Extreme E zaujala Ogiera, Sunderlanda i řadu dalších hvězd

O účast v nové sérii Extreme E, jejíž podstatou budou závody elektrických offroadových speciálů v nejohroženějších přírodních oblastech planety, projevila zájem celá řada známých závodníků.

Organizátoři Extreme E v září otevřeli svůj jezdecký program, do něhož jsou postupně zařazováni jezdci, kteří by se rádi zapojili do premiérové sezony Extreme E. Už v první vlně se k projektu přidal šestinásobný mistr světa v rally Sébastien Ogier.

„Extreme E je úplně jiná než cokoliv dalšího v motoristickém sportu, proto mě neuvěřitelně láká,“ tvrdí Sébastien Ogier. „Díky krátkým tratím, síle a výkonu speciálů Odyssey 21, formátu vyřazovacích rozjížděk a samozřejmě také díky výjimečným lokalitám půjde o závodění, které bude extrémně atraktivní a napínavé jak pro jezdce, tak pro diváky sledující Extreme E ze svých domovů.“

„Miluji přírodu i naši planetu, navíc jsem otcem, a tak je pro mě osobně ochrana přírodního prostředí velmi důležitá. Rád bych svým dílem přispěl k tomu, abychom změnili své zvyky, a snaha Extreme E o propagaci elektrické budoucnosti motorismu je v tomto ohledu naprosto zásadní,“ míní 35letý Francouz.

Ze dvou na čtyři kola?

Svou závodnickou budoucnost si v Extreme E umí představit také Sam Sunderland, jenž se v roce 2017 stal historicky prvním britským vítězem Rally Dakar a letos získal trofej mistra světa v cross-country rally.

„Jakmile se pustíte do nové disciplíny motoristického sportu, musíte se pokaždé rychle naučit spoustu věcí, protože všichni špičkoví jezdci chtějí pochopitelně vítězit. Během své kariéry v cross-country rally jsem okusil prakticky všechny druhy terénů, jaké si dovedete představit, což by s ohledem na dějiště závodů Extreme E měla být výhoda,“ doufá Sam Sunderland.

„Kombinaci závodění se snahou upozornit na globální oteplování a nejohroženější oblasti světa považuji za úžasnou myšlenku,“ pokračuje 37letý Brit, který v současnosti patří k oporám továrního týmu KTM. „Tyto problémy jsou důležité pro všechny a všechny také ovlivňují. Jen někteří lidé je stále ještě úplně nevidí a my jim musíme otevřít oči. Během své kariéry jsem mohl navštívit nejrůznější kouty světa a nesnáším představu, že by si příští generace nemohly užít to samé.“

Vymění Sam Sunderland řídítka tovární KTM za volant Odyssey 21? © Red Bull Content Pool

Přetlak

Kromě Ogiera a Sunderlanda jsou dalšími oficiálními členy jezdeckého programu Extreme E také novopečený mistr Evropy v rally Chris Ingram, čerstvý mistr světa v rallycrossu Timmy Hansen, jeho bratr Kevin, další úspěšní rallycrossaři světové úrovně Andreas Bakkerud a Timo Scheider (též dvojnásobný šampion DTM) nebo maďarští jezdci rally a rallycrossu Krisztián Szabó a Zoltán Bessenyey.

Švédka Mikaela Åhlin-Kottulinsky je oficiální testovací jezdkyní společnosti Continental, která bude výhradním dodavatelem pneumatik, účast v Extreme E láká také vítězku premiérové sezony W Series Jamie Chadwick nebo zkušenou Katherine Legge.

Velké množství uchazečů se rekrutuje z řad současných a bývalých jezdců formule E, za níš stojí stejná společnost jako za Extreme E. Konkrétně se jedná o Lucase di Grassiho (šampion formule E 2016-17), Nelsona Piqueta Jr. (šampion FE 2014-15), Andrého Lotterera (trojnásobný vítěz 24h Le Mans), Bruna Sennu, Karuna Chandhoka, Jérôma d’Ambrosia, Daniela Abta, Antonia Felixe da Costu nebo Olivera Turveye.

Timmy Hansen, Mikaela Åhlin-Kottulinsky a Kevin Hansen při testech Odyssey 21 v Châteaux de Lastours v říjnu 2019. © Extreme E

Členy programu jsou také Sacha Prost, jenž se věnuje závodění v rámci Andros Trophy a je nejmladším synem bývalého šampiona F1 Alaina Prosta, vítěz Le Mans z roku 2013 Loïc Duval, mladý Brit Billy Monger, který v roce 2017 přišel při havárii ve formuli 4 o nohy, přesto se vrátil k závodění a navzdory hendikepu letos dokázal s formulí 3 vyhrát známou velkou cenu ve francouzském Pau, jezdec superbiků Takuma Aoki nebo účastník závodů vozů kategorie GT James Rossiter.

Závodníci zapsaní do jezdeckého programu jsou připraveni pomoci s propagací Extreme E, ale měli by být také k dispozici při vývoji prototypu i při společném testování všech vozů na podzim příštího roku.

Formát série počítá se dvanácti týmy, které si mohou jezdce vybrat z tohoto seznamu, nicméně mohou sáhnout i po jakýchkoliv jiných závodnících.

Účast v Extreme E 2021 dosud potvrdily týmy Venturi, ABT, Veloce Racing a HWA.

Premiérová sezona Extreme E odstartuje v únoru 2021.

Exit mobile version