Sébastien Loeb o novém BRX: Dobře se řídí, ale špatně opravuje

Rubrika: Auto, Dakar 2021  
/ Aktualizováno:

Tým Bahrain Raid Extreme sice před svým lednovým debutem na Rally Dakar nakonec neabsolvuje žádný závod, přesto běží jeho příprava na plné obrátky. Speciály BRX T1 4×4 za sebou mají intenzivní testování na Arabském poloostrově.

BRX T1 4x4, Dubaj 2020
BRX T1 4x4, Bahrain Raid Xtreme. Testování v Dubaji, podzim 2020. © BRX

Nani Roma se s vozem, který postavila britská společnost Prodrive, proháněl téměř měsíc dubajskou pouští i po drsných kamenitých cestách.

„S průběhem testů jsme velice spokojení. Není to snadná práce, ale jedná se o nezbytnou součást každého podobného projektu. Myslím, že vynaložení úsilí v budoucnu přinese kýžené ovoce,“ věří Nani Roma. „Každý den jsme o něco posunuli vlastní limity. Najezdili jsme spoustu kilometrů a jsme nadšeni chováním auta v dunách.“

Přibližně polovinu času byl na testování přítomen také Romův týmový kolega Sébastien Loeb.

DAKARMANIA #2
KLIKNUTÍM na obrázek přejděte DO E-SHOPU

„Spolupracovat se Sébastienem Loebem je radost, protože jde o skvělého a pohodového člověka. Myslím, že si rozumíme. Vše je snazší, neboť vzájemně sdílíme informace a snažíme se pomoct jeden druhému s dalším posunem vpřed. Při práci na projektu, jako je tento, je důležité, abyste vedle sebe měli někoho, s kým se můžete podělit o práci i zkušenosti,“ oceňuje 48letý Španěl.

Zatímco Roma v posledních letech závodil v cross-country rally s automobily s pohonem obou náprav, Loeb si na podobný stroj teprve zvyká. Při svých čtyřech předchozích startech na Dakaru vždy pilotoval buginu Peugeot s jedinou poháněnou nápravou.

„Díky své značné kompaktnosti je auto docela hbité a dobře se řídí, ovšem ze stejného důvodu se na něm obtížněji provádějí mechanické úpravy a opravy,“ připouští Sébastien Loeb. „Ale na Dakar stejně potřebujeme odolný vůz, který se nerozbije. A na tom pracujeme.“

„Je jasné, že jsme nějaké problémy měli. Párkrát jsme opravovali transmise, ale podobné záležitosti se u nového auta objevují vždycky. Mohli jsme také zničit převodovku, motor a spoustu dalších věcí, ovšem to se nestalo,“ těší devítinásobného mistra světa v rally, který se na Dakar vrací po roční absenci.

„Víme, že první start bývá vždycky složitý. Myslím, že nikdo nevyhrál Dakar hned napoprvé. Sám jsem tento závod absolvoval čtyřikrát, proto v žádném případě nepodceňujeme nástrahy, jimž je potřeba během Dakaru čelit. A zvlášť, pokud se jedná o nový tým a vůz. Dál tvrdě pracujeme a v danou chvíli na tom nejsme tak špatně,“ uzavírá 46letý Francouz.

Mohlo by vás zajímat

Aleš Loprais, Dakar 2024

Dakar 2024: Aleš Loprais, Jaroslav Valtr ml., Jiří Stross a Instaforex Loprais Praga Team slaví stříbro

Dlouhé čekání je u konce. Aleš Loprais se na Rally Dakar vrací na stupně vítězů v konečném hodnocení

Více...
Vimos No. 55, Iveco "Čenda", Dakar 2023 & 2024

JIŽ SKLADEM : Iveco Macíkovy posádky z Dakaru 2023 a 2024

Vimos uvádí na trh další zajímavou novinku, jež bude nepochybně naprostou nutností pro všechny dakarské fanoušky, kteří zároveň propadli kouzlu papírového modelářství.

Více...
Aleš Loprais, Dakar 2024

Dakar 2024: Aleš Loprais urval etapové vítězství i na prázdném kole!

Předposlední etapa Dakaru 2024 stála za to! V několika kategoriích se dnes měnilo pořadí na medailových příčkách a divoký průběh měla i mezi kamiony.

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu