Změny u MKR: Sherpa do Číny, van den Brink vlastní cestou

Rubrika: Kamiony  

Zajímavé novinky týkající se severočeského týmu MKR Technology přinesla v posledních dnech nizozemská média. Společnost Maria Kresse měla podle těchto informací prodat dva vozy do Číny. Zároveň skončila její spolupráce s Mammoet Rallysportem a Firemen Dakar Teamem.

Martin van den Brink, Dakar 2020
Martin van den Brink/Wouter de Graaff/Mitchel van den Brink, Renault CBH 385, Mammoet Rallysport. Rally Dakar 2020. © ASO/DPPI

Podle informací webu rallytrucks.nl byl do Číny prodán Renault Sherpa, za jehož volantem jsme v předchozích sezonách vídali Martina van den Brinka, a také jeden z Renaultů K520. V tomto případě se jedná o kamion, s nímž Richard de Groot v barvách Firemen Dakar Teamu dosáhl v ročníku 2020 třináctým místem svého dosud nejlepšího výsledku na dakarské rally.

Místo pronájmu vlastní vozy

„Hasiči“ proto hledali jiné řešení. Na počátku května koupili speciál Iveco Powerstar, na němž Team De Rooy několik let experimentoval s nezávislým zavěšením. Firemen Dakar Team věří, že s tímto vozem dokáže bojovat o umístění v první desítce, zatímco de Rooyova stáj by se měla i nadále držet koncepce podvozku s pevnými nápravami.

Magazín DAKARMANIA
KLIKNUTÍM na obrázek přejděte DO E-SHOPU

Mammoet Rallysport zatím své plány oficiálně nepotvrdil, leccos však alespoň naznačil prostřednictvím sociálních sítí. Ve vlastních dílnách připravuje dva soutěžní kamiony. Jedná se o jeden starší Ginaf po Edwinu van Ginkelovi a jeden Ginaf poslední generace. Tým má připravenou také kabinu z Volva FM, která by podle mínění nizozemských novinářů mohla být osazena na starší podvozek. Po dvou Dakarech, při nichž sbíral Mitchel van den Brink zkušenosti v kabině otcova vozu, se rodinný klan zřejmě připravuje na další krok: Mitchel a Martin by měli mít k dispozici každý vlastní kamion.

Hybrid v novém domově

MKR Technology naopak pokračuje v kooperaci s nizozemským Riwald Dakar Teamem. Dalším vývojem prochází Renault C460, jenž se pod vedením Gerta Huzinka stal v lednu v Saúdské Arábii prvním hybridním kamionem v historii tohoto podniku. MKR by měl znovu připravit auto i pro Pascala de Baara, který se letos na Dakar vrátil s trambusovým Renaultem K520, jedoucím také pod hlavičkou RDT.

Společnost MKR Technology navíc dokončuje stavbu nové dílny a připravuje stěhování z Židovic do nedalekého Chvalína.

Mohlo by vás zajímat

Aleš Loprais, Dakar 2024

Dakar 2024: Aleš Loprais, Jaroslav Valtr ml., Jiří Stross a Instaforex Loprais Praga Team slaví stříbro

Dlouhé čekání je u konce. Aleš Loprais se na Rally Dakar vrací na stupně vítězů v konečném hodnocení

Více...
Vimos No. 55, Iveco "Čenda", Dakar 2023 & 2024

JIŽ SKLADEM : Iveco Macíkovy posádky z Dakaru 2023 a 2024

Vimos uvádí na trh další zajímavou novinku, jež bude nepochybně naprostou nutností pro všechny dakarské fanoušky, kteří zároveň propadli kouzlu papírového modelářství.

Více...
Aleš Loprais, Dakar 2024

Dakar 2024: Aleš Loprais urval etapové vítězství i na prázdném kole!

Předposlední etapa Dakaru 2024 stála za to! V několika kategoriích se dnes měnilo pořadí na medailových příčkách a divoký průběh měla i mezi kamiony.

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu