Dakar Classic: Výjimečný vůz pro výjimečného klienta

Rubrika: Dakar Classic, Kamiony  
/ Aktualizováno:

Motorsport je vzrušující nejen díky napínavým soubojům na závodních tratích. Zajímavé věci se velmi často dějí i v zákulisí. V současné době například kolem slavné Tatry Puma. K jejímu startu v premiérovém ročníku Dakar Classic se Instaforex Loprais Team původně stavěl velmi zdrženlivě. O dva měsíce později však Aleš Loprais vidí situaci přeci jen jinak.

Karel Loprais, Dakar 1998
Karel Loprais/Jan Čermák/Radomír Stachura, Tatra 815 "Puma". Rally Paříž-Granada-Dakar 1998. © Loprais Team

Dakar Classic se v lednu 2021 poprvé uskuteční paralelně s Rally Dakar. Půjde o soutěž pravidelnosti, v jejímž rámci se mohou utkat auta a kamiony vyrobené do 31. prosince 1999, které se v minulosti zúčastnily dakarské rally a dalších významných mezinárodních cross-country rally (první verze pravidel Dakar Classic 2021 je k dispozici ZDE).

Do závodu tak může hypoteticky nastoupit i Tatra Puma, která na Dakaru debutovala v roce 1998. Vůz, s nímž Karel Loprais proměnil čtyři dakarské starty ve tři triumfy a jedno druhé místo, je dodnes opečovávaným rodinným stříbrem frenštátského týmu.

„Už v dubnu, kdy se objevily první neoficiální informace o Dakar Classic, jsem o tom přemýšlel, jenže Puma je jedinečné auto. Kdyby mi bylo pětapadesát, tak bych do toho šel sám. Ale na to je ještě brzy,“ říká Aleš Loprais, který v průběhu letošního Dakaru oslavil čtyřicetiny. „A kdyby měl Karel o pár let míň, tak bych za volantem viděl nejraději jeho.“

Magazín DAKARMANIA
KLIKNUTÍM na obrázek přejděte DO E-SHOPU

Přesto se daly věci do pohybu. Proběhla jednání s prvním zájemcem, a ačkoliv ke konečné dohodě nedošlo, cesta se otevřela. Loprais Team už vyslání Pumy do Saúdské Arábie nezavrhuje.

„Puma je zlaté auto a také dnes funguje na jedničku. Před pár lety prošla repasí, pak se ještě dělalo čerpadlo. I v současném stavu by určitě jednu nebo dvě etapy dala, ale nevím, jestli by zvládla celý Dakar. Rozhodně bychom ji museli celkově osvěžit.“

„Nicméně možnost tu je. Ovšem jedná se o nabídku jedinečného svezení s mimořádným vozem pro mimořádného klienta. S Pumou by musel jet někdo, kdo si – obrazně řečeno – navleče klasické hnědé kožené rukavičky a bude k tomu přistupovat tak, jako by jel s Alfou Romeo nějakou Rally Classic,“ uzavírá Aleš Loprais.

Mohlo by vás zajímat

Aleš Loprais, Dakar 2024

Dakar 2024: Aleš Loprais, Jaroslav Valtr ml., Jiří Stross a Instaforex Loprais Praga Team slaví stříbro

Dlouhé čekání je u konce. Aleš Loprais se na Rally Dakar vrací na stupně vítězů v konečném hodnocení

Více...
Vimos No. 55, Iveco "Čenda", Dakar 2023 & 2024

JIŽ SKLADEM : Iveco Macíkovy posádky z Dakaru 2023 a 2024

Vimos uvádí na trh další zajímavou novinku, jež bude nepochybně naprostou nutností pro všechny dakarské fanoušky, kteří zároveň propadli kouzlu papírového modelářství.

Více...
Aleš Loprais, Dakar 2024

Dakar 2024: Aleš Loprais urval etapové vítězství i na prázdném kole!

Předposlední etapa Dakaru 2024 stála za to! V několika kategoriích se dnes měnilo pořadí na medailových příčkách a divoký průběh měla i mezi kamiony.

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu