Odyssey 21 otevře novou kapitolu offroadového závodění

Rubrika: Auto, Extreme E  
/ Aktualizováno:

Premiérové sezona nové série Extreme E odstartuje v únoru 2021. Už nyní ale běží naplno vývoj a testy elektrického speciálu Odyssey 21, který bude pro dvanáct zainteresovaných týmů jednotným závodním náčiním.

Odyssey 21 zkonstruovala ve francouzské Tigery společnost Spark Racing Technology (SRT), která postavila také první a druhou generaci monopostů pro dnes již etablovanou okruhovou formuli E. Všechny vozy startující v roce 2021 v sérii Extreme E budou vybaveny identickými motory od SRT a bateriemi z produkce Williams Advanced Engineering. Jednotný bude také trubkový rám s ochrannými prvky a pneumatiky Continental.

Prakticky jedinými oblastmi, na nichž budou smět týmy před první sezonou pracovat samostatně, budou karoserie a světla. Prostřednictvím těchto úprav bude možné přiblížit vzhled speciálů sériově vyráběným vozům, které budou chtít účastníci případně propagovat.

Oficiální představení Odyssey 21 proběhlo v červenci na Festivalu rychlosti v Goodwoodu, po němž následoval krátký shakedown. Až poté byl vůz osazen kompletním pohonným ústrojím, s jehož použitím se počítá v sérii Extreme E.

Na známých tratích

První plnohodnotné čtyřdenní testování podstoupil speciál Odyssey 21 počátkem října na tratích u francouzského Châteaux de Lastours, které ke zkušebním jízdám často využívají účastníci Rally Dakar, ale i týmy startující ve světovém šampionátu v rally. Za volantem se vystřídali přední rallykrosaři Timmy a Kevin Hansenovi ze Švédska a jejich krajanka Mikaela Åhlin-Kottulinsky pravidelně startující ve skandinávské sérii TCR.

Odyssey 21, technická specifikace
Odyssey 21, technická specifikace. © Extreme E

„Jdeme krok za krokem, postupně zvyšujeme výkon a zrychlujeme. Víme, že hranice je ještě daleko, ale snažíme se k ní dojít pomalu ale jistě,“ vysvětluje Théophile Gouzin, technický ředitel SRT. „V Goodwoodu jsme měli k dispozici pouze pohon na jedinou nápravu a motory z formule E. Teď už máme ‚čtyřkolku‘ se dvěma motory – jedním vpředu a druhým vzadu – s pěti nebo šestinásobně vyšším točivým momentem.“

V Châteaux de Lastours dosahoval každý ze dvou elektromotorů kroutícího momentu 320 Nm, přičemž do budoucna by měl vzrůst na 450 Nm.

Týmy, které se zapojí do premiérové sezony Extreme E, převezmou vozy od SRT v létě 2020. Na podzim proběhne společné testování, následně dojde k nalodění techniky na HMS St. Helena, která se stane neobvyklým plovoucí zázemím série.

Mohlo by vás zajímat

Aleš Loprais, Dakar 2024

Dakar 2024: Aleš Loprais, Jaroslav Valtr ml., Jiří Stross a Instaforex Loprais Praga Team slaví stříbro

Dlouhé čekání je u konce. Aleš Loprais se na Rally Dakar vrací na stupně vítězů v konečném hodnocení

Více...
Vimos No. 55, Iveco "Čenda", Dakar 2023 & 2024

JIŽ SKLADEM : Iveco Macíkovy posádky z Dakaru 2023 a 2024

Vimos uvádí na trh další zajímavou novinku, jež bude nepochybně naprostou nutností pro všechny dakarské fanoušky, kteří zároveň propadli kouzlu papírového modelářství.

Více...
Aleš Loprais, Dakar 2024

Dakar 2024: Aleš Loprais urval etapové vítězství i na prázdném kole!

Předposlední etapa Dakaru 2024 stála za to! V několika kategoriích se dnes měnilo pořadí na medailových příčkách a divoký průběh měla i mezi kamiony.

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu