Osmé vítězství Kamazu na Silk Way zajistil Šibalov

Rubrika: Kamiony, Silk Way Rally  
/ Aktualizováno:
Anton Šibalov, Silk Way Rally 2019

Pokud jste továrním jezdcem Kamazu, měli byste mít ve svém závodnickém životopisu alespoň jedno vítězství na Silk Way Rally. Splněno má po dnešku Anton Šibalov. A s ním také navigátor Dmitrij Nikitin a palubní mechanik Ivan Tatarinov.

Závěrečná etapa Silk Way Rally 2019 z Ťia-jü-kuanu do Tun-chuangu a její rychlostní zkouška dlouhá 255 kilometrů žádné drama v kategorii kamionů nepřinesly. Trojice kmenových pilotů týmu Kamaz-Master si pohlídala své pozice a v celkovém hodnocení opanovala kompletní stupně vítězů.

I po devátém ročníku tedy platí, že Kamaz na Hedvábné stezce prohrál pouze jednou: v roce 2011 se jeho piloti museli sklonit před posádkou Aleše Lopraise s Tatrou.

Trojnásobný vítěz Africa Eco Race Anton Šibalov se vedení ujal po osmé etapě, kterou po havárii nedokončil dosud vedoucí Sergej Vjazovič s Mazem. Pětatřicetiletý Rus vyhrál tři závěrečné měřené úseky a pro trofej s motivem hlavy bílého tygra si dojel s 25minutovým náskokem před Andrejem Karginovem.

„Tohle je mé první vítězství na Silk Way Rally a přesně tak budu na soutěž vzpomínat. Organizátoři odvedli skvělou práci, připravili zajímavé tratě, každý den bylo něco nového,“ ocenil v cíli úterní rychlostní zkoušky Anton Šibalov. „Od samého začátku jsem měl předtuchu, že závod vyhraji. Ale museli jsme se snažit až do konce, abychom vítězství uhájili. Jsem plný emocí. Závod probíhal skvěle, i když ani nám se úplně nevyhnuly problémy. Ovšem tak už to v technických sportech bývá. Nejnáročnější byly dvě závěrečné etapy.“

Anton Šibalov, Silk Way Rally 2019
Anton Šibalov a Nasser Al-Attiyah si vzájemně gratulují k prvnímu vítězství na Silk Way Rally. © Kamaz-Master

Karginov v úvodní části soutěže vedl útok Kamazů na pozice vedoucího Vjazoviče. Ovšem ve čtvrté etapě přibrzdily obhájce loňského vítězství problémy s přehřívajícím se motorem. Od té chvíle společně s Ajratem Mardějevem jistili Šibalovovi záda.

„Jsem plný silných emocí. Skvělé tratě, dobrá organizace, viděli jsme nová místa. Hlavní je, že zvítězil Kamaz. Naše posádky obsadily první tři místa, takže úkol splněn,“ bilancoval Andrej Karginov. „Velké množství odstoupivších svědčí o náročnosti tratí i intenzitě boje. Bylo potřeba dobře zhodnotit své síly a nejít do toho po hlavě. Po odstoupení Sergeje Vjazoviče to nebylo o nic jednodušší, protože mezi sebou soupeříme i v rámci týmu.“

Ajrat Mardějev, Silk Way Rally 2019
Ajrat Mardějev/Dmitrij Svistunov/Sergej Kreněv, Kamaz 43509, Kamaz-Master. Silk Way Rally 2019. © Kamaz-Master

Dvojnásobný vítěz SWR Mardějev řešil v průběhu soutěže několik drobnějších problémů a výjimkou nebyl ani poslední test.

„Dnes jsme jeli tak, abychom udrželi výsledek. Nesoutěžíme mezi sebou, nebojujeme spolu, ale podporujeme se,“ tvrdil na rozdíl od Karginova Ajrat Mardějev. „Vše šlo hladce, ale deset kilometrů před cílem jsme museli měnit pravé zadní kolo. Trochu jsme poškodili také panel nástavby. Jeho upevněním jsme ztratili asi patnáct minut. Tento ročník Hedvábné stezky byl hodně rychlý. Příští rok by to v Číně chtělo více dun. Nicméně Silk Way se každým rokem dál rozvíjí a má před sebou velkou budoucnost.“

Martin van den Brink, Silk Way Rally 2019
Martin van den Brink/Wouter de Graaff/Mitchel van den Brink, Renault CBH 385, Mammoet Rallysport. Silk Way Rally 2019. © MKR Technology

Čtvrtou příčku absolutně si šestým časem v desáté etapě pohlídal Nizozemec Martin van den Brink s Renaultem z dílen židovického MKR Technology. Jezdec týmu Mammoet Rallysport zvládl celou soutěž bez vážnějších problémů, ale tempu Kamazů nestačil. V cíli jej od vítěze dělily více než dvě hodiny.

Za pátým Sergejem Kuprijanovem startujícím s podporou společnosti Gazprom s Kamazem, který jako palivo používá směs nafty a zemního plynu, dojel do cíle Alexandr Vasiljevskij s lepším ze dvou trambusových Mazů. Bělorus se do první šestky posunul jen o den dříve, navíc na úkor týmového kolegy. Alexeje Višněvského totiž z deváté etapy vyřadil nefungující pohon zadní nápravy.

Alexandr Vasiljevskij, Silk Way Rally 2019
Alexandr Vasiljevskij/Maxim Novikov/Vitalij Muriljov, MAZ 5309RR, MAZ-Sportauto. Silk Way Rally 2019. © SWR Media

Posledním vozem, který zdolal soutěž, aniž by musel odstoupit z některé z etap, je DAF Aviva Kadshaie. Izraelci patří v konečném účtování sedmé místo.

Silk Way Rally 2019
KAMIONY
Konečné výsledky
1.Šibalov / Nikitin / TatarinovKamaz 4350926:01:40
2.Karginov / Mokjejev / MalkovKamaz 43509+25:22
3.Mardějev / Svistunov / KreněvKamaz 43509+52:05
4.Van den Brink / De Graaff / Van den BrinkRenault CBH 385+2:13:07
5.Kuprijanov / Kuprijanov / GaljautdinovKamaz 4326+4:12:41
6.Vasiljevskij / Novikov / MuriljevMAZ 5309RR+5:17:45
7.Kadshai / Armony / WilderDAF CF85+7:16:08
8.Višněvskij / Haranin / NěvěrovičMAZ 5309RR+112:16:36
Právní služby od A po Ž

Mohlo by vás zajímat

MP-Sports před Dakarem 2020

Dakar 2020: Kolomý bude krýt Prokopovi záda

Do 42. ročníku Rally Dakar nasadí MP-Sports opět dva vozy Ford Raptor RS Cross-Country. Do Saúdské Arábie však v lednu zamíří ve výrazně obměněné sestavě.

Více...
Laia Sanz, GasGas

Dakar 2020: Laia Sanz se vrací ke značce GasGas

Laia Sanz po čtyřech letech nepojede Rally Dakar s motocyklem KTM. Španělská závodnice se představí v barvách továrního týmu GasGas.

Více...
Praga V4S DKR

Loprais testuje Pragu V4S DKR pro Dakar 2020

Instaforex Loprais Team se na start 42. ročníku Rally Dakar postaví s novým soutěžním speciálem Praga V4S DKR.

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu