Van den Brink v šesté etapě dojel těsně pod pódiem

Těsně pod stupni vítězů dojel severočeský kamion z dílny MKR Technology. Páteční šestou etapu Silk Way Rally zvládnul pilot Martin van den Brink ve čtvrtém nejrychlejším čase a nadále mu patří pátá pozice průběžného pořadí.

„Včera jsme si mysleli, že je kamion naprosto v pohodě, ale pak jsme šli provést test drive, při kterém jsme slyšeli, že nám něco chroupe u kola. Bylo to vysypané ložisko, takže jsme na zadním diferenciálu nakonec pracovali do tří do rána. Díky tomu jsme předešli případnému většímu problému v etapě a ta i díky tomu proběhla bez jakýchkoli komplikací,“ chválil si spolupráci v týmu roudnický mechanik Daniel Kozlovský.

Pilot Martin van den Brink nakonec čtyři sta kilometrů dlouhou speciálu z Mandalgovi do Dalanzadgadu projel ve čtvrtém nejrychlejším čase. Za vítězným Bělorusem Vjazovičem zaostal o necelých pět minut.

„Na začátku jsme si chvílemi užívali i lesy, ale v Mongolsku jsou teď jen samé roviny a otevřená krajina. Jsou to rychlé trasy a jede se stylem brzda-plyn. V Číně to bude trochu jiné,“ popsal dění na Silk Way Daniel Kozlovský, když současně potvrdil smutnou událost, která se v závodě přihodila.

Martin van den Brink/Wouter de Graaff/Mitchel van den Brink, Renault CBH 385, Mammoet Rallysport. Silk Way Rally 2019. © MKR Technology

„Během čtvrteční etapy došlo k nehodě servisní dodávky týmu Hino, při které zemřel jeden z místních. Nevím, co se stalo, pravděpodobně se srazily dva vozy. Projížděli jsme okolo a bylo to ošklivé. Tým Hino ze závodu odstoupil a my si zase jen uvědomili, jak jednoduše může vyhasnout lidský život,“ podotkl Kozlovský.

Jelikož se v elitní pětce v šesté etapě prostřídali piloti nejlepší pětice celkového hodnocení, v průběžné tabulce celkových výsledků k žádným změnám nedošlo. Vedoucí pozici jen potvrzuje Bělorus Vjazovič (MAZ), kterého pronásleduje trojice Kamazů pilotovaných Šibalovem, Karginovem a Mardějevem. Nejrychlejší z nich ztrácí přes čtvrt hodiny. Pátý Martin van den Brink s židovickým Renaultem zaostává o padesát minut.

Sobotní šestá etapa dlouhá pět set padesát kilometrů je pouze transportní. Posádky se během ní přesunou z Mongolska do Číny. Závodit se začne zase až v neděli mezi Bayinbaolige a Che-lan-šanem. V součtu půjde o nejdelší etapu letošního ročníku. Týmy si budou muset poradit s téměř osmi sty kilometry, na kterých bude skoro tři sta třicet měřených.

Tisková zpráva MKR Technology (editováno)

Exit mobile version