkám přibližně dvacet minut.

„Měla jsem pocit, že jedu dvouhodinový trial. Byla to fakt makačka, ještě nikdy jsem na podobné trati nejela,“ pokračuje Ollie, která se ve Skandinávii nepotýkala jen s nástrahami závodu: „Před dvěma týdny jsem si při Predator Race na Monínci úplně zrasovala nohy, chodidla jsem měla odřená až do masa. Ještě cestou do Finska jsem je neustále ledovala. Ale řekla jsem si, že to prostě zvládnu. Před závodem jsem se do motokrosařských bot sice soukala s problémy a po něm trvalo snad hodinu, než mi nohy splaskly a mohla jsem boty sundat, ale při jízdě jsem to vlastně vůbec nevnímala.“

Sama proti Skandinávcům

Čtyřkolky nejsou ve Finsku zdaleka tak populární jako motorky, proto se v této kategorii při Grand National ve Vesivehmae sešla menší konkurence. Ze 16 závodníků jelo sedm (včetně Ollie) ve třídě sportovních quadů, dalších devět s ATV. Ollie byla jedinou ženou ve startovním poli a na čtyřkolku se vrátila po dlouhé přestávce.

„Netrénovala jsem na ní asi rok. Z dakarské čtyřkolky se mi nechtělo sundávat nádrže a navigaci, proto jsem si vzala svou tréninkovou Yamahu YFZ 450, která je navíc užší a lehčí, takže jsem se s ní nemusela tolik dřít,“ pokračuje členka armádní Dukly.

„Až do tankování jsem se hnala za špičkou, ale pak mi ujela. Bojovala jsem proti obrovským chlapům, opravdovým Vikingům, kteří jsou nesrovnatelně silnější než já. Ale byl to opravdu nádherný závod a já jsem na sebe pyšná, protože vím, že jsem ze sebe vydala všechno a jela na svém maximu,“ hodnotí dvojnásobná účastnice Rally Dakar šesté místo mezi sportovními čtyřkolkami a jedenácté celkově.

Nyní by se Olga Roučková měla vrátit za volant Mavericku X RS. S navigátorem Danielem Zelenkou plánují účast na Terep Rally Gyula, která se v Maďarsku jede za dva týdny (7. až 9. června) jako čtvrtý podnik středoevropského šampionátu FIA v cross-country.

Mohlo by vás zajímat

Aleš Loprais, Dakar 2024

Dakar 2024: Aleš Loprais, Jaroslav Valtr ml., Jiří Stross a Instaforex Loprais Praga Team slaví stříbro

Dlouhé čekání je u konce. Aleš Loprais se na Rally Dakar vrací na stupně vítězů v konečném hodnocení

Více...
Vimos No. 55, Iveco "Čenda", Dakar 2023 & 2024

JIŽ SKLADEM : Iveco Macíkovy posádky z Dakaru 2023 a 2024

Vimos uvádí na trh další zajímavou novinku, jež bude nepochybně naprostou nutností pro všechny dakarské fanoušky, kteří zároveň propadli kouzlu papírového modelářství.

Více...
Aleš Loprais, Dakar 2024

Dakar 2024: Aleš Loprais urval etapové vítězství i na prázdném kole!

Předposlední etapa Dakaru 2024 stála za to! V několika kategoriích se dnes měnilo pořadí na medailových příčkách a divoký průběh měla i mezi kamiony.

Více...

Mobile Sliding Menu