Toyota (ne)potvrdila Alonsův dakarský program

Rubrika: Auto, Dakar 2020, FIA SP CCR, Rallye du Maroc  
/ Aktualizováno:

Dobře dávkovaná story. Marketéři a oddělení komunikace Toyoty, respektive týmu Toyota Gazoo Racing SA, odvádějí skvělou práci. Novou kapitolu závodnické kariéry Fernanda Alonsa píší na pokračování a pouštějí ji do světa pěkně po částech.

Z dnešní oficiální tiskové zprávy vyplývá, že se Fernando Alonso intenzivně věnuje přípravám na vstup do světa cross-country rally. O přímém potvrzení Španělova startu na Rally Dakar 2020 sice zatím nemůže být řeč, ale…

„Fernando Alonso a Toyota Gazoo Racing v nadcházejících měsících opět spojí své síly při sérii testů Toyoty Hilux, vozu, který by se měl zúčastnit příští Rally Dakar,“ uvádí se ve zmíněném textu. „V následujících pěti měsících bude Fernando úzce spolupracovat s Toyota Gazoo Racingem a jeho dakarským týmem, podstoupí intenzivní tréninkový program s Toyotou Hilux v Evropě, Africe a na Blízkém východě, aby se seznámil s náročnými úskalími cross-country rally.“

Fernando Alonso, první test 2019
Fernando Alonso, Toyota Gazoo Racing SA. Testování v Jižní Africe, březen 2019. © Toyota Motorsport GmbH

První závod v září, ale ještě ne naostro

Ode dneška, tzn. od úterý 20. srpna, absolvuje Alonso čtyřdenní testování v poušti na jihu Afriky. 13. a 14. září jej čeká první kompletní soutěž. Do závodu Harrismith 400, který je pátým podnikem jihoafrického šampionátu (SACCS), však nastoupí pouze mimo klasifikaci.

„Letos v březnu jsme s Fernandem a naším vítězným Hiluxem absolvovali v Jižní Africe úspěšný dvoudenní seznamovací test, který byl cennou zkušeností,“ říká Glyn Hall. „Fernando si tuto zkušenost naprosto užil a my jsme viděli, jak se adaptuje a že se při každém usednutí za volant zlepšuje. Bylo zřejmé, že Fernando přijel na test připraven a byl schopen absorbovat vše, co jsme mu ukázali.“

„Cross-country rally je pro Fernanda něčím úplně novým, ale jsem si jistý, že má schopnosti i kuráž, aby se této výzvě postavil. Věřím, že v průběhu několika příštích měsíců můžeme společně s Fernandem zapracovat na tom, aby se mohl se sebedůvěrou postavit na start,“ dodává ředitel týmu Toyota Gazoo Racing SA.

Fernando Alonso, první test 2019
Fernando Alonso, Toyota Hilux, Toyota Gazoo Racing SA. Testování v Jižní Africe, březen 2019. © Toyota Motorsport GmbH

„Cross-country rally jsem okusil počátkem roku. Zanechalo to ve mně dobrý pocit, který si chci užít ještě déle,“ tvrdí Fernando Alonso. „Věděl jsem, že to bude úplně jiná zkušenost a budu se muset hodně a rychle učit, ale Hilux byl prostě perfektní. Velmi rychle jsem získával sebedůvěru a každou jízdu jsem se zlepšoval. Opravdu se těším na několik následujících měsíců vyplněných tréninkem, seznamováním s Hiluxem a spoluprací s týmem. Vždycky jsem říkal, že chci hledat nové výzvy v různých disciplínách a teď jsem ve skvělém týmu, kde to mohu udělat.“

Fernando Alonso by rád ještě zvýraznil svůj zápis do historie motoristického sportu. Ve sbírce už má trofeje světového šampiona F1 i ve vytrvalostních závodech sportovních vozů (WEC). Triumfoval ve 32 závodech F1, včetně Velké ceny Monaka, ve čtyřiadvacetihodinovkách v Le Mans i Daytoně. Stále ještě se nevzdává naděje, že v budoucnu pokoří i 500 mil Indianapolisu. Pokud pro závod získá místo v týmu a voze schopném zvítězit.

Tím však jeho ambice nekončí. Počínaje dnešním dnem se oficiálně vydává také na pouť světem cross-country rally, kterou by v ideálním případě jednou rád ozdobil triumfem na Dakaru.

Fernando Alonso, první test 2019
Fernando Alonso, Toyota Hilux, Toyota Gazoo Racing SA. Testování v Jižní Africe, březen 2019. © Toyota Motorsport GmbH

Myšlenka na Dakar už v padoku F1

O podobě další kapitoly Alonsovy závodnické kariéry bylo rozhodnuto už relativně dávno. Samotný nápad se zrodil v listopadu 2018 v padoku Velké ceny Abu Dhabi, při níž se Španěl loučil s F1. Na konci března si ‚Nano‘ v Jihoafrické republice poprvé vyzkoušel Hilux továrního týmu Toyota. V červnu se další výhrou v Le Mans rozloučil s WEC. V létě začal na sociálních sítích zveřejňovat útržky ze svých tréninků na nezpevněném povrchu. Na přelomu července a srpna už s Toyotou řešil jen detaily smlouvy.

Komerční práva v centru pozornosti

Podle španělských médií Alonso dlouho jednal s Toyotou, saúdskoarabskými úřady i Dakar pořádající Amaury Sport Organization (ASO) především o otázce komerčních práv na fotografie a videa. Ale všechny zainteresované strany o dohodu eminentně stojí.

Vyslanci saúdskoarabské vlády osobně přesvědčovali Alonsa k účasti na Dakaru 2020 už v květnu přímo ve Spojených státech amerických v průběhu závodního týdne v Indianapolisu. Dakar po jedenácti letech opouští Jižní Ameriku a stěhuje se na Arabský poloostrov. Rijád má zájem o maximální mediální pozornost a případná Španělova přítomnost ve startovním poli může v tomto ohledu sehrát nepochybně významnou roli.

Fernando Alonso, první test 2019
Fernando Alonso, Toyota Hilux, Toyota Gazoo Racing SA. Testování v Jižní Africe, březen 2019. © Toyota Motorsport GmbH

V červnu odcestoval novopečený šampion WEC z Le Mans rovnou do Paříže na schůzku s Yannem Le Moennerem, výkonným ředitelem ASO. A nesetkali se poprvé. Le Moennera navštívil Alonso hned několikrát už v minulosti, když se snažil rozjet svůj cyklistický tým Euskatel. ASO totiž kromě Dakaru vlastní i slavnou Tour de France. Tentokrát jednali hlavně o již zmíněných právech na obrazový materiál.

Ale kde je vůle, tam je i cesta.

Kdo na horkém sedadle?

Kromě oficiálního potvrzení startu na Dakaru 2020 si musíme ještě nějakou chvíli počkat také na jméno navigátora. Toyota hledala zkušeného učitele, který by Alonsovi jeho vstup do nového prostředí výrazně usnadnil. Španělská média během prázdnin výrazně favorizovala Àlexe Hara, ale renomovaná France TV Sport včera na Twitteru přinesla informaci o údajné spolupráci s pětinásobným vítězem Rally Dakar v kategorii motocyklů Marcem Comou. Tým zatím jméno spolujezdce neprozradil.

Mohlo by vás zajímat

Aleš Loprais, Dakar 2024

Dakar 2024: Aleš Loprais, Jaroslav Valtr ml., Jiří Stross a Instaforex Loprais Praga Team slaví stříbro

Dlouhé čekání je u konce. Aleš Loprais se na Rally Dakar vrací na stupně vítězů v konečném hodnocení

Více...
Vimos No. 55, Iveco "Čenda", Dakar 2023 & 2024

JIŽ SKLADEM : Iveco Macíkovy posádky z Dakaru 2023 a 2024

Vimos uvádí na trh další zajímavou novinku, jež bude nepochybně naprostou nutností pro všechny dakarské fanoušky, kteří zároveň propadli kouzlu papírového modelářství.

Více...
Aleš Loprais, Dakar 2024

Dakar 2024: Aleš Loprais urval etapové vítězství i na prázdném kole!

Předposlední etapa Dakaru 2024 stála za to! V několika kategoriích se dnes měnilo pořadí na medailových příčkách a divoký průběh měla i mezi kamiony.

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu