Van den Brink dojel Silk Way čtvrtý

Je dobojováno! Závodní kamiony jsou v cíli. Letošní Silk Way Rally končí. Do nadvlády ruských Kamazů se dokázal procpat jen Martin van den Brink, pilot Renaultu z dílny severočeského MKR Technology. Poslední desátou etapu dokončil na šesté příčce a v konečném zúčtování je čtvrtý.

„Splnili jsme si plán. Chtěli jsme být celkově v nerychlejší pětce a to se nám povedlo. Udělali jsme řadu změn, které teď mohli otestovat. Přiznám, že jsme trochu přiškrtili výkon motoru, což se samozřejmě podepsalo na rychlosti, ale pro nás je zásadní závod dojíždět a zapracovat na životnosti a spolehlivosti celého stroje. Martin jel výborně a celý tým fungoval skvěle, takže já jsem spokojený, protože stále máme možnost se posouvat, a myslím, že jdeme správnou cestou,“ sdělil Mario Kress, hlavní konstruktér závodního kamionu Renault CBH, se kterým pilot Martin van den Brink právě dokončil prestižní Silk Way Rally.

Závěrečná etapa z Ťia-jü-kuanu do Tun-chuangu měřila v součtu přes pět set padesát kilometrů. Dvě stě pětapadesát měla měřená rychlostí prověrka. S tou si nejlépe poradil Rus Anton Šibalov, který svým vítězstvím jen podtrhnul celkové prvenství. V etapě na Šibalova pouhou půl minutu ztratil parťák jedoucí s Kamazem Andrej Karginov. Martin van den Brink přijel šestý.

V konečném účtování jsou v elitní pětce hned čtyři Kamazy, mezi které se dokázala vtěsnat pouze posádka severočeského Renaultu. Na pódium se však nedostala. Zvítězil Šibalov před Karginovem a Mardějevem.

Martin van den Brink/Wouter de Graaff/Mitchel van den Brink, Renault CBH 385, Mammoet Rallysport. Silk Way Rally 2019. © MKR Technology

Renault Truck přezdívaný Sherpa je čtvrtý se ztrátou necelé dvě a čtvrt hodiny. Jeho posádku tvořil pilot Martin van den Brink, Martinův syn Mitchel van den Brink v roli mechanika a navigátor Wouter de Graaff.

Čtvrtý Kamaz Sergeje Kuprijanova na pátém místě za holandskou sestavou zaostal o další dvě hodiny.

Letos si posádky musely na Silk Way Rally poradit s deseti náročnými etapami, které odstartovaly v Rusku a vedly přes Mongolsko do Číny. Celkem závodníci ujeli 5007 kilometrů, ze kterých bylo 2593 měřených.

Z devíti ročníků dokázali osm opanovat právě piloti Kamazu. Jejich nadvládu mohl letos „utnout“ Sergej Vjazovič s Mazem, který ale po havárii v osmé etapě musel své účinkování v závodě předčasně ukončit. Vedení se ujal Šibalov, jenž získal své první vítězství na Silk Way Rally.

Tisková zpráva MKR Technology (editováno)

Exit mobile version