MAZ na Dakaru 2021 minimálně se dvěma kapotniky

Rubrika: Dakar 2021, Kamiony  
/ Aktualizováno:

Tovární tým MAZ-Sportauto chce porazit Kamaz, vyhrát Dakar a má jasno, jaký další krok na své cestě musí učinit. Sergej Vjazovič prozradil, kterým směrem se Bělorusové v nejbližších měsících vydají.

Sergej Vjazovič, Dakar 2020
Sergej Vjazovič/Pavel Haranin/Anton Zaporoščenko, MAZ 6440RR, MAZ-Sportauto. Rally Dakar 2020. © ASO/DPPI

Díky trojici Sergej Vjazovič, Anton Zaporoščenko, Pavel Haranin se MAZ v lednu v Saúdské Arábii prosadil na Rally Dakar na stupně vítězů už podruhé. Po druhém místě, které Vjazovičova posádka vybojovala v roce 2018 ještě s trambusovým speciálem 5309RR, přibyla do týmové síně slávy trofej za třetí místo. Tentokrát zásluhou nového kapotového speciálu 6440RR. Běloruská sestava si díky výsledku opět upevnila svou pozici mezi současnou truckerskou elitou dálkových soutěží.

„Všichni vždycky drží palce víc vyzyvatelům než šampionům. My to teď cítíme ze všech stran: od dalších účastníků, organizátorů a pochopitelně fanoušků,“ těší Sergeje Vjazoviče. „Dokázali jsme, že naše technika patří v tomto sportu k nejlepším. Doufám, že jednoho dne vybojujeme na nejprestižnějším a nejtěžším maratonu světa první místo. Takový je cíl celého našeho týmu, pro který děláme maximum. Ale uchazečů je v současnosti mnoho, proto víme, že nás v nejbližší době nečeká vůbec jednoduchá práce. Učíme se z vlastních chyb, neustále na sobě pracujeme a díky tomu jsou naše kamiony každý rok zase o něco lepší.“

DAKARMANIA No 1 až 4
Kliknutím na obrázek přejdete do našeho e-shopu.

S automatem a kapotou

Nový kapotový MAZ 6440RR byl na Dakaru 2020 osazen automatickou převodovkou, zatímco Alexandr Vasiljevskij a Alexej Višněvskij měli ve starších trambusech k dispozici manuální řazení. Naposledy.

„S automatickou převodovkou jsem byl velice spokojený. Testovali jsme ji celý minulý rok a osvědčila se. Automat ulehčuje jezdci život po stránce fyzické náročnosti, snižuje rázové zatížení, chrání transmise auta a prodlužuje jejich životnost. Proto hodláme instalovat automat do všech našich vozů,“ má jasno závodící šéf týmu.

Změny se však téměř jistě nedotknou dosud používaných trambusů. V Minsku se bude stavět nová technika.

Sergej Vjazovič, Dakar 2020
Sergej Vjazovič/Pavel Haranin/Anton Zaporoščenko, MAZ 6440RR, MAZ-Sportauto. Rally Dakar 2020. © ASO/DPPI

„Po Dakaru máme hlavy plné nápadů spojených s úpravami a modernizací kapotniku. V nejbližší době postavíme ještě jeden, při jehož konstrukci zapracujeme všechny změny. Auto pak bude během roku testoval Alexej Višněvskij. A doufám, že před koncem roku, a tudíž ještě před Dakarem 2021, vznikne i třetí kamion kapotové konfigurace,“ uzavírá Vjazovič.

Mohlo by vás zajímat

Aleš Loprais, Dakar 2024

Dakar 2024: Aleš Loprais, Jaroslav Valtr ml., Jiří Stross a Instaforex Loprais Praga Team slaví stříbro

Dlouhé čekání je u konce. Aleš Loprais se na Rally Dakar vrací na stupně vítězů v konečném hodnocení

Více...
Vimos No. 55, Iveco "Čenda", Dakar 2023 & 2024

JIŽ SKLADEM : Iveco Macíkovy posádky z Dakaru 2023 a 2024

Vimos uvádí na trh další zajímavou novinku, jež bude nepochybně naprostou nutností pro všechny dakarské fanoušky, kteří zároveň propadli kouzlu papírového modelářství.

Více...
Aleš Loprais, Dakar 2024

Dakar 2024: Aleš Loprais urval etapové vítězství i na prázdném kole!

Předposlední etapa Dakaru 2024 stála za to! V několika kategoriích se dnes měnilo pořadí na medailových příčkách a divoký průběh měla i mezi kamiony.

Více...

Mobile Sliding Menu