Lopraisova Tatra projela obří duny i na pět válců

Rubrika: Kamiony, Rally Dakar, Tiskové zprávy  
/ Aktualizováno:

Do konce Rally Dakar 2019 zbývají poslední dva dny. Česko-španělská posádka Aleš Loprais, Ferran Marco Alcayna, Petr Pokora s Tatrou Jamal #507 dál bojuje o pozice v první šestce průběžné klasifikace kategorie kamionů. Má za sebou osm etap, z nichž každá další předstihuje svou náročností dny předchozí. Ale to je prostě Dakar. Dakar v té nejryzejší podobě. Nejslavnější maratonská rally, která nedá nikdy nic nikomu zadarmo. Instaforex Loprais Team o to, co zatím získal, musel usilovně bojovat i v úterý.

Osmá etapa dakarské rally zavedla celou soutěžní karavanu ze San Juanu de Marcona zpět do Pisca. Pro posádky automobilů a kamionů byla její rychlostní zkouška se svými 360 kilometry druhou nejdelší z celé soutěže. V úvodu jim dopřála závodění na rychlých pistách, aby je následně vrhla do obřích dun pouště Ica.

„Dnešní etapu jsem si chtěl nadělit. Plánoval jsem, že budeme postupně zrychlovat, a nejprve to skutečně šlo jako po másle. Začátek byl úchvatný, fakt nám to jelo. Úplně jsme letěli a postupně jsme předjeli několik velkých hráčů, jako jsou Sotnikov nebo van Genugten,“ popisuje Aleš Loprais úvodní část měřeného úseku.

Jenže posádce Instaforex Loprais Teamu nebylo ani tentokrát dopřáno užít si kouzlo závodění v nádherných dunách naplno.

„Na 180. kilometru se ozval divný zvuk a auto začalo jet na pět válců. Odešel nám vstřik,“ pokračuje frenštátský závodník, jehož posádku odsunuly technické problémy z páté na šestou pozici absolutně. „Byl to pocit, jako bychom za sebou měli ještě jeden kamion a ten nás táhl zpátky. Chyběl výkon.“

„Abychom dunové pole vůbec projeli, museli jsme se vydat různými trychtýři, rozjíždět se dokola, několikrát jsme si museli najít jinou trasu. Některé duny jsme vyloženě skákali, párkrát dokonce hodně ostře. Bolí nás celé tělo, ale jsme šťastní, že jsme tady.“

„Chvílemi jsem zvažoval, jestli se tam s pěti nebo čtyřmi válci vůbec vydat. Nakonec jsme to udělali a dobře to dopadlo. Musíme být šťastní za to, jak to je, a pokračujeme dál.“

Pokračovali také mechanici, pro které Dakar znamená kromě jiného tradičně spoustu práce dlouho do noci a minimum spánku. Tyto nepostradatelné členy týmu tak může těšit alespoň to, že se ve středu nemusí nikam přesouvat. 16. ledna je totiž na programu druhá z letošních okružních etap. Pojede se kolem Pisca, její rychlostní zkouška měří 311 kilometrů a závodní kamiony do ní budou stejně jako v páté etapě startovat po dvojicích.

Akce DAKARMANIA výhodně

Mohlo by vás zajímat

Sébastien Loeb, Rallye Monte Carlo 2020

Loeba láká návrat na Dakar. Ve hře je Toyota

Rally Dakar zůstává pro Sébastiena Loeba otevřenou kapitolou. Do své sbírky trofejí by rád přidal i pohár pro vítěze nejslavnější maratonské rally světa.

Více...
Carlos Sainz, Dakar 2020

Buginy jako možná cesta do hybridní dakarské budoucnosti

Buginy s hybridními motory? Díky své konfiguraci a hmotnosti se mohou stát vhodnou platformou pro společnosti, které se chtějí vydat alternativní cestou.

Více...
Dakarspeed DKR3

Amerika na podvozku ze Sedlčan

Dakarspeed představil nový soutěžní kamion. Přestože se jedná o velmi unikátní stroj, konstruktér Martijn van Rooij využil i některé osvědčené komponenty.

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu