Aragón: Macík, Valtr i Bonver Dakar Project

České týmy se příští víkend na Baja Aragón pokusí prodloužit vítěznou sérii, kterou na španělské soutěži v kategorii kamionů drží už od roku 2014. Čtyři z devíti přihlášených vozů dorazí do Teruelu právě z České republiky.

Posádka Jaroslav Valtr, Miroslav Zbranek, Radim Kaplánek před rokem zvítězila s Tatrou Jamal ostravského týmu Bonver Dakar Project. Valtr by se měl letos na tratích Baja Aragón objevit znovu, ovšem se zcela novou sestavou.

Šternberský jezdec je přihlášen pod hlavičkou vlastního Valtr Racing Teamu a s posádkou tvořenou svými syny Jaroslavem a Michalem. V ostrém soutěžním tempu by měl poprvé otestovat zbrusu nové Iveco PowerStar, přestože v seznamu přihlášených je u jeho jména zatím uvedena „šestikolka“ Volvo. Důvod je prozaický. V době odesílání přihlášky Valtr ještě čekal na formální předání svého speciálu a jeho tým neměl k dispozici potřebné dokumenty. Se souhlasem pořadatelů proto vepsal do přihlášky provizorně jiný automobil.

Martin Macík/František Tomášek/David Švanda, Iveco, Big Shock Racing. Testování Tunisko 2019. © Big Shock Racing

První závod s identickým vozem absolvuje také tým Big Shock Racing. Jako jezdec triumfoval Martin Macík mladší ve Španělsku předloni. Na svém kontě má však také vítězství z roku 2009, kdy byl členem vítězné posádky společně se svým otcem Martinem Macíkem starším a navigátorem Josefem Kalinou. Letos se kromě nového speciálu představí také s pozměněnou posádkou. Soutěžní debut čeká palubního mechanika Davida Švandu.

Bonver Dakar Project nasadí stejně jako před rokem dva Jamaly, ovšem za jejich volanty usednou zahraniční jezdci. Konkrétně se jedná o Francouze Richarda Gonzaleze a Španěla Javiera Mariezcurrenu.

Baja Aragon 2019 odstartuje v Teruelu v pátek 26. července. Během dvou dní absolvují posádky 810 kilometrů, z nichž se 400 pojede v rámci čtyř rychlostních zkoušek.

Exit mobile version