Du Maroc: Češi po problémech restartují

Po technických problémech, které je vyřadily z nedělní etapy Rallye du Maroc, se dnes po opravách do soutěže vracejí Martin Macík ml. s Ivecem i Martin Prokop a Boris Vaculík s Fordy.

Tým Big Shock Racing sehnal od místních obyvatel chybějící díl a jeho mechanici dokázali přes noc znovu poskládat rozbitou převodovku.

Jejich kolegové z Vaculíkova týmu 3RCZ.com se stejně úspěšně popasovali s opravou hydrauliky. Do třetí etapy odstartoval také Martin Prokop, jehož v předchozích dvou dnech trápily potíže s přehřívajícím se palivem.

Kvůli nedokončené druhé etapě se všichni Češi do soutěže vracejí zatíženi obrovskou penalizací a bez naděje na dobrý výsledek. Pro všechny týmy však zbývající tři etapy představují vynikající příležitost k přípravě na lednový Dakar.

Mechanici týmu Big Shock Racing, včetně Davida Švandy (druhý zleva), v akci. © Big Shock Racing

Velmi živo bylo také v táboře Orion – Moto Racing Group. Přestože motocyklisté včera a dnes absolvují maratonskou etapu, musel Martin Michek ráno zamířit z parc fermé ke svým mechanikům. Jeho KTM byla po nedělním pádu poškozena natolik, že by další den jen těžko zvládla.

„Polovinu motorky jsme opravili, resp. vyměnili. Penalizace budou, ale na tom teď nezáleží. Martin musí dojet, aby v lednu mohl stát na startu Dakaru,“ připomněl šéf týmu Ervín Krajčovič.

Světová premiéra

Díky šikovnosti členů svých týmů si Vaculík s Plechatým, Prokop s Tománkem a Michek mohou vyzkoušet absolutní novinku, která by v blízké budoucnosti měla zevšednět především na Rally Dakar. Pondělní etapu absolvují podle itineráře, který obdrželi teprve patnáct minut před svým startem.

Macíkův navigátor František Tomášek měl roadbook k dispozici už včera večer, neboť kamiony jsou při Rallye du Maroc zařazeny do kategorie Open. Ta je v principu určena méně zkušeným posádkám, které jedou kratší rychlostní zkoušky a itinerář mají k dispozici vždy den předem.

Exit mobile version