Baja Poland: Ouředníček srazil jelena i kácel stromy

Rubrika: Tiskové zprávy  

Posádka týmu Ultimate Dakar ve složení Tomáš Ouředníček, Petr Hauptmann obsadila na Polské baje čtvrté místo ve třídě T1 v hodnocení posádek přihlášených do Středoevropského šampionátu FIA v cross-country rally.

Tomáš Ouředníček, Baja Poland 2020
Tomáš Ouředníček/Petr Hauptmann, Ford Ranger, Ultimate Dakar. Baja Poland 2020. © Ultimate Dakar

První velký závod cross-country rally po koronavirové pandemii byl očekáván mnoha závodníky i fanoušky. Mírnější „covidové“ restrikce v Polsku naštěstí umožnily podnik, který byl součástí světového poháru FIA i šampionátu středoevropské zóny (FIA CEZ), uspořádat. Ovšem pořadatelé, závodní týmy i diváci museli dodržovat přísná hygienická pravidla. Nová lokace mimo centrum města přinesla zjednodušení, ale také méně diváků v servisní zóně.

Tým Ultimate Dakar se poprvé účastnil závodu se dvěma vozy: Fordem Ranger, vedeným Tomášem Ouředníčkem a premiérově navigovaným Petrem Hauptmannem, a starším Hummerem H3 Evo s posádkou Karel Trněný, Václav Pritzl.

Posádka Fordu si zkoušela spolupráci, dvojice s Hummerem jela svou úplně první cross-country rally v závodním automobilu.

Celý tým zdržela náročnost a špatná organizace technických přejímek, kde mechanici strávili neplánovaně čtyři hodiny, které měly být využity na přípravu a shakedown. Vše se ale díky vysokému nasazení zvládlo včas a vlastní soutěž mohla začít pátečním prologem ve Štětíně. Jeho výsledky nebyly pro obě posádky vůbec špatné, a tak se celý tým těšil na devadesátikilometrový přesun do Drawska Pomorského, kde se v sobotu jela první etapa závodu.

Magazín DAKARMANIA
KLIKNUTÍM na obrázek přejděte DO E-SHOPU

Předpověď počasí se bohužel vyplnila. Silný déšť chvílemi střídal slabší a už tak dlouhodobě podmáčený povrch zhoršoval až téměř k nesjízdnosti. Hluboké jámy byly plné špinavé vody smíchané s jemným pískem a bahnem, které i závodním speciálům škodí. Pořadatelé navíc vedli trať i přes jeden velmi hluboký brod, který stejně jako v předchozích ročnících znamenal konec motorů mnoha posádek a obrovské škody na závodní technice.

Karel Trněný v cíli dopolední dlouhé rychlostní zkoušky nechápavě kroutil hlavou nad šílenými podmínkami na trati. Posádka vozu Hummer zajela ale nečekaně nejlepší čas ve své kategorii TH. K problému s brzdami se ovšem později připojila i zadřená kladka, kvůli níž musela posádka odstoupit v odpolední speciálce.

Posádka Fordu bojovala ze všech sil.

„Zvolil jsem úplně nevhodný vzorek pneumatik. Nechápu, na co jsem myslel. Na vzorku All-terrain byla trať téměř nesjízdná. Často to vypadalo, že zapadneme. Naprostý masakr,“ komentoval po dojetí RZ dlouhé 172 km Tomáš Ouředníček. „Celou dobu jsem myslel na odstoupení, protože to bylo jen totální ničení vozu a riziko nasátí vody do motoru bylo obrovské.“

Tomáš Ouředníček, Baja Poland 2020
Tomáš Ouředníček, Ultimate Dakar. Baja Poland 2020. © Ultimate Dakar

Pro druhý průjezd stejné „erzety“ nasadil Ouředníček mnohem vhodnější pneumatiky a déšť navíc začal slábnout.

„Konečně jsme se alespoň trošku dostali do tempa a začali jsme předjíždět. Kolem cest stálo mnoho odstavených vozů. Vše začalo vypadat pozitivně, dokud nám přímo před auto v asi stodesetikilometrové rychlosti neskočil mohutný jelen. I když jsem okamžitě reagoval, došlo k nárazu a levá přední část vozu byla poškozena,“ popsal Ouředníček nehodu.

Posádka ztratila přibližně deset minut sesbíráním utržených částí vozu. V cíli pak nahlásila incident pořadatelům, aby informovali místní myslivce.

I přes zdržení se Ouředníček s Hauptmannem probojovali na čtvrtou pozici v hodnocení třídy T1 v rámci FIA CEZ. Časový odstup na třetího Miroslava Zapletala byl ale velký, navíc dvě nedělní sekce rychlostních zkoušek měřily jen po devětadvaceti kilometrech. Na třech testech se v neděli sice podařilo Mirka Zapletala porazit, ale jen o pár sekund.

Tomáš Ouředníček, Baja Poland 2020
Petr Hauptmann a Tomáš Ouředníček, Ultimate Dakar. Baja Poland 2020. © Ultimate Dakar

Tomáš Ouředníček s Petrem Hauptmannem po drobné úpravě nastavení tlumičů v poslední rychlostní zkoušce vyletěli z mokré trati a čelně porazili dva stromy, naštěstí ale vůz nebyl nijak fatálně poškozen a posádka mohla závod úspěšně dokončit.

„Asi to byl nejmokřejší závod mé kariéry, a tak první zkouška Petra Hauptmanna na místě navigátora byla o to náročnější. Samozřejmě mi chyběly zkušenosti a sehranost s geniálním Davidem Křípalem, ale Petr to v nesmírně obtížných podmínkách zvládl velmi dobře. Musím mu velmi poděkovat. Celý tým fungoval úžasně. Šikovní mechanici, kteří ale nikdy předtím spolu v této sestavě nepracovali, zvládli starost o dvě auta v nesmírně krátkých servisních intervalech, což si zaslouží velkou pochvalu. Jsme samozřejmě nesmírně potěšeni skvělým výsledkem v tak velké konkurenci,“ zhodnotil závod Tomáš Ouředníček.

Tisková zpráva týmu Ultimate Dakar [editováno]

Mohlo by vás zajímat

Aleš Loprais, Dakar 2024

Dakar 2024: Aleš Loprais, Jaroslav Valtr ml., Jiří Stross a Instaforex Loprais Praga Team slaví stříbro

Dlouhé čekání je u konce. Aleš Loprais se na Rally Dakar vrací na stupně vítězů v konečném hodnocení

Více...
Vimos No. 55, Iveco "Čenda", Dakar 2023 & 2024

JIŽ SKLADEM : Iveco Macíkovy posádky z Dakaru 2023 a 2024

Vimos uvádí na trh další zajímavou novinku, jež bude nepochybně naprostou nutností pro všechny dakarské fanoušky, kteří zároveň propadli kouzlu papírového modelářství.

Více...
Aleš Loprais, Dakar 2024

Dakar 2024: Aleš Loprais urval etapové vítězství i na prázdném kole!

Předposlední etapa Dakaru 2024 stála za to! V několika kategoriích se dnes měnilo pořadí na medailových příčkách a divoký průběh měla i mezi kamiony.

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu