Macík zdolal Rallye du Maroc

Rubrika: Tiskové zprávy  

Žlutý kamion týmu Big Shock Racing ve středu odpoledne zaparkoval před cílovou rampou Rallye du Maroc. Martin Macík, František Tomášek a David Švanda vystoupili unavení ale spokojení z rozbitého vozu, který je dovezl až do cíle nejnáročnějšího testu před Dakarem 2020.

Oficiálně dojeli na druhém místě, ale výsledky v tomto případě nebyly to podstatné. Hlavním cílem bylo dokončit závod, nasbírat cenné zkušenosti, zažít si změny v navigaci (barevné roadbooky vyfasované jen krátce před startem) a testovat nový dakarský speciál. A to se podařilo.

Přes tisíc závodních kilometrů, ujetých v terénu téměř totožném s dakarským, není možné jinde zažít. Mechanici mají po návratu do Sedlčan na čem pracovat. Jezdci mají na co vzpomínat. A fanouškové se mají na co těšit. Protože Dakar 2020 se blíží a jeho nový ředitel David Castera, který pro závodníky připravil i letošní drsnou marockou rozcvičku, naznačil, že příští ročník v Saúdské Arábii bude hodně dobrodružný.

Marocký křest ohněm

Letošní Rallye du Maroc dokonale otestovala odolnost, vynalézavost a pohotovost týmů. Extrémně náročná trať plná skal, kamení, skrytých schodů a zrádných řečišť rozbíjela závodní stroje a slušně naklepala i jezdce v kabinách.

Big Shock Racing, Rallye du Maroc 2019
Big Shock Racing. Rallye du Maroc 2019. © Big Shock Racing

Posádka žlutého Iveca během pěti brutálních etap musela zvládnout několik defektů, uvízla v poušti se stávkující převodovkou, dvě etapy projela s rozbitým předním sklem, část trati s promáčknutou haupnou, poslední etapu dokonce s dírou v kabině. Martin párkrát dostal dobře mířenou ránu od rozkmitaného volantu a při dojezdech už byla pozadí posádky hodně potlučená a žaludky trochu na vodě.

To nejlepší ze sebe museli vydat i týmoví mechanici, kteří zažili bezesné noci, kompletně strávené opravou techniky, případně sháněním nedostupných náhradních dílů po dalekém okolí. A nebýt jejich neuvěřitelného nasazení, smyslu pro improvizaci a šikovných rukou, žluté Iveco by neprojelo cílem.

„Po Maroku můžu říct, že s Karlem [současný vůz] se dá letět mnohem rychleji než s Frantou [předchozí Liaz]. Je jasné, že řešíme dětské nemoci nového auta, ale proto jsme tady. Byl to očistec, neskutečná rozbíječka. Dlouho jsem nezažil tak šílené etapy. Jsme dost zničení a Karel taky. Trať byla tvrdá, udrncaná, dlouhá. Ale jsme strašně rádi, že jsme to všechno zvládli. Děkuji mechanikům za super práci, Františkovi, že moc nebloudil, Davidovi, že si uměl poradit. Jsem rád, že jsem tu s lidmi, na které je spoleh,“ hodnotí pilot Martin Macík.

Češi s kamiony jako jediní

V soutěži kamionů startovaly pouze dva vozy. Identická Iveca sestrojená v sedlčanských dílnách týmu Big Shock Racing, druhý speciál na zakázku pro Jaroslava Valtra. Kamiony měly samostatnou trasu. Navigace proto byla dost složitá, nikde žádné stopy, bylo třeba spoléhat na vlastní schopnosti.

Martin Macík, Rallye du Maroc 2019

Ve druhé etapě pomohl Jaroslav Valtr táhnout Martina Macíka po problémech s převodovkou. Na začátku čtvrté etapy zase Martin čekal na Jaroslava až vymění kardan, aby si společně mohli zazávodit. Nakonec se oběma novým vozům podařilo závod dokončit. I když Macíkův kamion kvůli nedokončené druhé etapě vyfasoval velkou penalizaci.

Tým Big Shock Racing teď čeká další práce v dílnách. Iveco se musí znova dostat do ideální formy před prosincovým odesláním závodních strojů do Saúdské Arábie.

Tisková zpráva týmu Big Shock Racing [editováno]

Právní služby od A po Ž

Mohlo by vás zajímat

MP-Sports, test Abu Dhabi 2019

Martin Kolomý: MP-Sports je jiný svět

Martin Kolomý a Jiří Stross si konečně vyzkoušeli Ford týmu MP-Sports v písku a dunách. Společně s Martinem Prokopem se zúčastnili testování v Abu Dhabi.

Více...
Tomáš Kubiena, El Chott 2019

Tomáš Kubiena: Zlomit dakarské prokletí a bojovat na špici

Už třikrát to zkusil, ale sen si zatím nesplnil. Na cílovou rampu Rally Dakar zatím nevyjel. V lednu se Tomáš Kubiena pokusí smolnou sérii konečně utnout.

Více...
Martin Macík, Sedlčany 2019

Martin Macík o Dakaru 2020: Bude potřeba umět jezdit ve tmě

Jen dvě věci se pro Martina Macíka od posledního Dakaru nezměnily. Stále kolem sebe má tým Big Shock Racing a v itercomu uslyší hlas Františka Tomáška.

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu