Dakar 2021: Buggyra se dvěma Tatrami a dvěma buginami

Rubrika: Tiskové zprávy  
/ Aktualizováno:

Dakarští specialisté týmu Buggyra Racing pracují na technice pro další ročník nejznámější maratonské rally světa. Ve srovnání s loňským rokem práce přibylo, neboť roudnický tým vyšle do boje v kategorii kamiónů dvě Tatry, mezi buginami pak bude bojovat stejný počet strojů Can-Am.

Martin Šoltys, Milovice 2020
Martin Šoltys, Tatra Phoenix, Tatra Buggyra Racing. Testování v Milovicích, září 2020. © Buggyra Media

Poprvé s automatem

„Vůbec poprvé jsme se rozhodli nasadit na Dakar kamión s automatickou převodovkou, který bude řídit Martin Šoltys,“ říká šéfkonstruktér David Vršecký. „S pravděpodobností hraničící s jistotou můžeme říct, že Tatra bude rychlejší v dunách, protože kola budou neustále v záběru. Při nájezdu duny s manuální převodovkou se musí jezdec vyrovnat s tím, že dunu vyjede s kvaltem, který zařadil před jejím začátkem, v polovině kopce nemá šanci řadit.“

Přestože je automatická převodovka pro Buggyru novinkou, podle Vršeckého nelze hovořit o neúměrném riziku: „Převodovka je vyzkoušená, v tomto případě si nechceme hrát na průkopníky. Auto se bude samozřejmě chovat jinak než s manuálem, ale s tím počítáme. Řekl bych asi tolik, že jsme připraveni. Navíc druhá Tatra bude osazena standardní manuální převodovkou, budeme tak moci porovnávat data.“

Liaz Race 1, Vimos
KLIKNUTÍM na obrázek přejděte DO E-SHOPU

Místo hodin minuty

Po letošním seznámení s kategorií SSV plánuje Buggyra na Dakaru 2021 útok na první desítku.

„Při práci na nových buginách Can-Am jsme snad každou hodinu vzývali Pepu Macháčka. Auto bylo z dnešního pohledu hodně těžce řiditelné, musel si toho hodně vytrpět, přesto dovezl buginu se spoustou dat do cíle. Udělali jsme hodně změn na nápravách a podvozku, první desítka se jeví při normálním průběhu soutěže jako reálná,“ věří Vršecký, podle něhož dojde k významnému posunu i díky zjednodušení péče bugin. „V lednu zabral servis bugin skoro více času, než tomu bylo v případě kamiónu. Mnohdy to bylo o hodinách, ale teď jsme to vymysleli tak, že servis zvládneme za desítky minut.“

Tisková zpráva týmu Buggyra Racing [editováno]

Novinka

Mohlo by vás zajímat

Sergej Vjazovič, Dakar 2021

Dakar 2022: MAZ nebude chybět kvůli ASO, ale podpoře Lukašenkova režimu

Tovární tým běloruské státní automobilky MAZ nemůže startovat na Rally Dakar. Nejedná se však o žádné svévolné gesto pořadatelů Rally Dakar.

Více...
DAKARMANIA #4 & sezona 2022

Nezastavujeme, máme zpoždění… ale jedeme dál!

Po velmi turbulentním říjnu pro nás bude listopad značně hektický a perný. Magazín DAKARMANIA totiž dostává druhou šanci.

Více...
Šoltys & Macík

Big Shock! Racing vyšle na Dakar dvě ostřílené posádky

Tým Big Shock! Racing vyšle na Dakar 2022 dva závodní kamiony Iveco. Se starším pojede Martin Macík ml., s novým Martin Šoltys.

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu