Macík s Brabcem řádili v traktoru na Rallye Šumava

Rubrika: Tiskové zprávy  
/ Aktualizováno:

Dakarští závodníci Martin Macík a Jan Brabec z týmu Big Shock Racing dotáhli svou výzvu do finále a nakonec opravdu odstartovali do dvou rychlostních zkoušek Rallye Šumava Klatovy v traktoru Valtra. Povedená akce, která vznikla z impulsivního nápadu, se nakonec stala příjemným zpestřením oblíbeného českého závodu a pobavila fanoušky motorsportu i jezdce samotné. Co všechno se odehrálo před startem a jaká byla atmosféra v kabině traktoru během jízd?

Apríl na druhou

Rozhodnutí startovat na Rallye Šumava Klatovy v traktoru vyhlásil Martin Macík 1. dubna a zprávě zpočátku věřil jen málokdo. Ještě v Klatovech se lidé chodili ptát, jestli naleštěný stroj Valtra v týmových barvách, které mají na svědomí nadšenci z Rallye Design, opravdu vyjede z divácké zóny na trať. Teď už můžeme potvrdit, že se nakonec vše povedlo, a Macík s Brabcem projeli cílem dvou rychlostních zkoušek Klatovského okruhu.

Celé akci předcházela poměrně krátká příprava, několik tréninků, ladění designu traktoru nebo domluva s pořadateli závodu. Díky obrovskému nadšení všech zúčastněných se však podařilo akci zdárně dotáhnout.

Easy riders

Do Klatov na závod samotný už jezdci dorazili natěšení. Když přišlo na věc, Martin Macík nasadil tempo, Jan Brabec na sedadle spolujezdce navigoval podle zapůjčených poznámek a podél trati i v kabině traktoru, obutého do pneumatik Nokian, začalo být živo. První jízda ve 14 hodin byla opatrnější, ale v druhé večerní části už se jelo naplno.

„Je to úplně nový zážitek, musel jsem si zvykat. Sedíš výš, ovladatelnost je jiná než v kamionu, rychlost omezenější. Ale byla to super zkušenost, i pro další Dakar si z tréninků v traktoru něco odnesu. Tady šlo hlavně o zábavu a současně pro nás byla důležitá bezpečnost. Došlo ale i na adrenalin. Jednou jsme během jízdy na trati přerovnali balíky slámy, párkrát jsme se pěkně praštili hlavami. A když večer začalo pršet, dost dlouho jsem hledal na SmartTouch displeji, kde se zapínají stěrače, ale nakonec jsem to našel na starém dobrém místě na páce pod volantem,“ směje se Martin Macík, který si zároveň postěžoval, že mu jeho navigátor Jan Brabec v kabině trochu zacláněl.

„Byla to parádní jízda, kterou jsme podnikli hlavně pro fanoušky. A ukázalo se, že motorsport nemá hranice, fandové jsou otevření a mají rádi srandu. Dakarští závodníci mohou jet v traktoru na Rallye Šumava a všichni se při tom výborně baví. To je super zjištění,“ doplňuje další pozitivum celé akce Jan Brabec.

Martin Macík, Rallye Šumava 2019
Martin Macík / Jan Brabec, Valtra N 174, Big Shock Racing. Rallye Šumava Klatovy 2019. © Big Shock Racing

Závodní traktor

Traktor jezdcům dakarského týmu Big Shock Racing půjčili přátelé z Topagri. Závod Macík s Brabcem nakonec absolvovali v modelu N 174, který si Martin vybral během tréninků. Traktor má 201 koní, je to čtyřválec vážící šest a půl tuny a Macík z něj dostal rychlost přes 60 km/h. Pro tento model se rozhodl, protože je na závod typu rallye nejvhodnější. Je menší a obratnější než T 234, který drží rychlostní rekord. Ten má 250 koní a 6 válců, ale je mohutnější a delší, což by pro průjezd některých úseků rallyové trati nebylo úplně optimální.

Stovky lidí si také přišly k týmovému traktoru Valtra pro podpisové karty závodníků nebo si jen tak popovídat. K dispozici byl fanouškům i Franta, dakarský speciál Martina Macíka. Závodníci dostali po svém výkonu na trati několik zakázek na provedení zemědělských prací a zejména Jan Brabec zatoužil vyzkoušet také orbu nebo alespoň setí.

Už teď se v týmu Big Shock Racing vymýšlí, jakou další akcí fanouškům zkrátit čekání na Dakar.

Tisková zpráva týmu Big Shock Racing (editováno)

Mohlo by vás zajímat

Aleš Loprais, Dakar 2024

Dakar 2024: Aleš Loprais, Jaroslav Valtr ml., Jiří Stross a Instaforex Loprais Praga Team slaví stříbro

Dlouhé čekání je u konce. Aleš Loprais se na Rally Dakar vrací na stupně vítězů v konečném hodnocení

Více...
Vimos No. 55, Iveco "Čenda", Dakar 2023 & 2024

JIŽ SKLADEM : Iveco Macíkovy posádky z Dakaru 2023 a 2024

Vimos uvádí na trh další zajímavou novinku, jež bude nepochybně naprostou nutností pro všechny dakarské fanoušky, kteří zároveň propadli kouzlu papírového modelářství.

Více...
Aleš Loprais, Dakar 2024

Dakar 2024: Aleš Loprais urval etapové vítězství i na prázdném kole!

Předposlední etapa Dakaru 2024 stála za to! V několika kategoriích se dnes měnilo pořadí na medailových příčkách a divoký průběh měla i mezi kamiony.

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu