Dakar se dostává Alonsovi pod kůži. Ani po havárii to nebalí

Rubrika: Auto, Dakar 2020  

Místo zamýšleného útoku na první desítku přinesla druhá etapa Dakaru 2020 Fernandu Alonsovi další cennou lekci. V budoucnu si určitě bude počínat obezřetněji při jízdě v prachu a zřejmě si troufne i na leckterou opravu.

Fernando Alonso, Dakar 2020
Fernando Alonso/Marc Coma, Toyota Hilux, Toyota Gazoo Racing. Rally Dakar 2020. © Toyota

Dvojnásobný mistr světa formule 1 netuší, o co přesně poškodil zavěšení levého přední kolo své Toyoty. Do potíží se dostal na 160. kilometru pondělní rychlostní zkoušky. Přestože problém dokázali společně s navigátorem Marcem Comou vyřešit vlastními silami, oprava se protáhla a do cíle dorazili se ztrátou dvou hodin a 34 minut na týmového kolegu Giniela de Villierse, jenž etapu z Al Wajhu do Neomu vyhrál.

„V prachu jsme něco trefili, ale vůbec nevíme, co to bylo, protože jsme nic neviděli,“ tvrdí Fernando Alonso. „Osmačtyřicet kilometrů jsme jeli velmi rychle a dohnali jsme Erika van Loona, který byl před námi. Pak jsme pokračovali sto dvacet kilometrů v prachu za ním při nulové viditelnosti, dokud nedošlo ke kolizi.“

Španělé chtěli nejprve počkat na příjezd asistenčního kamionu, ale nakonec dokázali situaci vyřešit díky radiovému spojení s týmem a obdrženým instrukcím.

Fernando Alonso, Dakar 2020
Fernando Alonso, Toyota Gazoo Racing. Rally Dakar 2020. © Toyota

„Nejdřív jsme chtěli počkat na asistenci, protože kamion vždy jede čtyři pět hodin za námi. Zároveň jsme ale začali rozebírat to, s čím jsme si dokázali poradit,“ popisuje 38letý dakarský nováček. „Byli jsme v kontaktu s týmem a podávali jsme informace o svém postupu. V jednu chvíli nám řekli, že pokud dokážeme odstranit tohle a tamto, mohli bychom to skoro opravit. Vzali jsme to vážně a bylo to.“

Nicméně po zbytek speciálky neměl Alonso k dispozici přední brzdy: „Museli jsme odpojit přední okruh a jet velmi opatrně. Je to další zkušenost. Chtěl jsem zažít Dakar se vším všudy a tohle k závodu patří.“

„Celkově to byl dobrý den. Byli jsme rychlí. Svým tempem jsem sice jel jen osmačtyřicet kilometrů, ale řekl bych, že jsme měli na to, abychom byli mezi dvěma třemi nejrychlejšími. Navigace byla perfektní, jeli jsme skvěle. Jsem rád, že tu jsem a pokračuji, protože mým cílem je dokončit Dakar a zažít ho od startu až do cíle,“ uzavírá Alonso, který po druhé etapě klesl na 47. pozici s odstupem dvou hodin a 39 minut na vedoucího Orlanda Terranovu.

Mohlo by vás zajímat

Aleš Loprais, Dakar 2025

Dakar 2025: Aleš Loprais po roce znovu na stupních vítězů

Aleš Loprais s Davidem Křípalem a Darekem Rodewaldem se s Dakarem 2025 rozloučili pátým etapovým vítězstvím, které v průběhu tohoto ročníku vybojovali. V konečném hodnocení kategorie kamionů patří posádce InstaTrade Loprais Teamu De Rooy FPT třetí příčka.

Více...
Aleš Loprais, Dakar 2025

Dakar 2025: Aleš Loprais zůstává po předposlední etapě třetí

Rychlostní zkouška předposlední etapy Rally Dakar 2025 se jela výhradně v dunách Pusté končiny a posádka Aleše Lopraise

Více...
Aleš Loprais, Dakar 2025

Dakar 2025: Loprais vyhrál druhou etapu v řadě

Aleš Loprais, David Křípal a Darek Rodewald vyhráli desátou etapu Rally Dakar 2025, v kategorii kamionů si dílčí vítězství připsali letos již počtvrté a podruhé v řadě.

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu