Van den Brinka ve čtvrté etapě zdržely defekty pneumatik

Rubrika: Tiskové zprávy  
/ Aktualizováno:

Bělorusové se svými Mazy ovládli čtvrtou etapu Silk Way Rally. Skvěle jim sice sekundoval severočeský kamion od MKR Technology, ale pilota Martina van den Brinka nakonec zbrzdilo několik defektů. Cílem projel tentokrát osmý.

„Martin včera při jednom z dopadů vletěl do díry, kde zničil přední nápravu. Tu jsme měnili až do osmi do rána, ale tím, že jsme zůstali ve stejném bivaku, jsme všechno zvládli na pohodu a dokonce jsme si stihli i trochu odpočinout,“ podotkl Daniel Kozlovský, mechanik týmu MKR Technology.

Severočeští mechanici kamion stihli připravit, aby posádka speciálu Renault Trucks mohla naplno pokračovat mongolskými stepmi. Rychlostní prověrka tentokrát začínala prakticky hned za bivakem v Ulánbátaru, kam se soutěžící po čtyřech stech sedmdesáti kilometrech také vraceli.

Nejdelší speciálu letošního ročníku zvládly nejlépe Mazy. Za čtyři hodiny zvítězil Bělorus Vjazovič, necelých devět minut na něj ztratil parťák Vasiljevskij a trojici nejlepších uzavřel Višněvskij. Pilot týmu Mammoet Rallysport Martin van den Brink byl tentokrát klasifikován jako osmý s půlhodinovou ztrátou na vítěze.

Martin van den Brink, Silk Way Rally 2019
Martin van den Brink/Wouter de Graaff/Mitchel van den Brink, Renault CBH 385, Mammoet Rallysport. Silk Way Rally 2019. © SWR Media

„Etapa byla celkem rychlá, jela se zejména na tvrdém písčitém povrchu. Auto drží a Martin vypadá spokojeně, přestože dnes musel dvakrát stavět a měnit pneumatiky. Kvůli tomu trochu ztratil,“ vysvětlil půlhodinový odstup Kozlovský, který také prozradil, že mechaniky před pátou etapou čeká rozebrání předního kola.

Vítězný Vjazovič si jen upevnil vedoucí pozici. Za ním se ale seřadili ruští piloti s Kamazy Šibalov, Karginov a Mardějev. Van den Brink klesnul na pátou pozici, na které ztrácí tři čtvrtě hodiny. Přeskočil ho právě Mardějev, vítěz Dakaru z roku 2015.

Silk Way Rally se ve čtvrtek dostane do své poloviny. Pátá etapa povede z Ulánbátaru do Mandalgovi, kde z typických mongolských stepí vyjedou posádky na náhorní plošinu v 1600 metrech nad mořem. Poradit si budou muset s 337 měřenými kilometry.

Tisková zpráva MKR Technology (editováno)

Mohlo by vás zajímat

Aleš Loprais, Dakar 2024

Dakar 2024: Aleš Loprais, Jaroslav Valtr ml., Jiří Stross a Instaforex Loprais Praga Team slaví stříbro

Dlouhé čekání je u konce. Aleš Loprais se na Rally Dakar vrací na stupně vítězů v konečném hodnocení

Více...
Vimos No. 55, Iveco "Čenda", Dakar 2023 & 2024

JIŽ SKLADEM : Iveco Macíkovy posádky z Dakaru 2023 a 2024

Vimos uvádí na trh další zajímavou novinku, jež bude nepochybně naprostou nutností pro všechny dakarské fanoušky, kteří zároveň propadli kouzlu papírového modelářství.

Více...
Aleš Loprais, Dakar 2024

Dakar 2024: Aleš Loprais urval etapové vítězství i na prázdném kole!

Předposlední etapa Dakaru 2024 stála za to! V několika kategoriích se dnes měnilo pořadí na medailových příčkách a divoký průběh měla i mezi kamiony.

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu