Jordan Baja: Prolog pro Przygońského

Kuba Przygoński s Mini odstartuje do páteční etapy jordánské baji povzbuzen nejrychlejším časem z úvodní krátké superspeciálky. Jezdec Orlen Teamu půjde do druhého dne s třísekundovým náskokem.

Loni Jordánci uspěli se svým kandidátským podnikem a díky tomu mohli na startu letošního ročníku přivítat zajímavou mezinárodní konkurenci. Jordan Baja je zvlášť důležitá pro trojici jezdců bojujících o celkové vítězství v premiérovém ročníku Světového poháru FIA v cross-country bajách. Vedoucího Vasiljeva, druhého Terranovu a třetího Przygońského dělilo před soutěží sedmnáct bodů.

„Jsem v Jordánsku poprvé a je to opravdu stoprocentně pouštní země. Jsou zde velice strmé a vysoké hory, velké sucho a extrémní horko,“ popsal své první dojmy Kuba Przygoński. „Jordánsko je známé tím, že se tu natáčely mnohé ‚marťanské‘ filmy. Můžeme si představovat, že takhle to na Marsu doopravdy vypadá. I proto bude fajn si v této oblasti zazávodit.“

Kuba Przygoński/Timo Gottschalk, Mini All4 Racing, Orlen X-raid Team. Jordan Baja 2019. © X-raid

Právě Przygoński a jeho spolujezdec Timo Gottschalk si počínali nejlépe na tříkilometrové superspeciálce vytyčené na okraji Akaby.

„Prolog byl velice krátký, na trati byla spousta kamení, hodně se prášilo a celkově to bylo připravené hlavně pro diváky,“ hodnotil Przygoński. „Trochu jsme se předvedli, na skocích jsme létali daleko. Jsme ve formě, i když máme k dispozici starší model. Po polské baje nebylo možné přepravit do Jordánska včas auto, s nímž letos obvykle závodíme. Ale i s tímto vozem ze sebe vydáme maximum.“

Polsko-německá dvojice byla o 3,6 sekundy rychlejší než Orlando Terranova. Díky Yasiru Seaidanovi a Vladimiru Vasiljevovi se vozy Mini All4 Racing seřadily na prvních čtyřech příčkách.

Khalid Al Qassimi/Xavier Panseri, Peugeot 3008 DKR, Abu Dhabi Racing. Jordan Baja 2019. © Jordan Baja Media

Pátý Khalid Al Qassimi byl na třech kilometrech o více než šestnáct sekund pomalejší než Przygoński, ale kvality Peugeotu 3008 DKR s jedinou poháněnou nápravou by se měly naplno projevit až v následujících dvou dnech v pouštních rychlostních zkouškách.

Mimořádný vztah k oblasti konání soutěže má průběžně desátý Balasz Szalay (Opel). Jeho společnost se významnou měrou podílela na návrzích a výrobě vozidel pro hollywoodský film Marťan, který se z velké části natáčel právě v poušti Wadi Rum. Jedno z těchto marťanských vozítek je nyní součástí sbírky královského automobilového muzea v jordánském hlavním městě Ammánu.

V pátek je na programu nejdelší etapa. Na posádky čekají dvě rychlostní zkoušky. Dopolední měří 211 kilometrů, odpoledne se na čas pojede dalších 80 km.

Exit mobile version