Silk Way: Vjazovič ustál nápor Kamazů

Rubrika: Kamiony, Silk Way Rally  
/ Aktualizováno:

Souboj o vítězství v šesté etapě Silk Way Rally 2019 se v kategorii kamionů proměnil v bitvu jako řemen. Po 277 kilometrech, na kterých se dnes závodilo, dělila první trojici necelá půlminuta. Navzdory maximálnímu úsilí konkurenčních Kamazů si dílčí triumf už počtvrté připsal Sergej Vjazovič s novým „kapotnikem“ MAZ.

Poslední etapa na mongolském území byla opět velice rychlá a zavedla účastníky Silk Way Rally 2019 z Mandalgovi do Dalanzadgadu. Páteční rychlostní zkouška měla podle původního plánu měřit 408 kilometrů. V reálu však mezi 158. a 287. kilometrem zahrnovala neutralizovanou zónu s maximální povolenou rychlostí. Důvodem bylo rozsáhlé poškození trati v daném úseku těžkou technikou přepravující uhlí. Ve změti cest v nekonečných stepích hrála důležitou roli navigace.

I zkrácený měřený úsek mohl být pro jezdce týmu Kamaz-Master dobrou příležitostí, jak smazat nebo alespoň snížit náskok běloruských soupeřů. Andrej Karginov, Ajrat Mardějev a Anton Šibalov nasadili od úvodních kilometrů strhující tempo, jenže své rivaly nezaskočili.

Sergej Vjazovič, Anton Zaporoščenko a Andrej Žigulin vedli od prvního mezičasu na 50. kilometru, ovšem žádný z kmenových pilotů ruského týmu nezaostával o více než 15 sekund.

Andrej Karginov, Silk Way Rally 2019
Andrej Karginov/Andrej Mokjejev/Ivan Malkov, Kamaz 43509, Kamaz-Master. Silk Way Rally 2019. © Red Bull Content Pool

Drobnou korekci přinesl průjezd druhým waypointem (101. km), kde odstup Andreje Karginova narostl na více než pět minut.

„Dnes to byla nejrychlejší speciálka celé soutěže, za celou dobu jsem neubral plyn. Stále jsme jeli 138 až 140 kilometrů v hodině a s lehkostí jsme zdolávali kamenité úseky. Startovali jsme jako druzí za Nasserem Al-Attiyahem a jako první mezi kamiony. Hledali jsme si vlastní stopu,“ popsal Andrej Karginov. „V jednom místě jsme vyskočili zpoza vršku a před sebou jsme uviděli dva velké kameny, na kterých jsme přistáli. Přední kola je přeletěla, ale zadní ne a jedno jsme roztrhli na cáry. Výměnou jsme ztratili asi pět a půl minuty.“

Anton Šibalov, Silk Way Rally 2019
Anton Šibalov/Dmitrij Nikitin/Ivan Tatarinov, Kamaz 43509, Kamaz-Master. Silk Way Rally 2019. © Kamaz-Master

Zbývající trojice se stále držela v pouhé půlminutě. Vjazovič byl o deset sekund před Šibalovem a o třicet před Mardějevem.

Vedoucí posádky se vyvarovaly problémů i na zbývajících 307 kilometrech a jejich rozestup se měnil jen minimálně. Vjazovič porazil druhého Šibalova o 27 sekund, Mardějevův čas byl jen o vteřinu horší. Před pátého Karginova (+5:17 min) se v hodnocení etapy prosadil ještě Nizozemec Martin van den Brink s Renaultem.

„Speciálku jsme projeli bez problémů a vyhráli jsme etapu. Ale tentokrát rozhodovali sekundy. Karginov měnil kolo a Šibalov jel stejně rychle jako my,“ shrnul Sergej Vjazovič, kterého v posledních dnech zásadněji trápí jen přístroje organizátorů, které mají měřit rychlost soutěžních vozů, omezenou u kamionů na 140 km/h.

Sergej Vjazovič, Silk Way Rally 2019
Sergej Vjazovič, MAZ-Sportauto. Silk Way Rally 2019. © SWR Media

„Každý den dostáváme penalizaci za překročení maximální povolené rychlosti. Vím, že v tomto ohledu nejsem perfektní, ale tentokrát tomu opravdu nerozumím,“ tvrdil závodící šéf týmu MAZ-Sportauto v reakci na středeční a čtvrteční tresty. „Včera jsme trvali na výměně přístrojů. Jeden z nich ale nefungoval hned na startu měřeného úseku. Nedokázal zaznamenat ani bod startu. A pak to bylo ještě zajímavější. Jeden [během čtvrteční etapy] ukazoval maximálně 139 km/h a druhý hned pětkrát zaznamenal 141 km/h, tedy jeden kilometr nad povoleným limitem. Nemůžeme nijak dokázat, že jsme rychleji nejeli, ale přístroje organizátorů nefungují správně. Snažíme se dodržovat rychlostní limity, přesto postihy a penalizace přicházejí každý den.“

Těsné výsledky měly jen minimální vliv na průběžnou klasifikaci. Vjazovičův náskok před druhým Šibalovem se přiblížil sedmnácti minutám, odstup čtvrtého Mardějeva od medailových pozic klesl pod deset minut.

Van den Brink se Sherpou postaveným severočeskou společností MKR Technology zůstává pátý.

V sobotu 13. července vstoupí karavana Silk Way Rally 2019 do Číny. Mezi Dalanzadgadem a Bayinbaolige urazí 551 kilometrů, ale změnu pořadí může přinést jen nějaká mimořádná událost. Součástí sedmé etapy totiž není rychlostní zkouška.

Naplno se opět začne závodit v neděli, kdy přijdou na řadu první duny. Podle slibů pořadatelů by se mělo jednat o vůbec nejnáročnější rychlostní zkoušku celé soutěže.

Silk Way Rally 2019
KAMIONY
Průběžné pořadí po 6. etapě
1. Vjazovič / Zaporoščenko / Andrej Žigulin MAZ 6440RR 14:42:19
2. Šibalov / Nikitin / Tatarinov Kamaz 43509 +16:31
3. Karginov / Mokjejev / Malkov Kamaz 43509 +23:52
4. Mardějev / Svistunov / Kreněv Kamaz 43509 +33:34
5. Van den Brink / De Graaff / Van den Brink Renault CBH 385 +53:21
6. Kuprijanov / Kuprijanov / Galjautdinov Kamaz 4326 +1:03:53
7. Višněvskij / Haranin / Něvěrovič MAZ 5309RR +4:06:16
8. Vasiljevskij / Novikov / Muriljev MAZ 5309RR +4:17:09

Mohlo by vás zajímat

Aleš Loprais, Dakar 2024

Dakar 2024: Aleš Loprais, Jaroslav Valtr ml., Jiří Stross a Instaforex Loprais Praga Team slaví stříbro

Dlouhé čekání je u konce. Aleš Loprais se na Rally Dakar vrací na stupně vítězů v konečném hodnocení

Více...
Vimos No. 55, Iveco "Čenda", Dakar 2023 & 2024

JIŽ SKLADEM : Iveco Macíkovy posádky z Dakaru 2023 a 2024

Vimos uvádí na trh další zajímavou novinku, jež bude nepochybně naprostou nutností pro všechny dakarské fanoušky, kteří zároveň propadli kouzlu papírového modelářství.

Více...
Aleš Loprais, Dakar 2024

Dakar 2024: Aleš Loprais urval etapové vítězství i na prázdném kole!

Předposlední etapa Dakaru 2024 stála za to! V několika kategoriích se dnes měnilo pořadí na medailových příčkách a divoký průběh měla i mezi kamiony.

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu