Ouředníčkův tým před Dakarem: Zapomenutý pas i rozbitá hlava

Rubrika: Tiskové zprávy  

Tým Ultimate Dakar Racing s posádkou Tomáš Ouředníček, David Křípal už byl vtažen do dění kolem Rally Dakar 2020. Přesun do Saúdské Arábie a přípravy na páteční technické přejímky ale „zpestřily“ nečekané komplikace.

Tomáš Ouředníček, Dakar 2020
Tomáš Ouředníček/David Křípal, Ford Ranger, Ultimate Dakar Racing. Shakedown před Rally Dakar 2020. © Ultimate Dakar Racing

Všechno začalo už při odletu, když si mechanik týmu Jiří Sivek přinesl na odbavení místo vlastního pasu cestovní doklad své přítelkyně. Letenka propadla a s ní i část „povolených přepravních kilogramů“ pro zavazadla napěchovaná věcmi potřebnými na dakarskou rally.

„Důležitého člena týmu i materiál jsme nakonec do Saúdské Arábie se správným pasem dostali. Ale ani nám se po cestě nevyhýbaly problémy. V Istanbulu jsme museli nečekaně opustit přepravní prostor a znovu odbavit zavazadla. A málem jsme nestihli návazný let. Naštěstí na nás letadlo i za cenu zpoždění počkalo,“ ohlíží se za komplikovanou cestou Tomáš Ouředníček.

Čtvrteční shakedown přinesl další dramatické chvilky. Mechanik Lukáš Kalanka si udělal hlubokou tržnou ránu na hlavě. První pomoc poskytl lékař týmu Martina Prokopa a pak už „Počůvaj“ odjel do nemocnice na ošetření. Kvůli tomu se na dlouhé hodiny zastavily přípravy Fordu Ranger Dakar na přejímky a samotnou soutěž.

„Kluci proto museli makat na autě celou noc, nad ránem si jen na hodinku zdřímli a pak pokračovali,“ doplnil Ouředníček.

Tomáš Ouředníček, Dakar 2020
Tomáš Ouředníček/David Křípal, Ford Ranger, Ultimate Dakar Racing. Shakedown před Rally Dakar 2020. © Ultimate Dakar Racing

Českého pilota s bohatými zkušenostmi z jihoamerických ročníků Rally Dakar překvapila přísná pravidla pohybu cizinců po Saúdské Arábii: „Na letišti jsme při příletu čekali ve frontě hodinu a půl na odbavení, protože každý musel mimo jiné dát otisk prstu. To samé se opakovalo i při nákupu místní SIM karty. Něco takového jsem na Dakaru ještě nezažil.“

Tomáše Ouředníčka pochopitelně zasáhla nehoda Martina Kolomého, který si podle vyjádření týmu MP-Sports po karambolu při testování Fordu Raptor zlomil dva obratle. Do soutěže tak nezasáhne. Místo toho jej čeká operace.

„Moc mě to mrzí. Martina jsem navíc do týmu MP-Sports, se kterým mám zkušenosti, doporučil. Teď ho čeká dlouhá cesta k návratu do závodní sedačky, která bude náročná fyzicky, ale hlavně psychicky. Přeju mu brzké uzdravení a pevnou vůli,“ uzavírá Tomáš Ouředníček.

Ouředníček si po čtvrtečním a krátkém pátečním otestování auta pochvaloval nový motor svého Fordu i pneumatiky Goodyear, které se osvědčily na nezvykle rozměklém písku, a už netrpělivě vyhlíží nedělní ostrý start 42. ročníku Rally Dakar. V sobotu je na programu zahajovací startovní ceremoniál.

Tisková zpráva týmu Ultimate Dakar Racing [editováno]

Mohlo by vás zajímat

Aleš Loprais, Dakar 2024

Dakar 2024: Aleš Loprais, Jaroslav Valtr ml., Jiří Stross a Instaforex Loprais Praga Team slaví stříbro

Dlouhé čekání je u konce. Aleš Loprais se na Rally Dakar vrací na stupně vítězů v konečném hodnocení

Více...
Vimos No. 55, Iveco "Čenda", Dakar 2023 & 2024

JIŽ SKLADEM : Iveco Macíkovy posádky z Dakaru 2023 a 2024

Vimos uvádí na trh další zajímavou novinku, jež bude nepochybně naprostou nutností pro všechny dakarské fanoušky, kteří zároveň propadli kouzlu papírového modelářství.

Více...
Aleš Loprais, Dakar 2024

Dakar 2024: Aleš Loprais urval etapové vítězství i na prázdném kole!

Předposlední etapa Dakaru 2024 stála za to! V několika kategoriích se dnes měnilo pořadí na medailových příčkách a divoký průběh měla i mezi kamiony.

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu