MAZ na Dakaru 2021 minimálně se dvěma kapotniky

Rubrika: Dakar 2021, Kamiony  
/ Aktualizováno:

Tovární tým MAZ-Sportauto chce porazit Kamaz, vyhrát Dakar a má jasno, jaký další krok na své cestě musí učinit. Sergej Vjazovič prozradil, kterým směrem se Bělorusové v nejbližších měsících vydají.

Sergej Vjazovič, Dakar 2020
Sergej Vjazovič/Pavel Haranin/Anton Zaporoščenko, MAZ 6440RR, MAZ-Sportauto. Rally Dakar 2020. © ASO/DPPI

Díky trojici Sergej Vjazovič, Anton Zaporoščenko, Pavel Haranin se MAZ v lednu v Saúdské Arábii prosadil na Rally Dakar na stupně vítězů už podruhé. Po druhém místě, které Vjazovičova posádka vybojovala v roce 2018 ještě s trambusovým speciálem 5309RR, přibyla do týmové síně slávy trofej za třetí místo. Tentokrát zásluhou nového kapotového speciálu 6440RR. Běloruská sestava si díky výsledku opět upevnila svou pozici mezi současnou truckerskou elitou dálkových soutěží.

„Všichni vždycky drží palce víc vyzyvatelům než šampionům. My to teď cítíme ze všech stran: od dalších účastníků, organizátorů a pochopitelně fanoušků,“ těší Sergeje Vjazoviče. „Dokázali jsme, že naše technika patří v tomto sportu k nejlepším. Doufám, že jednoho dne vybojujeme na nejprestižnějším a nejtěžším maratonu světa první místo. Takový je cíl celého našeho týmu, pro který děláme maximum. Ale uchazečů je v současnosti mnoho, proto víme, že nás v nejbližší době nečeká vůbec jednoduchá práce. Učíme se z vlastních chyb, neustále na sobě pracujeme a díky tomu jsou naše kamiony každý rok zase o něco lepší.“

Magazín DAKARMANIA
KLIKNUTÍM na obrázek přejděte DO E-SHOPU

S automatem a kapotou

Nový kapotový MAZ 6440RR byl na Dakaru 2020 osazen automatickou převodovkou, zatímco Alexandr Vasiljevskij a Alexej Višněvskij měli ve starších trambusech k dispozici manuální řazení. Naposledy.

„S automatickou převodovkou jsem byl velice spokojený. Testovali jsme ji celý minulý rok a osvědčila se. Automat ulehčuje jezdci život po stránce fyzické náročnosti, snižuje rázové zatížení, chrání transmise auta a prodlužuje jejich životnost. Proto hodláme instalovat automat do všech našich vozů,“ má jasno závodící šéf týmu.

Změny se však téměř jistě nedotknou dosud používaných trambusů. V Minsku se bude stavět nová technika.

Sergej Vjazovič, Dakar 2020
Sergej Vjazovič/Pavel Haranin/Anton Zaporoščenko, MAZ 6440RR, MAZ-Sportauto. Rally Dakar 2020. © ASO/DPPI

„Po Dakaru máme hlavy plné nápadů spojených s úpravami a modernizací kapotniku. V nejbližší době postavíme ještě jeden, při jehož konstrukci zapracujeme všechny změny. Auto pak bude během roku testoval Alexej Višněvskij. A doufám, že před koncem roku, a tudíž ještě před Dakarem 2021, vznikne i třetí kamion kapotové konfigurace,“ uzavírá Vjazovič.

Zajímá vás dakarská technika? Pak si nenechte ujít fundované srovnání Powerstarů z dílen nizozemského Petronas Teamu De Rooy Iveco a českého Big Shock Racingu, které Jiří Vintr připravil pro magazín DAKARMANIA. První číslo vychází už za dva týdny, v pátek 28. února!

Novinka

Mohlo by vás zajímat

Josef Macháček, Dakar 2021

Potvrzeno pořadatelem Dakaru: Macháček kategorii nevyhrál

Odpověď na e-mail, který organizátorům Rally Dakar zaslala redakce, potvrdila správnost výkladu rozdělení kategorií a skupin na soutěži.

Více...
Kapotnik Kamaz

Kamaz postaví zbrusu nový „kapotnik“. Může s ním na Dakar

Kamazu už nic nebrání, aby v budoucnu na Dakaru nasadil kapotový speciál. Díky úpravám technických předpisů padla jedna z překážek.

Více...
Sestry Kolocovy, Dakar 2021

FIA odsoudila nevhodné komentáře a vyjádřila podporu dívkám a mladým ženám

FIA odsoudila nevhodné komentáře pronesené na Dakaru a vyjádřila záměr dále podporovat dívky a mladé ženy v motorsportu.

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu