Dakar Classic: Výjimečný vůz pro výjimečného klienta

Rubrika: Dakar Classic, Kamiony  
/ Aktualizováno:

Motorsport je vzrušující nejen díky napínavým soubojům na závodních tratích. Zajímavé věci se velmi často dějí i v zákulisí. V současné době například kolem slavné Tatry Puma. K jejímu startu v premiérovém ročníku Dakar Classic se Instaforex Loprais Team původně stavěl velmi zdrženlivě. O dva měsíce později však Aleš Loprais vidí situaci přeci jen jinak.

Karel Loprais, Dakar 1998
Karel Loprais/Jan Čermák/Radomír Stachura, Tatra 815 "Puma". Rally Paříž-Granada-Dakar 1998. © Loprais Team

Dakar Classic se v lednu 2021 poprvé uskuteční paralelně s Rally Dakar. Půjde o soutěž pravidelnosti, v jejímž rámci se mohou utkat auta a kamiony vyrobené do 31. prosince 1999, které se v minulosti zúčastnily dakarské rally a dalších významných mezinárodních cross-country rally (první verze pravidel Dakar Classic 2021 je k dispozici ZDE).

Do závodu tak může hypoteticky nastoupit i Tatra Puma, která na Dakaru debutovala v roce 1998. Vůz, s nímž Karel Loprais proměnil čtyři dakarské starty ve tři triumfy a jedno druhé místo, je dodnes opečovávaným rodinným stříbrem frenštátského týmu.

„Už v dubnu, kdy se objevily první neoficiální informace o Dakar Classic, jsem o tom přemýšlel, jenže Puma je jedinečné auto. Kdyby mi bylo pětapadesát, tak bych do toho šel sám. Ale na to je ještě brzy,“ říká Aleš Loprais, který v průběhu letošního Dakaru oslavil čtyřicetiny. „A kdyby měl Karel o pár let míň, tak bych za volantem viděl nejraději jeho.“

Magazín DAKARMANIA
KLIKNUTÍM na obrázek přejděte DO E-SHOPU

Přesto se daly věci do pohybu. Proběhla jednání s prvním zájemcem, a ačkoliv ke konečné dohodě nedošlo, cesta se otevřela. Loprais Team už vyslání Pumy do Saúdské Arábie nezavrhuje.

„Puma je zlaté auto a také dnes funguje na jedničku. Před pár lety prošla repasí, pak se ještě dělalo čerpadlo. I v současném stavu by určitě jednu nebo dvě etapy dala, ale nevím, jestli by zvládla celý Dakar. Rozhodně bychom ji museli celkově osvěžit.“

„Nicméně možnost tu je. Ovšem jedná se o nabídku jedinečného svezení s mimořádným vozem pro mimořádného klienta. S Pumou by musel jet někdo, kdo si – obrazně řečeno – navleče klasické hnědé kožené rukavičky a bude k tomu přistupovat tak, jako by jel s Alfou Romeo nějakou Rally Classic,“ uzavírá Aleš Loprais.

Novinka

Mohlo by vás zajímat

Giniel de Villiers, Rallye du Maroc 2019

Maroko zrušeno. Dakarská generálka přesto bude

Kvůli nepříznivé situaci související se šířením nemoci covid-19 museli pořadatelé Marocké rally odložit její další ročník až na

Více...
Martin Macík, testování Milovice 2020

Martin Macík: Pořád mám co dokazovat

Martina Macíka mladšího jsme vyzpovídali v průběhu dvoudenních testů týmu Big Shock Racing v Milovicích. A mluvili jsme nejen o technických novinkách.

Více...
Rudolf Lhotský, Baja Szczecinek 2020

Oba jezdci Jantar teamu přijati na Dakar 2021

Minulý týden provedli pořadatelé Rally Dakar 2021 selekci přihlášek motorkářů. Jantar team obdržel potvrzení startu pro oba své jezdce.

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu