Prodrive jedná s několika automobilkami

Britský Prodrive nasadí na Dakaru 2021 dvojici vlastních speciálů kategorie T1, které neponesou jméno žádné z existujících automobilek. Situace se však může v následujících letech změnit.

Prodrive Project Dakar 2021
Prodrive staví na Dakar 2021 dva vozy třídy T1. © Prodrive

„V tuto chvíli se jedná o kompletně soukromou iniciativu podporovanou bahrajnským investičním fondem. Je však možné, že ve střednědobém horizontu se k nám některá z automobilek připojí,“ prozradil David Richards v podcastu německého magazínu Pitwalk. „Jednáme s několika výrobci, kteří mají o spolupráci na tomto projektu zájem. Zatím jsme však naprosto nezávislí.“

Šéf společnosti Prodrive také potvrdil, že se bude jednat o vůz koncepce 4×4. O buginách, které v barvách týmů Peugeot Sport a X-raid vyhrály čtyři z pěti posledních Dakarů, Britové vůbec neuvažovali.

„Vždycky jsme počítali s koncepcí 4×4. Od počátku jsme věděli, že se připravuje změna pravidel, díky níž budou ‚čtyřkolky‘ ve výhodě. Původně k tomu mělo dojít už o rok dřív, tedy v sezoně 2022. Nakonec vstoupí nové regule v platnost až v roce 2023, ale do té doby bude uplatňován ‚Balance of Performance‘, který má koncepci 4×4 pomoci,“ rekapituluje Richards.

Podle původních plánů mělo prvotní představení projektu proběhnout při březnovém závodě formule 1 v Bahrajnu. Následně se měl dakarský speciál poprvé objevit na veřejnosti počátkem léta při Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Kvůli omezením souvisejícím se šířením nemoci covid-19 však byly obě akce odloženy. Přibližně měsíční zpoždění nabral ze stejného důvodu také samotný projekt.

Nově tedy platí, že k prezentaci dakarských speciálů Prodrivu (a zřejmě i jmen jejich pilotů) by mělo dojít počátkem srpna, kdy jsou naplánovány také první testy.

„Je to po všech stránkách velký projekt. Myslím si, že lidé budou hodně překvapení, až konečně uvidí, na čem nyní pracujeme,“ přiživuje zvědavost fanoušků Richards.

Exit mobile version